Derbi start slecht en valt daarna meteen uit.

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
MaartenLievense
Banden plakker
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 05 feb 2021, 21:46
Vervoersmiddel: Derbi senda

Derbi start slecht en valt daarna meteen uit.

Ongelezen bericht door MaartenLievense »

Hallo,
Ik heb een Derbi Senda R die denk ik uit 1998 komt met een 72cc airsal cilinder. Deze post had ik ook bij opvoeren geplaatst maar ik dacht dat het hier eigenlijk beter past.
Ik vertel even wat ik allemaal heb gedaan voordat dit probleem zich ging voordoen.
De brommer is echt een beun brommer, maar zo heb ik hem gekocht. Veel lasjes hier lasjes daar. Maar hij werkte super, was goed afgesteld en verder had ik heb blok goed gereviseerd.
Het benzinekraantje (die gewoon alle benzine liet doorlopen) begon te lekken dus die had ik vervangen voor eentje met een vacuüm erop. Toen een dag rijden ging alles prima en deed het zoals voorheen. De dag erna viel hij tijdens het rijden uit nadat hij het geluid, buuuhhp, maakte (volgensmij het geluid dat een brommer maakt als hij te weinig benzine krijgt). Dus ik zoog ff aan t slangetje voor het vacuüm en ging verder. 10 meter verderop gebeurde hetzelfde en zo door. Eenmaal terug naar huis gelopen had ik de oude benzinekraan er terug opgezet en toch gebeurde hetzelfde.
Toen had ik besloten om het blok even uit elkaar te halen en toen vond ik een scheur in de uitlaat die er voorheen niet zat. Dus had ik een nieuwe stage 6 onderlangs uitlaat gekocht, maar alsnog gebeurt hetzelfde.

Ligt het nou een valse lucht en zo ja kan dat ook door de kering bij het vliegwiel komen? Of aan de benzinetoevoer??

Ik hoop dat jullie wijsheid mij kan helpen!
Plaats reactie