Achterband slingert na spannen ketting

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
timras
Banden plakker
Vervoersmiddel: Tomos en Derbi

Achterband slingert na spannen ketting

Ongelezen bericht door timras »

Ik heb sinds een maandje een derbi senda xtreme, nu moest de kettijg gespannen worden en dat heb ik vandaag gedaan het leek helemaal recht te staan weer mijn band maar toen ik wat sneller ging rijden ging de brommer achter wiebelen. Betekend dit dat mijn band niet recht zit? Graag hoor ik van jullie wat het kan zijn. Alvast bedankt
Brommert_01
Pro tuner
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005

Re: Achterband slingert na spannen ketting

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Ja, waarschijnlijk wel, je moet even met een centimeter meten tussen de band en de achterbrug, als dat links en rechts voor en achter de achteras hetzelfde beeld is staat hij recht.
RubenS
Derbi fan
Vervoersmiddel: Kawasaki Kfx-700

Re: Achterband slingert na spannen ketting

Ongelezen bericht door RubenS »

Wiel kan scheef zitten maar dat resulteert niet in wiebelen, lijkt me eerder dat je een lager aan gort hebt gereden, check je wiel eens op speling door deze heen en wiel te wiebelen.
De lagers zijn niet heel sterk, als de ketting te strak staat word er een behoorlijke kracht uitgeoefend.

Ben zelf een voorstander van een automatische kettingspanner, helaas nog geen geschikte kunnen vinden voor de Derbi.
Plaats reactie