voorvorken rieju RR op derbi

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Luuk32154
Beginnende Derbi fan
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 05 mar 2021, 16:05

voorvorken rieju RR op derbi

Ongelezen bericht door Luuk32154 »

hoi,
mijn voorvorken lekken dramatisch veel en ik vind ze ook hartstikke lelijk en dus heb ik het er niet voor over deze te reviseren.
Ik heb momenteel een 12mm as met AJP rode remklauwen, zou ik die van een Rieju RR (die goude) op mijn derbi kunnen doen? zonder lagers etcetera aan te passen?
Bedankt :D
Luuk
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: voorvorken rieju RR op derbi

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Nee, vgm niet. Derhi heeft de wielas net buiten de poten zitten, rieju in het midden van de poten. Je krijgt dan problemen met de remmen. Maarja van mij heeft al eens geprobeerd een drd vork op zijn RR te monteren, maar liep tegen dit probleem aan
Luuk32154
Beginnende Derbi fan
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 05 mar 2021, 16:05

Re: voorvorken rieju RR op derbi

Ongelezen bericht door Luuk32154 »

Brommert_01 schreef:Nee, vgm niet. Derhi heeft de wielas net buiten de poten zitten, rieju in het midden van de poten. Je krijgt dan problemen met de remmen. Maarja van mij heeft al eens geprobeerd een drd vork op zijn RR te monteren, maar liep tegen dit probleem aan
dus wel?
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: voorvorken rieju RR op derbi

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Alleen als je een rieju voorwiel van dezelfde voorvork hebt en de remmen. Maar ik weet niet welke balhoofd lagers die rieju voorvorken gebruiken, en of het even lang is, of dat ze lager cups gebruiken
Luuk32154
Beginnende Derbi fan
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 05 mar 2021, 16:05

Re: voorvorken rieju RR op derbi

Ongelezen bericht door Luuk32154 »

Brommert_01 schreef:Alleen als je een rieju voorwiel van dezelfde voorvork hebt en de remmen. Maar ik weet niet welke balhoofd lagers die rieju voorvorken gebruiken, en of het even lang is, of dat ze lager cups gebruiken
maar de hele oude derbi senda r's gebruikten toch ook showa usds standaard?
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: voorvorken rieju RR op derbi

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Ja, een s1000rr ook? Er zit onderling tussen merken wel verschil. De lengte van de as tussen de kroonplaten, of het op het balhoofd wordt gemonteerd met cups of kooilagers dikte van de as etc etc. Als je op je Derbi een usd wil raad ik je aan een eentje te kopen die van een Derbi komt, een shows of marzocchi. Of zorg dat je alle maten weet om een andere te zoeken.
bart_rs2
Beginnende tuner
Berichten: 216
Lid geworden op: vr 03 mei 2019, 11:01
Vervoersmiddel: 2010 Rieju RS2 Pro VERKOCHT
2005 Derbi Senda SM

Re: voorvorken rieju RR op derbi

Ongelezen bericht door bart_rs2 »

Andere showa's, rieju rr showa's zijn waardeloze voorvorken dus neem niet eens de moeite.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: voorvorken rieju RR op derbi

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Nouja, heb er wel eens een gehad van een Senda, viel mij nog best mee
bart_rs2
Beginnende tuner
Berichten: 216
Lid geworden op: vr 03 mei 2019, 11:01
Vervoersmiddel: 2010 Rieju RS2 Pro VERKOCHT
2005 Derbi Senda SM

Re: voorvorken rieju RR op derbi

Ongelezen bericht door bart_rs2 »

Ja van een senda, die van een rieju rr ga je echt niets mee opschieten.
Luuk32154
Beginnende Derbi fan
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 05 mar 2021, 16:05

Re: voorvorken rieju RR op derbi

Ongelezen bericht door Luuk32154 »

bart_rs2 schreef:Ja van een senda, die van een rieju rr ga je echt niets mee opschieten.
zijn ze niet exact hetzelfde dan? dat dacht ik wel namelijk
Luuk32154
Beginnende Derbi fan
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 05 mar 2021, 16:05

Re: voorvorken rieju RR op derbi

Ongelezen bericht door Luuk32154 »

Brommert_01 schreef:Ja, een s1000rr ook? Er zit onderling tussen merken wel verschil. De lengte van de as tussen de kroonplaten, of het op het balhoofd wordt gemonteerd met cups of kooilagers dikte van de as etc etc. Als je op je Derbi een usd wil raad ik je aan een eentje te kopen die van een Derbi komt, een shows of marzocchi. Of zorg dat je alle maten weet om een andere te zoeken.
ik spreek toch ook over showa usds, een s1000rr heeft toch niet dezelfde voorvorken als de rieju rr?
De oude sendas kwamen standaard met showa usd's en de rieju rr ook, daarom vond ik het vaag dat ze niet passen terwijl ze dezelfde voorvorken gebruikten, althans dat denk ik? qua uiterlijk zien ze er exact hetzelfde uit maar de anderen onder dit forum beweren dat die van de rr slecht is en die van de ouda sendas niet terwijl ze allebei showa zijn, zijn dit verschillende vorken?
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: voorvorken rieju RR op derbi

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Een Derbi en een rieju hebben kooleet andere valhoogte lagers. Dis ik ga er vanuit dat er een verschil zit in de kroonplaten. Naar mijn weten heeft rieju de as in het midden van de poot. Derbi een klein stukje ervoor. Maar als je zelf foto's zoekt moet je goed komen. PS, wel fijn dat je zelf zo actief bent met je topic :wave:
Luuk32154
Beginnende Derbi fan
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 05 mar 2021, 16:05

Re: voorvorken rieju RR op derbi

Ongelezen bericht door Luuk32154 »

Brommert_01 schreef:Een Derbi en een rieju hebben kooleet andere valhoogte lagers. Dis ik ga er vanuit dat er een verschil zit in de kroonplaten. Naar mijn weten heeft rieju de as in het midden van de poot. Derbi een klein stukje ervoor. Maar als je zelf foto's zoekt moet je goed komen. PS, wel fijn dat je zelf zo actief bent met je topic :wave:
in het geval dat dat laatste sarcastisch was, sorry ik had een toetsweek paar dagen na ik het forum plaatste waardoor ik even niet bezig was met brommers, maar heb nu weer tijd zat :D!
Luuk32154
Beginnende Derbi fan
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 05 mar 2021, 16:05

Re: voorvorken rieju RR op derbi

Ongelezen bericht door Luuk32154 »

Brommert_01 schreef:Een Derbi en een rieju hebben kooleet andere valhoogte lagers. Dis ik ga er vanuit dat er een verschil zit in de kroonplaten. Naar mijn weten heeft rieju de as in het midden van de poot. Derbi een klein stukje ervoor. Maar als je zelf foto's zoekt moet je goed komen. PS, wel fijn dat je zelf zo actief bent met je topic :wave:
maar er werd gezegd dat rieju rr voorvorken slecht waren en die van de senda beter, maar als het enige verschil zit in de kroonplaten, hoe kan de een dan beter zijn dan de ander
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: voorvorken rieju RR op derbi

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Weet ik niet. Binnen kant veren etc kan anders zijn als het gewicht anders is of anders is afgeveerd. Je kan met een fabrikant tijd afstemmen wat je wilt. Als jij de snackbar vraagt je frikandel te dopen onder de softijs machine dan doet die het. Misschien is er intern de vering en keeringen iets anders, IDK. Maar ben zelf ook niet zoan fan van die dingen. Vind ze er nogal cheap en dun, vooral dun uitzien.
Luuk32154
Beginnende Derbi fan
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 05 mar 2021, 16:05

Re: voorvorken rieju RR op derbi

Ongelezen bericht door Luuk32154 »

Brommert_01 schreef:Weet ik niet. Binnen kant veren etc kan anders zijn als het gewicht anders is of anders is afgeveerd. Je kan met een fabrikant tijd afstemmen wat je wilt. Als jij de snackbar vraagt je frikandel te dopen onder de softijs machine dan doet die het. Misschien is er intern de vering en keeringen iets anders, IDK. Maar ben zelf ook niet zoan fan van die dingen. Vind ze er nogal cheap en dun, vooral dun uitzien.
zijn er dikke voorvorken dan met een 12mm as? ze zijn allemaal vrij smal vergeleken met die 15mm marzochhis
Gebruikersavatar
DaanH
Derbi fan
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 31 aug 2020, 22:45
Vervoersmiddel: Derbi senda Xtreme 2015 -Sold
Derbi DRD Pro 2016
Locatie: Genemuiden

Re: voorvorken rieju RR op derbi

Ongelezen bericht door DaanH »

het moet wel kunnen want dani borg had dit gedaan. Ditmaal wel weer een echte drd racing, uit 2006. Er zat een Paioli usd voorvork in uit een Rieju mrx pro. als je white dragon op zoekt kun je de fotos wel zien
Remmen is angst, Gang is alles!
Plaats reactie