Vreemde startmotor (HELP)

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
DerbiDerbiDerbi
Banden plakker
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 07 apr 2021, 19:44
Vervoersmiddel: Derbi Gpr 50 2007

Vreemde startmotor (HELP)

Ongelezen bericht door DerbiDerbiDerbi »

Hallo mede derbi rijders,

Ik heb een paar maanden geleden een Derbi gpr 50 uit 2007 gekocht als opknapper. Motorisch is alles helemaal in orde en ben bijna klaar met opknappen, alleen loop ik nog tegen 1 ding aan. Ik probeer al een maand lang de elektrische start te fixen, de bendix van de startmotor is namelijk kapot. Ik kan alleen nergens de passende bendix vinden en een nieuwe startmotor (voor am6 blok) past ook niet. Weet iemand waar ik de originele bendix kan kopen (de bendix op derbipartsshop past niet, die is 14/55 tanden en mijne is 14/38). Alvast bedankt!
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Vreemde startmotor (HELP)

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

kijk op marktplaats bij RKtweewielers, hoogendijk motoren of handelsonderneming nicopather, zij kunnen je vast helpen!
ze hebben heel veel derbi onderdelen.
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Vreemde startmotor (HELP)

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Is het een ''grote'' startmotor of een kleinere startmotor met een losse bendix? (ik gok het laatste, gezien het bouwjaar)
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
DerbiDerbiDerbi
Banden plakker
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 07 apr 2021, 19:44
Vervoersmiddel: Derbi Gpr 50 2007

Re: Vreemde startmotor (HELP)

Ongelezen bericht door DerbiDerbiDerbi »

derbi-ftw schreef:Is het een ''grote'' startmotor of een kleinere startmotor met een losse bendix? (ik gok het laatste, gezien het bouwjaar)
Ik denk een kleine, ik heb wel een foto maar geen idee hoe ik die hier moet uploaden wahahaahah. Het lijkt heel erg op de startmotor dmp die je op k-parts kunt vinden. Hij is echt misschien een halve centimeter langer en de achterkant is wat dikker. De bendix lijkt wel even groot.
DerbiDerbiDerbi
Banden plakker
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 07 apr 2021, 19:44
Vervoersmiddel: Derbi Gpr 50 2007

Re: Vreemde startmotor (HELP)

Ongelezen bericht door DerbiDerbiDerbi »

derbi-ftw schreef:Is het een ''grote'' startmotor of een kleinere startmotor met een losse bendix? (ik gok het laatste, gezien het bouwjaar)
Het is geen losse bendix, dus zegmaar zonder bendix steun. Zit in een soort van behuizing, vgm noem je dat een kap?
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Vreemde startmotor (HELP)

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Ah ja, dan heb je waarschijnlijk het OT Derbi GPR motorblok, das zo'n groot ding van een startmotor.
Deze kun je het beste tweedehands kopen als je hem kunt vinden.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Gebruikersavatar
garfield
Pro tuner
Berichten: 967
Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 16:10
Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: Vreemde startmotor (HELP)

Ongelezen bericht door garfield »

Als je inderdaad een oud type motorblok hebt(kan je zo zien aan de cilinder,deze heeft een koelslang van de onderkant van de cilinder naar de waterpomp),dan past zo'n am6 startmotor van dmp wel.
Je moet alleen 1 nieuw gaatje boren voor de bevestigingsbout.

Heb er zelf al jaren lang 1 op m'n Senda zitten.
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
DerbiDerbiDerbi
Banden plakker
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 07 apr 2021, 19:44
Vervoersmiddel: Derbi Gpr 50 2007

Re: Vreemde startmotor (HELP)

Ongelezen bericht door DerbiDerbiDerbi »

Brommert_01 schreef:kijk op marktplaats bij RKtweewielers, hoogendijk motoren of handelsonderneming nicopather, zij kunnen je vast helpen!
ze hebben heel veel derbi onderdelen.
Heb inderdaad even contact gezocht met Rktweewielers en die hadden nog een startmotor liggen, was goedkoper dan een nieuwe am6 kopen en makkelijker te installeren. Bedankt voor de hulp allemaal! Wist niet dat ik een oud type blok had :) (denk dat hij pas dan pas laat op kenteken gezet is)
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Vreemde startmotor (HELP)

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Nee, denk dat het motorblok verwisseld is om eerlijk te zijn. Gebeurt veel met derbi's
Jba
Banden plakker
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 29 dec 2021, 23:42
Vervoersmiddel: Gpr

Re: Vreemde startmotor (HELP)

Ongelezen bericht door Jba »

Ow hier heb ik mindere,slechte ervaring met RKtweewielers
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Vreemde startmotor (HELP)

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Dat topic waar je op reageert is een jaar oud bijna....
Plaats reactie