Cylinder en thermostaat vraagjes.

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Cylinder en thermostaat vraagjes.

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Als je iets voor NT blok(D50b of ,OT(EBE50/EBS50) pas het op de originele draadeinden van het blok waarvoor het bedoelt is. Een airsal 50 voor D50b past dus op een d50b blok voor EBE aisal past deze op een EBE blok .
Er zit tevens een schroefdraad in de kop, voor de originele thermostaat. Deze kun je er uit draaien en veranderen voor een digitale stage6, koso of voca temperatuur meter. Verder je vraag over zuigerveren, idd, 1 of 2 zuigerveren. Hoogtoeriger hebben van 1 zuiger veer, slijtvaste/koppel cilinders vaak 2.(vgm ivm weerstand). Het deel over 4 bouten of meer ligt vaak aan de cilinder. Sommige hebben een losse binnenkop. Het voordeel hiervan is dat de koelvloeistof over de bovenkant van de verbrandingskamer komt voor betere koeling hier. Omdat het dan te hoog is voor de draadeinden zit de binnenkop vast op 4 draadeinden en de buitenkop met 5 boutjes buitenom. Hier staat tenslotte minder tot weinig druk op in vergelijking tot de ontbrandingskamer.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Cylinder en thermostaat vraagjes.

Ongelezen bericht door 42 »

Genoeg te doen dus.
Misschien leuk om een projectje bij te houden er van als je gaat reviseren.
Plaats reactie