Tikkende cilinder

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Stan Goosen
Banden plakker
Berichten: 4
Lid geworden op: di 18 mei 2021, 18:26
Vervoersmiddel: Derbi Black Edition

Tikkende cilinder

Ongelezen bericht door Stan Goosen »

Hallo,

ik heb een derbi black edition uit 2005 gekocht op marktplaats hij liep prima, maar ik gleed een keer uit in het gras en toen deed de brommer een beetje raar, uiteindelijk heb ik de brommer weer aan weten te kicken maar de cilinder maakt nu een tikkend geluid. weet iemand wat dit kan zijn?
alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Stan Goosen
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Tikkende cilinder

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Hoe zeker ben je er van dat het de cilinder is? Als er iets tikt zal het je naaldlager wezen dat niet goed is, maar daar zie ik geen reden voor aangezien het komt door een val? Heb je niet een YouTube filmpje waarvan je even de link kan delen?
Stan Goosen
Banden plakker
Berichten: 4
Lid geworden op: di 18 mei 2021, 18:26
Vervoersmiddel: Derbi Black Edition

Re: Tikkende cilinder

Ongelezen bericht door Stan Goosen »

hallo Brommert_01,

hier is een filmpje
https://www.youtube.com/watch?v=rHjHODlvFz8
ik hoop dat je hier iets aan hebt?
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Tikkende cilinder

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Klinkt een beetje als een (naald)lager of iets wat niet helemaal vast zit. Het lijkt niet met de toeren mee te gaan.
Je kunt de uitlaat demonteren en kijken of hier iets los in zit, anders stap voor stap het motorblok controleren (koppelingsdeksel, daarna cilinder etc).
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Tikkende cilinder

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Oud trucje, pak een schroevendraaier, houd het handvat tegen je oor, en houd de punt tegen je blok. Zo hoor je het veel beter tussen je motorgeluid door. Ik hoor nu niet per se een overduidelijke harde tik, zal zo thuis nog eens luisteren, zo met zacht geluid in de bus hoor ik ook geen F***.
Plaats reactie