Krukas kapot

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Mikeyboy
Banden plakker
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 21 mei 2021, 11:57
Vervoersmiddel: Derbi senda extreme

Krukas kapot

Ongelezen bericht door Mikeyboy »

Ik heb een vraag over mijn derbi
Ik heb een maand gelede nieuwe krukas van doppler gezet de endurance krukas en volledige nieuwe cilinder set van airsal een 70cc maar vandaag is er iets misgelopen dit is de 2de lrukas die erin staat maar tijdens het rijden verloor ik in een keer vermogen en heb ik hem stil gelegt starte lukte niet meer dan heb ik thuis cilinder eraf gedraait daar was niks aan alleen heeft mijn krukas nu voor de 2de keer in een maand tijd spel op de drijfstang naar boven/onder wat dus niet mag weet iemand hoe dit kan dat dit nu voor de 2de keer is in een maand tijd kameraad van me zegt dat dit kan kome door onsteking die fout staat weet iemand hier misschien meer van en wat het kan zijn?
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Krukas kapot

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Als je ontsteking verkeerd staat zal je het aan de zuiger ook wel zien, dan verbrand hij ook verkeerd. Maar het "ik verloor vermogen tijdens het rijden" en het feit dat je een nieuwe cilinder set hebt vermoed ik dat je verkeerd hebt afgesteld en een vastloper the hebt gehad en daarmee het onderste drijfstang lager hebt verpest. Hoe ziet de cilinder er uit? Als het een ZGAN cilinder is mag je eigenlijk GEEN verticale sporen zien
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Krukas kapot

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Heb je bij de nieuwe krukas de krukaslagers ook vervangen? En hoe heb je deze krukaslagers precies vervangen?
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Mikeyboy
Banden plakker
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 21 mei 2021, 11:57
Vervoersmiddel: Derbi senda extreme

Re: Krukas kapot

Ongelezen bericht door Mikeyboy »

derbi-ftw schreef:Heb je bij de nieuwe krukas de krukaslagers ook vervangen? En hoe heb je deze krukaslagers precies vervangen?

Ik heb lagers ook vervange gehad en erin gedaan door heb met de oude lager er in te kloppe
Mikeyboy
Banden plakker
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 21 mei 2021, 11:57
Vervoersmiddel: Derbi senda extreme

Re: Krukas kapot

Ongelezen bericht door Mikeyboy »

Brommert_01 schreef:Als je ontsteking verkeerd staat zal je het aan de zuiger ook wel zien, dan verbrand hij ook verkeerd. Maar het "ik verloor vermogen tijdens het rijden" en het feit dat je een nieuwe cilinder set hebt vermoed ik dat je verkeerd hebt afgesteld en een vastloper the hebt gehad en daarmee het onderste drijfstang lager hebt verpest. Hoe ziet de cilinder er uit? Als het een ZGAN cilinder is mag je eigenlijk GEEN verticale sporen zien
Mijn bougie was mooi koffie bruin en hoe weet ik of het een ZGAN cilinder is? Op de zuiger zijn allemaal kuiltjes en ook bollekes en in de cilinderkop ook maar de zuigerveer is nog heel en de bougie ook
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3641
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Krukas kapot

Ongelezen bericht door 42 »

ZGAN : zo goed als nieuw.
Wat ie dus is.
Die kuiltjes en bolletjes zullen vervuiling zijn, hoewel dat op de cilinderkop meestal niet zit in mijn ervaring ( die niet zo heel groot is dus dat zegt niks misschien )
Is het gelijkmatig verdeeld over de bovenkant van de zuiger ?
Foto ervan zou mooi zijn.

Er zitten dus geen krassen in de cilinderwand of zijkant zuiger ?
Mikeyboy
Banden plakker
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 21 mei 2021, 11:57
Vervoersmiddel: Derbi senda extreme

Re: Krukas kapot

Ongelezen bericht door Mikeyboy »

42 schreef:ZGAN : zo goed als nieuw.
Wat ie dus is.
Die kuiltjes en bolletjes zullen vervuiling zijn, hoewel dat op de cilinderkop meestal niet zit in mijn ervaring ( die niet zo heel groot is dus dat zegt niks misschien )
Is het gelijkmatig verdeeld over de bovenkant van de zuiger ?
Foto ervan zou mooi zijn.

Er zitten dus geen krassen in de cilinderwand of zijkant zuiger ?
Zitte lichte vegen op en zal morge foto´s maken
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Krukas kapot

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

het hele punt dat zorgen baart is het afnemen van je vermogen. maar trek je aan je drijfstang op en neer of je hele krukas? als je je drijfstang wil voelen moet je wel je contra vast houden, dan voel je of het in je drijfstang lager zit of in je krukas lagers die in de carters zitten. en maar anders idd foto's of een video en stuur de youtube link. dan weten we hoe het er aan toe is. (cilinder en krukas)
Plaats reactie