Ik heb vorige week een Derbi senda DRD gekocht na meerdere gy6 blokjes nu mijn eerste schakelbrommer.
Deze schakelt zonder bijgeluiden naar 1 en 2 maar daarna zit er geen beweging meer in.
Iemand bekend met dit probleem ?
En waar moet ik het probleem gaan zoeken ?
1. Schakel pen
2. Ster
3. schakelwals
Alvast bedankt !
Derbi senda DRD schakeld niet verder dan 1 en 2
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi senda DRD
Re: Derbi senda DRD schakeld niet verder dan 1 en 2
Ik zou bij de schakelster beginnen, het kan goed de oorzaak van dit probleem zijn. Bovendien is deze ook het makkelijkst te bereiken, en hoef je het blok niet te demonteren. Alleen het rechter carterdeksel moet je demonteren.
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Ik denk dat er gerust te stellen is dat het niet aan de ster ligt. Het feit dat je niet verder kan schakelen betekent dat de schakelvorken/tandwielen waarschijnlijk niet goed gaan en blokkeren. Want (ik neem aan dat) er is veel weerstand is als je na de 2 wil opschakelen. En wat zou er aan de ster kapot kunnen zijn? Als er de stukje waar je schakelas op aangrijpen af zouden zijn gebroken zou het deel geen weerstand hebben. En die tanden kunnen niet afbreken. Maargoed, ik zou het blok er in ieder geval even uit tillen van n de rechterkant eraf halen. De kans op splitsen is groot.
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi senda DRD
Het veertje op de schakelas is op de een of andere manier aan de andere kant van het metaal gekomen waardoor het nokje dus niet terug komt naar de midden stand en daardoor niet verder wilde schakelen.
Moeilijk uit te leggen maar het is gelukkig opgelost
Bedankt voor het mee denken
Moeilijk uit te leggen maar het is gelukkig opgelost
Bedankt voor het mee denken
Altijd goed om te horen wat de oorzaak van “het probleem” was. Ja het gebeurd af en toe dat die veer er naast schiet waardoor dat probleem ontstaat. Zeker als de brommer wat ouder is komt er speling op die schakel onderdelen waardoor dat soms voorkomt.