Snelheidsmeter

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Jaz-T
Banden plakker
Berichten: 1
Lid geworden op: za 10 jul 2021, 20:35
Vervoersmiddel: Derbi senda

Snelheidsmeter

Ongelezen bericht door Jaz-T »

Hallo iedereen,

Ik heb een Derbi Senda X-treme 50 SM van 2008,
Er zit een analoge snelheidsmeter op maar ik zou deze willen opbouwen of veranderen in een digitale snelheidsmeter, kan dat??

Alvast bedankt!
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Snelheidsmeter

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

kilometerteller in het wiel moet je dan sowieso veranderen, evenals je teller. om de teller goed aansluit op de draadboom weet ik niet. maar teller en sensor kosten 2e hans nu wel 80-100. en er is eigenlijk geen voordeel.
Jessepeters
Derbi fan
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 04 mei 2020, 23:58
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Treme '07
Locatie: Borculo

Re: Snelheidsmeter

Ongelezen bericht door Jessepeters »

Brommert_01 schreef: za 10 jul 2021, 23:38 kilometerteller in het wiel moet je dan sowieso veranderen, evenals je teller. om de teller goed aansluit op de draadboom weet ik niet. maar teller en sensor kosten 2e hans nu wel 80-100. en er is eigenlijk geen voordeel.
Het enige voordeel is dat je s'nachts meer ziet en het lijkt wat moderner, maar voor de rest maakt het niet zo veel uit
Built not bought
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Snelheidsmeter

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Het is mogelijk, maar dan zal je wel een aantal kosten moeten maken (in mijn ogen niet echt meerwaarde). Kabelboom, teller, teller kabel.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Plaats reactie