nt vs ot kwaliteits verschil?
-
- Schakelrijder
- Berichten: 138
- Lid geworden op: vr 03 sep 2021, 16:36
- Vervoersmiddel: derbi senda sm x-treme 2005 parmakit 95cc!
derbi drd 03 sm malossi 80!
nt vs ot kwaliteits verschil?
hoi, ik heb een rollend derbi senda frame gekocht als project. ik twijfel alleen over of ik voor nt of ot wil gaan. origineel zat er ot op. is nt beter? of is alleen de koeling anders? wil er namelijk nt op zetten maar die nt blokken zijn 2e hands haast niet te vinden. hebben jullie tips?
groet, coen
groet, coen
-
- Schakelrijder
- Berichten: 138
- Lid geworden op: vr 03 sep 2021, 16:36
- Vervoersmiddel: derbi senda sm x-treme 2005 parmakit 95cc!
derbi drd 03 sm malossi 80!
Re: nt vs ot kwaliteits verschil?
ik wil trouwens een scr corse uitlaat bovenlangs en 19mm carb, bij een nt blok wil ik deze cilinder kit: https://josdijkman.nl/cilinderkit-doppl ... -2006.html
welke cilinder kit voor ot blok staat gelijk aan die? en is het een beetje een goede samenstelling of niet?
alvast bedankt!
welke cilinder kit voor ot blok staat gelijk aan die? en is het een beetje een goede samenstelling of niet?
alvast bedankt!
-
- Schakelrijder
- Berichten: 138
- Lid geworden op: vr 03 sep 2021, 16:36
- Vervoersmiddel: derbi senda sm x-treme 2005 parmakit 95cc!
derbi drd 03 sm malossi 80!
Re: nt vs ot kwaliteits verschil?
de doppler 50cc vertex is een hoog toerige cilinder set toch? of heb ik dat fout? sorry voor de vele vragen maar ben nieuw in de brommer wereld.
- Davie04
- Schakelrijder
- Berichten: 131
- Lid geworden op: ma 20 apr 2020, 00:08
- Vervoersmiddel: '08 Derbi DRD Racing #85 Rood
- Locatie: Heerhugowaard
Re: nt vs ot kwaliteits verschil?
Allereerst welkom in de brommerwereld,
Het verschil tussen OT en NT zit idd ook in de koeling, bij NT gaat de koeling voor de cilinder door je carters en bij OT buitenom.
De cilinder die je hier hebt gegeven is volgens mij een gietijzeren cilinder dus dat zal betekenen dat het geen toerenbeuker is. Als je echt wilt gaan voor die scr corse (cross neem ik aan) raad ik toch wel een hoogtoerige aluminium cilinder aan aangezien de cross een hoogtoerige uitlaat is.
Hier zijn wel een aantal leuke cilindertjes voor te vinden, ik heb zelf alleen ervaring met de Aluminium Airsal 50cc. Vindt het opzich een leuk cilindertje voor het geld, denk dat anderen ook nog wat ervaringen kunnen delen over de resterende cilindertjes.
Weet natuurlijk wel dat alles wat harder gaat en sneller loopt vaak ook sneller stuk loopt, dat hard rijden klinkt leuk totdat je na 3 dagen een warmloper hebt.
Ben je van plan om een volledig blok te kopen of ga je zelf een poging wagen tot reviseren?
Het verschil tussen OT en NT zit idd ook in de koeling, bij NT gaat de koeling voor de cilinder door je carters en bij OT buitenom.
De cilinder die je hier hebt gegeven is volgens mij een gietijzeren cilinder dus dat zal betekenen dat het geen toerenbeuker is. Als je echt wilt gaan voor die scr corse (cross neem ik aan) raad ik toch wel een hoogtoerige aluminium cilinder aan aangezien de cross een hoogtoerige uitlaat is.
Hier zijn wel een aantal leuke cilindertjes voor te vinden, ik heb zelf alleen ervaring met de Aluminium Airsal 50cc. Vindt het opzich een leuk cilindertje voor het geld, denk dat anderen ook nog wat ervaringen kunnen delen over de resterende cilindertjes.
Weet natuurlijk wel dat alles wat harder gaat en sneller loopt vaak ook sneller stuk loopt, dat hard rijden klinkt leuk totdat je na 3 dagen een warmloper hebt.
Ben je van plan om een volledig blok te kopen of ga je zelf een poging wagen tot reviseren?
Elke idioot word loodgieter, net zoals ik.
42 schreef:Voodoo doctor inhuren.
Hebben we wat haar van em ?
Voodoo em helemaal de moeder.
-
- Schakelrijder
- Berichten: 138
- Lid geworden op: vr 03 sep 2021, 16:36
- Vervoersmiddel: derbi senda sm x-treme 2005 parmakit 95cc!
derbi drd 03 sm malossi 80!
Re: nt vs ot kwaliteits verschil?
Hoi davie,
Bedankt voor je snelle reactie, ik zit er aan te denken een ot blok te halen waar geen carburateur in zit (die heb ik nog liggen) en waar nog een cilinderkit op moet. Ik zit er wel over na te denken om de lagers te vervangen. Krukas kijk ik wel in welke staat die is. Ik wil een goede cilinderkit maar wel betaalbaar.
zat te denken aan deze scr corse: https://josdijkman.nl/uitlaat-scr-corse ... langs.html
Bedankt voor je snelle reactie, ik zit er aan te denken een ot blok te halen waar geen carburateur in zit (die heb ik nog liggen) en waar nog een cilinderkit op moet. Ik zit er wel over na te denken om de lagers te vervangen. Krukas kijk ik wel in welke staat die is. Ik wil een goede cilinderkit maar wel betaalbaar.
zat te denken aan deze scr corse: https://josdijkman.nl/uitlaat-scr-corse ... langs.html
-
- Schakelrijder
- Berichten: 138
- Lid geworden op: vr 03 sep 2021, 16:36
- Vervoersmiddel: derbi senda sm x-treme 2005 parmakit 95cc!
derbi drd 03 sm malossi 80!
Re: nt vs ot kwaliteits verschil?
hoeveel toeren draait die doppler ongeveer? en hoeveel zon airsal?
-
- Schakelrijder
- Berichten: 138
- Lid geworden op: vr 03 sep 2021, 16:36
- Vervoersmiddel: derbi senda sm x-treme 2005 parmakit 95cc!
derbi drd 03 sm malossi 80!
Re: nt vs ot kwaliteits verschil?
Mijn conclusie is dat ik die scr corse uitlaat neem in combi met 19mm carb met powerfilter en n 50cc cilinder, naar ga wel voor gietijzer ivm dat dar wat langer mee gaat en gehoned kan worden. Welke gietijzeren 50cc is goed? Gaat om ot blok
-
- Schakelrijder
- Berichten: 138
- Lid geworden op: vr 03 sep 2021, 16:36
- Vervoersmiddel: derbi senda sm x-treme 2005 parmakit 95cc!
derbi drd 03 sm malossi 80!
Re: nt vs ot kwaliteits verschil?
Mijn conclusie is dat ik die scr corse uitlaat neem in combi met 19mm carb met powerfilter en n 50cc cilinder, naar ga wel voor gietijzer ivm dat dar wat langer mee gaat en gehoned kan worden. Welke gietijzeren 50cc is goed? Gaat om ot blok
-
- Schakelrijder
- Berichten: 138
- Lid geworden op: vr 03 sep 2021, 16:36
- Vervoersmiddel: derbi senda sm x-treme 2005 parmakit 95cc!
derbi drd 03 sm malossi 80!
Re: nt vs ot kwaliteits verschil?
Mijn conclusie is dat ik die scr corse uitlaat neem in combi met 19mm carb met powerfilter en n 50cc cilinder, naar ga wel voor gietijzer ivm dat dar wat langer mee gaat en gehoned kan worden. Welke gietijzeren 50cc is goed? Gaat om ot blok
-
- Pro tuner
- Berichten: 1258
- Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
- Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
- Locatie: Emst
Re: nt vs ot kwaliteits verschil?
Ben zelf altijd een beetje tegen het principe "gietijzer gaat langer mee" eerlijk is eerlijk. Je rijdt vaak maximaal 2 jaar brommer voordat de meeste overgaan naar een auto, of snellere set-up. Stel je rijdt 10k km. Dan overleeft de cilinder jouw brommer duur en is de slijtage voor de volgende eigenaar toch? Ik zou kijken naar wat je zelf wilt qua rijeigenschap, niet naar hoe lang gaat het mee. Als jij die gietijzeren niet goed inrijdt is die met 100km bij wijzen van spreken ook in de prak.
-
- Pro tuner
- Berichten: 1258
- Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
- Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
- Locatie: Emst
Re: nt vs ot kwaliteits verschil?
Verder weet ik dat Polini en top performance 50cc gietijzeren cilinder hebben van goede kwaliteit, maar of die er voor ot zijn weer ik zo niet
-
- Schakelrijder
- Berichten: 138
- Lid geworden op: vr 03 sep 2021, 16:36
- Vervoersmiddel: derbi senda sm x-treme 2005 parmakit 95cc!
derbi drd 03 sm malossi 80!
Re: nt vs ot kwaliteits verschil?
Brommert_01 schreef: ↑di 07 sep 2021, 10:51 Verder weet ik dat Polini en top performance 50cc gietijzeren cilinder hebben van goede kwaliteit, maar of die er voor ot zijn weer ik zo niet
Ja dat is waar, maar ik ben van plan hem langer te houden. Maar ik zal er over na denken. Thanks!