Kickstart probleem

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Yourionc
Banden plakker
Berichten: 15
Lid geworden op: do 13 mei 2021, 16:37
Vervoersmiddel: Aprilia sx50

Kickstart probleem

Ongelezen bericht door Yourionc »

Hallo,

Ik heb een aprilia sx50 uit 2009 en heb een probleempje met mijn kickstart.

Kickstart deed het niet dus heb ik een nieuw kickstarttandwiel gemonteerd want bij de oude waren de “tandjes” wat afgesleten. Probleem leek opgelost, maar na een aantal keer kicken bleef de kickstart naar beneden hangen en was die weer kapot. Na een tijdje kwam ik er dus achter, dat wanneer ik de brommer naar rechts kantel, ik hem wel kan kickstarten.

Dus even samengevat, de kickstart doet het niet wanneer de brommer naar links gekanteld of rechtop staat. Maar doet het wel wanneer hij naar rechts gekanteld staat.

Wie kan mij helpen?
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Kickstart probleem

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Onderste veertje dat op je tandwiel zit. Dat korte veertje.
Deze houd je tandwiel op zijn plek, als je dan kickt draait de as met dat draad rond, en omdat je tandwiel wordt vastgehouden door dat veertje komt je dandwiel naar buiten tegen de rest om aan te slingeren. Je kan proberen het veertje een beetje naar binnen te buigen, zodat het veertje dieper naar beneden zit en niet eruit schiet, je kan voor €6 ook een nieuwe kopen.
Als je heb dus naar rechts houd stimuler je het naar buiten zetten van het tandwiel.

IPV compleet nieuw tandwiel had je hem ook los kunnen halen(het tandwiel) en een slag kunnen draaien, er is maar een klein deel van de tandjes over de andere heenschuift met aangrijpen, deze slijten dan ook idd zoals je aangaf.
Yourionc
Banden plakker
Berichten: 15
Lid geworden op: do 13 mei 2021, 16:37
Vervoersmiddel: Aprilia sx50

Re: Kickstart probleem

Ongelezen bericht door Yourionc »

Ik ga eens wat proberen, dankjewel voor de hulp!
Plaats reactie