Derbi ratel hoge toeren en kapt er later mee

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
ijs
Banden plakker
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 13 sep 2021, 21:41
Vervoersmiddel: Derbi Senda

Derbi ratel hoge toeren en kapt er later mee

Ongelezen bericht door ijs »

Hallo mijn Derbi had altijd een ratel met hoge toeren en met schakelen en ik had geen idee wat het was, heb k later het blok uit elkaar gehaald om te kijken wat het was en alles zag er goed uit, dus heb k m weer in elkaar gezet en een nieuwe 70cc op gezet. Daarna op gereden en hij reed fantastisch, maar toch na een paar ritjes haalde k m uit de schuur en begon weer erg te ratelen met veel gas. Daarna heb k r ff een rondje op gereden en hij ratelende ook weer als ik de koppeling vast greep. Nog ff verder gereden en ineens kapt hij erbij alsof hij geen benzine meer krijgt. Nog vaak gekickt maar hij wilt niet meer starten. Hebben jullie enig idee?
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Derbi ratel hoge toeren en kapt er later mee

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Was het een ratel of echt een zingend en schrapen geluid? En werd hij ook heel warm?

Het kan namelijk je waterpomp zijn geweest, maar het kan ook zijn dat er kleine beschadigingen op je krukas en koppeling zat telkens als hij rondgaat, naar dit hoor je stationair wel vaak. Maar het komt wel overeen met dat het veranderd met koppeling in/uit.

Maar het feit dat hij niet meer start doet me meer vragen of het niet een warmloper is geweest om eerlijk te zijn. Met een kapotte koppeling zou hij nog moeten starten.
ijs
Banden plakker
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 13 sep 2021, 21:41
Vervoersmiddel: Derbi Senda

Re: Derbi ratel hoge toeren en kapt er later mee

Ongelezen bericht door ijs »

Brommert_01 schreef: vr 29 okt 2021, 17:26 Was het een ratel of echt een zingend en schrapen geluid? En werd hij ook heel warm?

Het kan namelijk je waterpomp zijn geweest, maar het kan ook zijn dat er kleine beschadigingen op je krukas en koppeling zat telkens als hij rondgaat, naar dit hoor je stationair wel vaak. Maar het komt wel overeen met dat het veranderd met koppeling in/uit.

Maar het feit dat hij niet meer start doet me meer vragen of het niet een warmloper is geweest om eerlijk te zijn. Met een kapotte koppeling zou hij nog moeten starten.
nee hij werd niet echt warm, maar aan t begin reed hij mooi. dus dat hij ineens begint met ratelen en een tijdje later kapt snap ik niet
Plaats reactie