Derbi valt uit als ik naar links stuur.

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
boazvanoorschot
Banden plakker
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 04 apr 2022, 21:04
Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme 2014 Leovince X Fight

Derbi valt uit als ik naar links stuur.

Ongelezen bericht door boazvanoorschot »

Hey, ik heb een Derbi Senda Xtreme uit 2014.
Hij rijdt redelijk goed. Maar ik heb wel paar kleine vragen.
Dit is mijn setup: Standaard carb, Standaard Cilinder, Sproeier 92, Leovince X fight. Zelf ben ik nog niet heel goed met brommers, al weet ik er al wel een beetje van af. Ik heb mijn brommer vorig jaar eind zomer gekocht. In het begin liep hij top, haalde zo goed als 80. Nu we wat verder in de tijd zijn wat minder, hij loopt na wat verandering in de afstelling maar maximaal 70. En dit terwijl hij eerst 80 liep, zou iemand mij kunnen laten weten waar dit aan zou kunnen liggen en hoe ik dit evt kan fixen? Dit is dan verder ook niet het grootste probleem, dat is het volgende. Zodra ik stil sta en ik doe mijn stuur helemaal naar links valt hij uit, doe ik dit naar rechts dan gebeurd er niks. Zodra ik +- 20km/h rijd stottert hij zodra ik mn stuur naar links doe, als ik heel wat harder rijdt doet hij dit niet omdat je dan je stuur niet zo ver doet natuurlijk. Zou iemand mij hier meer over kunnen vertellen en evt een oplossing kunnen vinden hiervoor? Alvast heel erg bedankt voor al jullie hulp. Boaz.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Derbi valt uit als ik naar links stuur.

Ongelezen bericht door 42 »

Wat bedoel je met verandering in de afstelling ?
boazvanoorschot
Banden plakker
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 04 apr 2022, 21:04
Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme 2014 Leovince X Fight

Re: Derbi valt uit als ik naar links stuur.

Ongelezen bericht door boazvanoorschot »

42 schreef: ma 04 apr 2022, 21:54 Wat bedoel je met verandering in de afstelling ?
Hierbij heb ik samen met een vriend van mij gedaan, zo hebben we een aantal sproeiers getest om te kijken wat het beste deed, ook met de luchtschroef en de stationair schroef hebben we wat aan veranderd, en ook hebben we eens de gasnaald versteld maar die staat ondertussen weer standaard.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Derbi valt uit als ik naar links stuur.

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Het draaien kan duiden op een kabelbreuk bij je contactslot. Dat bij volledige uitslag hij een kabel verdrukt ofzo
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Derbi valt uit als ik naar links stuur.

Ongelezen bericht door 42 »

Lijkt me dat ie nu dan niet optimaal afgesteld staat, waarom niet de afstelling terug zoals ie was ?

Ik denk ook aan kabelbreuk of los contact.
boazvanoorschot
Banden plakker
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 04 apr 2022, 21:04
Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme 2014 Leovince X Fight

Re: Derbi valt uit als ik naar links stuur.

Ongelezen bericht door boazvanoorschot »

Brommert_01 schreef: ma 04 apr 2022, 23:42 Het draaien kan duiden op een kabelbreuk bij je contactslot. Dat bij volledige uitslag hij een kabel verdrukt ofzo
Daar had ik dus idd niet over na gedacht. En hoef ik dan alleen die kabel te vervangen of moet je dan het hele contactslot vervangen? En is dit voor een beginnende sleutelaar te doen of zeggen jullie, ik zou het laten doen? En hoeveel zou ik ik hier zelf voor kwijt zijn en als ik het laat doen? Alvast bedankt.d
boazvanoorschot
Banden plakker
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 04 apr 2022, 21:04
Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme 2014 Leovince X Fight

Re: Derbi valt uit als ik naar links stuur.

Ongelezen bericht door boazvanoorschot »

42 schreef: di 05 apr 2022, 00:07 Lijkt me dat ie nu dan niet optimaal afgesteld staat, waarom niet de afstelling terug zoals ie was ?

Ik denk ook aan kabelbreuk of los contact.
Hoe zou ik hem dan nog beter kunnen afstellen dat hij sneller loopt? Naar mijn gevoel loopt hij gewoon goed. we hadden hem wat beter afgesteld omdat hij slecht startte en voordat ik er achter kwam dat hij uitviel door het sturen dachten wij dat het misschien iets met de afstelling zou zijn.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Derbi valt uit als ik naar links stuur.

Ongelezen bericht door 42 »

Je zegt zelf dat voor het afstellen hij 80 liep en erna 70, dan lijkt het me in die verandering te zitten.
Welke sproeier zit er nu in en welke eerst ?
Als hij eerst veel te arm stond bijv. dan zou het kunnen dat je zuigerveren nu versleten zijn.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Derbi valt uit als ik naar links stuur.

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Je moet eerst controleren of het zo is voor je troep vervangt. Kabelboom is niet goedkoop. Contactslot ook niet. Eerst eens laten lopen en zelf zachtjes aan de kabels trekken om te controleren of het zo is en koken of er iets blijft hangen
Plaats reactie