Zuiger beweegt in neutraal

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
DRDR
Banden plakker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 13 apr 2022, 09:32
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing 2008

Zuiger beweegt in neutraal

Ongelezen bericht door DRDR »

Derbi Senda DRD Racing 2008

Goedemorgen,

Een korte vraag waar ik geen antwoord op kon vinden.
Wanneer ik mijn brommer in neutraal zet (en de koppeling dus niet gebruik) en vervolgens begin te lopen met de brommer voel/hoor ik de zuiger bewegen. Dit is recentelijk erger geworden.
Als ik de koppeling inknijp gebeurd het niet.

????
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Zuiger beweegt in neutraal

Ongelezen bericht door 42 »

Geen idee eigenlijk maar de blokolie al eens ververst ?
Marijn Vis
Banden plakker
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 27 feb 2022, 21:33
Vervoersmiddel: Aprilia sx 50

Re: Zuiger beweegt in neutraal

Ongelezen bericht door Marijn Vis »

Ligt aan een plakkende koppeling, zou even je blokolie vervangen. Zelf gebruik ik altijd putoline gp10 75w, geen problemen mee gehad.
gpr050
Tuner
Berichten: 399
Lid geworden op: za 16 jun 2018, 22:39
Vervoersmiddel: Derbi gpr50

Re: Zuiger beweegt in neutraal

Ongelezen bericht door gpr050 »

Een plakkende koppeling ligt niet erg voor de hand, blokolie vervangen geeft misschien een verbetering.
Ik denk zelf meer in de richting van een schakelprobleem, waarbij de bak niet goed of niet helemaal vrij geschakeld wordt. Meestal is dit probleem te herleiden tot een slecht functionerend schakelster. Vaak veroorzaakt door slecht werkende veren of teveel speling op de “haakjes” van de schakelas. Redelijk eenvoudig te vervangen, alleen moet wel het rechter carterdeksel eraf.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Zuiger beweegt in neutraal

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Als het een pakkende koppeling is zou het ook zo zijn met koppeling intrekken. Mogelijk dat je hem niet goed in de neutraal hebt. Kijk daar eerst eens naar. En anders idd de ster er even kijken als je schakelt. Dat zit net bij de koppeling, dan kan je die voor de zekerheid ook schoonmaken zodat die zeker niet plakt.
Plaats reactie