Power rs als motorolie

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Beunderbi24
Banden plakker
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 03 jan 2022, 18:05
Vervoersmiddel: Derbi senda 2002 SM

Power rs als motorolie

Ongelezen bericht door Beunderbi24 »

mijn motorie olie
semi synth. geeft mij koppelings problemen is wss te dik alles plakt aan elkaar
nu werd er mij vertelt power rs van castrol kan je gebruiken als motorolie maar ik vetrouwde dat niet aangezien ik powers rs gebruik voor mengsmering waar het vgm ook voor bedoeld is als ik de beschrijving van het product lees
zou ik power rs even kunnne gebruiken om 17 km te rijden voor andere olie te halen of zeggen jullie van probeer het maar niet?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Power rs als motorolie

Ongelezen bericht door 42 »

Lijkt mij van niet maar zeker ben ik niet..kan t me niet voorstellen.
Ik gebruik putoline gp10, prijs valt ook wel mee.
Gebruikersavatar
HenkieHans
Schakelrijder
Berichten: 154
Lid geworden op: za 18 jul 2020, 10:20
Vervoersmiddel: Aprilia RS 50 ‘07 RSGP22 Motogp replica (verkocht)
Aprilia RS 50 '08 (verkocht) https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.ph ... 53#p367053
Aprilia RS4 50 Aprilia Xtrenta replica https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=28161

Re: Power rs als motorolie

Ongelezen bericht door HenkieHans »

Dat is zeker niet de bedoeling, het wordt inderdaad wel soms gedaan door beunhazen maar het prijsverschil tussen 1 litertje Power RS en Putoline GP10 is 2/3 euro, als jij het vernaggelen van je bak dat waard vind moet je het vooral doen maar ik zou het zelf persoonlijk liever niet doen zegmaar :lol:

Gewoon ff kijken of je niet iemand kan strikken om ff die 17km met je te rijden, moet lukken toch?
Erwin P
Pro tuner
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 28 okt 2011, 12:53
Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS
Locatie: Lemelerveld

Re: Power rs als motorolie

Ongelezen bericht door Erwin P »

Als ik een blok lek had gereden en gerepareerd in the middle of nowhere had ik het er zeker op gegokt. In jouw geval niet.
Lekker met je huidige olie door rijden en versnellingsbak/transmissie olie er in. GEEN motorolie en zeker GEEN 2 takt olie.
Plaats reactie