Problemen Aprilia SX50

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
maikbruin
Banden plakker
Berichten: 10
Lid geworden op: do 07 okt 2021, 21:47
Vervoersmiddel: Aprilia SX 50 2010
Piaggio zip 2t AC
Peugeot fox

Problemen Aprilia SX50

Ongelezen bericht door maikbruin »

Hallo allemaal,

Ik heb een Aprilia SX 50 uit 2010.
Met de volgende specs:
17,5 carb (ontgrenst) --> sproeier 64-108
50cc origineel
Scr Corse 50/70
twv 11/53

Ik heb recent de krukaskeerringen van mijn Aprilia SX50 vervangen, omdat ik vermoedde dat de brommer daar valse lucht trok. Sinds ik alles weer terug in elkaar heb gezet heb ik grote problemen met de brommer. De brommer loopt wel netjes stationair, maar wanneer ik gas geef blijven de toeren niet constant. Als de gas hendel helemaal open haal gaat het als volgt: Hingggg, buhhhh, hingggg, buhhh enzovoort. Soms komt er ook n knal tussen door. Ik heb al allemaal verschillende sproeiers geprobeerd van 64 tot 108 maar niks maakt verschil. De bougie is ook altijd droog wanneer ik m eruit haal. De kleur is lastig te bepalen, omdat ik er niet een stuk mee kan rijden.
Tussen het vervangen van de krukaskeerringen door heb ik aan t frame gelast. Hierbij was de cdi en de rest van de ontsteking ook aangesloten dus misschien kunnen de problemen hierdoor zijn ontstaan?
Er zit een net nieuwe bougie in dus daar ligt t niet aan.
Weet iemand misschien n oplossing voor mijn probleem?

Mvg,

Maik

Hier nog n video van de brommer met sproeier 78 en bij constant vol gas:
https://youtube.com/shorts/o2Ho8IA3Fos?feature=share
Laatst gewijzigd door maikbruin op za 28 mei 2022, 08:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Erwin P
Pro tuner
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 28 okt 2011, 12:53
Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS
Locatie: Lemelerveld

Re: Problemen Aprilia SX50

Ongelezen bericht door Erwin P »

De ontsteking vind lassen inderdaad niet grappig. Als je een kennis hebt met een vergelijkbare ontsteking die even proberen.
Plaats reactie