Achterbrug As komt niet los

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Damian
Banden plakker
Berichten: 10
Lid geworden op: di 31 mei 2022, 12:25
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Xtreme

Achterbrug As komt niet los

Ongelezen bericht door Damian »

Hey, Ik ben nog steeds bezig met mijn Derbi Senda Xtreme. Nu ga ik even het blok open maken, En controleren samen met een maatje. Alleen nu krijg ik de achterbrug as ofso niet los. Zijn hier tips voor?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Achterbrug As komt niet los

Ongelezen bericht door 42 »

Warm stoken, laten weken in wd40, grof geweld.
Damian
Banden plakker
Berichten: 10
Lid geworden op: di 31 mei 2022, 12:25
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Xtreme

Re: Achterbrug As komt niet los

Ongelezen bericht door Damian »

42 schreef: wo 08 jun 2022, 11:37 Warm stoken, laten weken in wd40, grof geweld.
Gaat t frame niet naar de ... Als je grof geweld gebruikt? Ook als je een rubberen hamer gebruikt. En als je dat stuk warm maakt dan moet je toch ook bepaalde rubberen delen vervangen?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Achterbrug As komt niet los

Ongelezen bericht door 42 »

Ik probeer me heel hard te herinneren hoe ik t voor elkaar gekregen heb tijd terug..maar ik dacht met het nodige geweld, frame kan redelijk wat hebben.
Damian
Banden plakker
Berichten: 10
Lid geworden op: di 31 mei 2022, 12:25
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Xtreme

Re: Achterbrug As komt niet los

Ongelezen bericht door Damian »

42 schreef: wo 08 jun 2022, 18:39 Ik probeer me heel hard te herinneren hoe ik t voor elkaar gekregen heb tijd terug..maar ik dacht met het nodige geweld, frame kan redelijk wat hebben.
Isgoed ga ik dat even proberen. En trouwens, Ik probeer nu dit. Denk je dat dit ook zou kunnen werken? 👀

https://youtu.be/Hn5EUvFBdBI
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Achterbrug As komt niet los

Ongelezen bericht door 42 »

Er staat geen druk meer op de achteras toch, je hebt em ondersteund dacht ik te zien ?
En ik heb em idd ook gewoon doorgetikt geloof ik.
Damian
Banden plakker
Berichten: 10
Lid geworden op: di 31 mei 2022, 12:25
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Xtreme

Re: Achterbrug As komt niet los

Ongelezen bericht door Damian »

Uhhh.. heb t frame ff op een bankje gezet. Alleen t achterste gedeelte hangt er nog wel over heen. Dus die hangt nog wel, en zit er wss nog aardig wat druk op die acnterbrug
Damian
Banden plakker
Berichten: 10
Lid geworden op: di 31 mei 2022, 12:25
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Xtreme

Re: Achterbrug As komt niet los

Ongelezen bericht door Damian »

Hmmm.. Frame staat nu op een bankje, Achterband op een krukje zodat ie niet hangt. Alleen t stuk uit t blok gaat niet los... Heb m al best warm gemaakt, Niks.

https://youtube.com/shorts/_XOeixQSNtc?feature=share

Heb je hier mss dan nog tips voor? 😅
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Achterbrug As komt niet los

Ongelezen bericht door 42 »

Bedenk me nu pas dat hij bij mij aan het frame ophing met een takel...iets met slecht geheugen..:s
Maar mn brug hing vrij iig.
Kata 2.0
Tuner
Berichten: 328
Lid geworden op: wo 09 feb 2022, 12:46
Vervoersmiddel: Brommer

Re: Achterbrug As komt niet los

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

Bij mij stond de brommer op een steun onder het frame ter hoogte van het blok. Heb die zo gezet dat het achterwiel nog lichtjes de grond raakte.
Heb ook even een doorslag zoals in het filmpje gebruikt en ging prima.

Raar, filmpje was daarstraks nog vrij te bekijken maar staat nu precies ineens 'privé' en dus niet meer te bekijken?
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Achterbrug As komt niet los

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Hij zit waarschijnlijk vast in je blok Gerot waar die er door heen gaat. Je moet de achterkant van het blok waar de as doorheen gaat warm stoken, in het midden. Je kan hem gewoon met een verfbrander opwarmen een poosje. Zelf heb ik de moer toen van de as gedraaid, een ring er achter gedaan zodat het frame niet beschadigd, en daarna moer erop, dichtdraaien en doordraaien. Als vast. Dan draait de as op het gegeven moment wel mee als je tegelijk erop rukt met een hamer.
Damian
Banden plakker
Berichten: 10
Lid geworden op: di 31 mei 2022, 12:25
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Xtreme

Re: Achterbrug As komt niet los

Ongelezen bericht door Damian »

Brommert_01 schreef: wo 08 jun 2022, 21:21 Hij zit waarschijnlijk vast in je blok Gerot waar die er door heen gaat. Je moet de achterkant van het blok waar de as doorheen gaat warm stoken, in het midden. Je kan hem gewoon met een verfbrander opwarmen een poosje. Zelf heb ik de moer toen van de as gedraaid, een ring er achter gedaan zodat het frame niet beschadigd, en daarna moer erop, dichtdraaien en doordraaien. Als vast. Dan draait de as op het gegeven moment wel mee als je tegelijk erop rukt met een hamer.
Isgoed, Zal morgen dan gelijk even zo'n verfbrander halen en ff een 15/30min dr op laten staan. Thx voor de tip

-
Kata 2.0 schreef: wo 08 jun 2022, 20:58 Bij mij stond de brommer op een steun onder het frame ter hoogte van het blok. Heb die zo gezet dat het achterwiel nog lichtjes de grond raakte.
Heb ook even een doorslag zoals in het filmpje gebruikt en ging prima.

Raar, filmpje was daarstraks nog vrij te bekijken maar staat nu precies ineens 'privé' en dus niet meer te bekijken?
Idd raar dat ie ineens op privé stond. Heb m nu gelijk helemaal openbaar gezet.

-
42 schreef: wo 08 jun 2022, 20:36 Bedenk me nu pas dat hij bij mij aan het frame ophing met een takel...iets met slecht geheugen..:s
Maar mn brug hing vrij iig.
Ahh ja heel normaal dat je dingen vergeet haha, Maar isgoed weet ik ook gelijk dat de brug niet perse ondersteunt hoeft te worden. Alleen als de as er bijna uit is.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Achterbrug As komt niet los

Ongelezen bericht door 42 »

Ik denk wel dat of ik of mn maat de brug vast had toen de as er uit kwam..voordat ie straks op de grond flikkert ;)
Damian
Banden plakker
Berichten: 10
Lid geworden op: di 31 mei 2022, 12:25
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Xtreme

Re: Achterbrug As komt niet los

Ongelezen bericht door Damian »

Hey, de achterbrug as is bijna los. Alleen nu zit ie weer vast bij t stuk van de achterbrug. Hij draait nog wel alleen ik kan er op slaan wat ik wil. Maar er komt geen beweging in.

Nu probeerde ik t achterwiel alvast ook los te halen. Omdat ik sws de remschijf, en tandwiel moet vervangen. Die zijn al verrot. Alleen ik heb vgm niet zn uitschuifbare as op mn achterwiel. Moet ik dan gewoon een klein stukje de achterbrug buigen?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Achterbrug As komt niet los

Ongelezen bericht door 42 »

Er zit ook een slecht zichtbare stelmoer oid in het frame, misschien dat ie daar op blijft steken ?

Ik ken niet alle wielen maar volgens mij heeft elk brommerwiel een as die er gewoon uit kan..denk ook niet dat je de brug gebogen krijgt eigenlijk.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Achterbrug As komt niet los

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Moet er uit kunnen. Heb zelf extreme en drd bruggen gehad. Kan er altijd uit.
Damian
Banden plakker
Berichten: 10
Lid geworden op: di 31 mei 2022, 12:25
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Xtreme

Re: Achterbrug As komt niet los

Ongelezen bericht door Damian »

42 schreef: do 09 jun 2022, 21:22 Er zit ook een slecht zichtbare stelmoer oid in het frame, misschien dat ie daar op blijft steken ?

Ik ken niet alle wielen maar volgens mij heeft elk brommerwiel een as die er gewoon uit kan..denk ook niet dat je de brug gebogen krijgt eigenlijk.
Ahh. Heb even goed gekeken maar die nergens iets zitten waar ie achter blijft steken.. en ja dom idee van me dat ik zeg 'brug buigen'. Ben geen hulk 😂
Brommert_01 schreef: vr 10 jun 2022, 19:07 Moet er uit kunnen. Heb zelf extreme en drd bruggen gehad. Kan er altijd uit.
Ook altijd met zoveel moeite..? 🫤
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Achterbrug As komt niet los

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Je hebt een lager, de speling erop is zeer klein, als je as een beetje scheef zit komt hij niet lekker uit het lager. Als je dan lomp bent, dan sloop je je lager.
Plaats reactie