Einddemper met iets meer geluid.

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Kata 2.0
Tuner
Berichten: 328
Lid geworden op: wo 09 feb 2022, 12:46
Vervoersmiddel: Brommer

Einddemper met iets meer geluid.

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

De Derbi senda X-Treme van de dochter loopt lekker met de originele onderdelen. Hij is dus 'nog origineel afgesteld'.

Maar ben nu op zoek naar een einddemper (het type met 3 boutjes aan het 'koppelstuk' met de uitlaat) die net wat meer geluid produceert. Hij hoeft dus niet de hele buurt wakker te maken maar net wat meer geluid mag dus wel.

Zijn er leden hier met ervaringen met andere einddempers die doen wat ik bedoel of tips hebben?
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Einddemper met iets meer geluid.

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Nou, je zou kunnen kijken voor een gianelli conti demper. Dat is een lange demper, maar wel "fatsoenlijke" demping. Een conti is namelijk ziet zo luid. Anders kan je gaan voor een een scr kevlar of carbon. Die zijn groter. Daar zijn 2 uitvoeringen die 25 cm ofzo met kromme eindtuit zijn ipv 20. Dus dat zal wel luider zijn, maar niet het meest asociaal. Ik weet ook niet hoe deze dempers klinken met de originele toeren en flow. Dat is natuurlijk ook een hele factor
Kata 2.0
Tuner
Berichten: 328
Lid geworden op: wo 09 feb 2022, 12:46
Vervoersmiddel: Brommer

Re: Einddemper met iets meer geluid.

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

Ok, alvast bedankt voor de tip. :thumbup:


Het is idd moeilijk inschatten hoe welke uitlaat uitlaat klinkt.

En er dan zo maar een paar kopen om te proberen is ook geen doenbare zaak natuurlijk. Heb er al online al wel wat gezien maar ook daar moet je gokken wat er van geluid uit komt. 2ehands zijn die dingen blijkbaar ook niet zo snel te vinden (in de buurt en nog wat betaalbaar).

Probleem is gewoon dat de huidige een helemaal dichtgelast inox type is. Die valt niet zo maar even (zoals ik vroeger plachtte te doen) uit mekaar te halen. Dat om daarna het binnenwerk zoals de schotten en of demperbuis aan te passen of eventueel wat demperdoek te verwijderen en dan alles weer dicht te maken.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3601
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Einddemper met iets meer geluid.

Ongelezen bericht door 42 »

Je zou ook een schuimfilter kunnen plaatsen, klinkt best goed.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Einddemper met iets meer geluid.

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Ja, die dingen zitten echt dichtbebouwd ik denk dat de beste keuze evt een handelaar. Das relatief goedkoop
Kata 2.0
Tuner
Berichten: 328
Lid geworden op: wo 09 feb 2022, 12:46
Vervoersmiddel: Brommer

Re: Einddemper met iets meer geluid.

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

Bedankt voor de reacties,

Omdat het om een experimentje gaat heb ik ook de2ehands markt ns afgeschuimd maar (nog) niks dat de moeite was gevonden.
Plaats reactie