Oliepomp checken?

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Siebe555
Beginnende Derbi fan
Berichten: 26
Lid geworden op: za 05 feb 2022, 22:28
Vervoersmiddel: Derbi senda sm50 x-treme

Oliepomp checken?

Ongelezen bericht door Siebe555 »

Beste

Ik heb gisteren een vastloper gehad, ik merkte dat hij opeens veel minder snel in zn toeren ging en weinig power had, na ongeveer 5 km dan was hij uiteindelijk uitgevallen en zit hij helemaal toe. Ik reed met een 75cc ironmax cilinder en meng de olie niet zelf. Nu wil ik voordat ik een nieuwe cilinder monteer eerst zeker weten of het aan mn oliepomp lag of niet, hoe kan ik checken of deze nog goed werkt?

Mvg
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Oliepomp checken?

Ongelezen bericht door 42 »

even loshalen en een stukje slang oid op de aandrijver zetten en deze met een accuboor laten draaien, dan druppelt er na even draaien olie uit als t goed is, zo kun je ook een nieuwe slang vullen en belletjes eruit krijgen zodat je niet eventjes zonder olie rijdt

https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?t=3543
Siebe555
Beginnende Derbi fan
Berichten: 26
Lid geworden op: za 05 feb 2022, 22:28
Vervoersmiddel: Derbi senda sm50 x-treme

Re: Oliepomp checken?

Ongelezen bericht door Siebe555 »

42 schreef: do 12 jan 2023, 17:44 even loshalen en een stukje slang oid op de aandrijver zetten en deze met een accuboor laten draaien, dan druppelt er na even draaien olie uit als t goed is, zo kun je ook een nieuwe slang vullen en belletjes eruit krijgen zodat je niet eventjes zonder olie rijdt

https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?t=3543
Top bedankt!

En nog even een vraagje.
Wat is de eenvoudigste manier om de oliepomp los te koppelen en zelf te mengen? Kan ik gewoon de olietank legen en alles erop houden?

Mvg
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Oliepomp checken?

Ongelezen bericht door 42 »

Nee, beter koop je een afdekplaatje en koppel je alles los, de pomp wordt gesmeerd door de 2t olie dus zonder olie vindt ie niet lekker.
Vergeet ook niet bij de carb dicht te maken anders krijg je valse lucht.
Plaats reactie