Derbi loopt niet

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Merijn101
Banden plakker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 15 jan 2023, 16:26
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Racing 50 (2009)

Derbi loopt niet

Ongelezen bericht door Merijn101 »

Hallo allemaal,

Ik heb een Derbi Senda DRD SM Racing 50 (2009) en daar zijn nu vage problemen mee.
Ik had 2 maandjes geleden een warmloper gehad en toen de cilinder vervangen (Airsal50) sinds dien liep hij niet meer.

Ook had ik toen mijn oliepomp eruit gehaald, alles netjes afgedopt etc. Ik heb ook met sproeiertjes en de gasnaald geprobeerd maar dat veranderde niks. Wel start hij soms ineens, rijd die goed en blijft stationair lopen. Maar na 1 rondje door de straat valt hij uit en start die weer niet.

Vandaag hadden we de slangen omgedraaid (benzine en vacuüm) omdat we dachten dat dat mogelijk verkeerd zat. dat was uiteindelijk niet zo dus hadden alles netjes terug gezet zoals het hoort en nu komt er benzine uit mijn uitlaatpoort.

Weet iemand wat er mis kan zijn?

Setup:
-airsal 50
-17.5 dellorto (hoofdsproeier 84, gasnaald in het midden)
-Gianelli conti uitlaat
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Derbi loopt niet

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Klinkt als een benzine probleem, hoeveel benzine komt er uit de uitlaat poort? Je kan ook even proberen om hem te starten op remreiniger en benzine los te koppelen (niet te lang uiteraard heeft alleen nog maar de smering die in de cilinder zit). Als hij dan gewoon loopt kan je andere problemen buiten sluiten. Is de compressie verder goed?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Derbi loopt niet

Ongelezen bericht door 42 »

Kan zijn dat je de vlotter met het veranderen vd sproeier niet goed terug hebt zitten, kijk eens of dat pinnetje waarmee hij vast zit goed zit, of anders zit misschien de vlotternaald niet goed en sluit niet, dan blijft er benzine je carter in stromen.
WicherH
Banden plakker
Berichten: 19
Lid geworden op: di 20 dec 2022, 19:16
Vervoersmiddel: Derbi drd pro 2011
Skyteam dax 2009

Re: Derbi loopt niet

Ongelezen bericht door WicherH »

Zoals de andere 2 al zeiden, het zal best eens een benzineprobleem kunnen zijn vooral nadat je met de carburateur bezig bent geweest.
De verklaring waarom ie niet liep na de cilinderwissel zou daar ook mee te maken kunnen hebben, maar ik acht een kleine kans dat het iets anders is. Ik had namelijk ongeveer hetzelfde met mijn honda dax, dat ie niet wou starten maar soms ineens wel. Bij mij was dat toen een probleem in de elektra. Weet je ook nog of de bougie vonkte voordat je met de carburateur bezig bent geweest?
En na het carburateur geknooi: dan denk ik dat 42 daarin gelijk heeft, het zal best met de vlotternaald te maken hebben waarom de cilinder volstroomde met benzine.
Kijk beide dingen eens na, de carburateur en het vonken van de bougie
Plaats reactie