derbi valt gelijk uit na het starten

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
chilzzz
Derbi fan
Berichten: 98
Lid geworden op: do 29 dec 2022, 00:41
Vervoersmiddel: DERBI SENDA SM DRD X-TREME LIMITED EDITION 2019

derbi valt gelijk uit na het starten

Ongelezen bericht door chilzzz »

heb laats me 1ste schakel gehaald, een 2dehands derbi limited uit 2019 gehaald en heeft altijd normaal gereden tot een paar dagen geleden. ik start de derbi gewoon normaal met choke aan maar na de kickstart valt hij gelijk weer uit. ik hoor wel geluid maar dan valt hij gelijk uit ook de km teller.
iemand enig idee waardoor dit komt?

Alvast bedankt ;)
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: derbi valt gelijk uit na het starten

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Klinkt alsof het contact uit gaat. Is er toevallig iets met het contactslot? Gaat het achterlicht ook uit?
chilzzz
Derbi fan
Berichten: 98
Lid geworden op: do 29 dec 2022, 00:41
Vervoersmiddel: DERBI SENDA SM DRD X-TREME LIMITED EDITION 2019

Re: derbi valt gelijk uit na het starten

Ongelezen bericht door chilzzz »

ik was aan het proberen te starten en te rijden kijk ik achter me zie ik iets van vloeistof uit me uitlaat lekken ): heb hem daarna naar huis gelopen en zie ook dat de carburateur niet goed vast zit aan de luchtfilter slang. het ligt waarschijnlijk daar aan. erg jammer dit die man die de derbi had verkocht was erg aardig en toen ik hem naar huis ree was alles normaal.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3601
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: derbi valt gelijk uit na het starten

Ongelezen bericht door 42 »

Dat vloeistof lekken heeft weinig te maken met dat je luchtfilterslang niet goed vast zat, wat is het voor vloeistof, zwarte drab of benzine ?
En dat je km teller uitvalt is ook erg vreemd.
chilzzz
Derbi fan
Berichten: 98
Lid geworden op: do 29 dec 2022, 00:41
Vervoersmiddel: DERBI SENDA SM DRD X-TREME LIMITED EDITION 2019

Re: derbi valt gelijk uit na het starten

Ongelezen bericht door chilzzz »

het was heldere vloeistof misschien benzine maar ik kon het niet echt ruiken. ik zie nu ook dat er een schroefje mist en dat er daar ook iets lekt en de pakkingen bij de demper zijn erg slecht dus ik ga die vervangen.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3601
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: derbi valt gelijk uit na het starten

Ongelezen bericht door 42 »

Volgende keer even proeven, best van belang om te weten welke vloeistof het is, al is de kans groot dat het idd benzine is als het heldere vloeistof is, kvs zie ik niet snel uit je uitlaat komen.
Ook aangezien er blijkbaar dingen gedaan zijn met de carb, misschien sluit de vlotter niet goed af en zit je carter vol met benzine.
Welk schroefje mist, in de carb ergens ?
Kun je anders ff foto maken ?
Klinkt allemaal een beetje alsof er aan gebeund is, leuk dat het een aardige vent is van wie je em hebt maar er kloppen dingen duidelijk niet.
chilzzz
Derbi fan
Berichten: 98
Lid geworden op: do 29 dec 2022, 00:41
Vervoersmiddel: DERBI SENDA SM DRD X-TREME LIMITED EDITION 2019

Re: derbi valt gelijk uit na het starten

Ongelezen bericht door chilzzz »

De missende schroefje is bij de demper. Ik denk dat ik de pakkingen van de uitlaat ga vervangen en de luchtfilter slang goed ga verbinden. Ik heb hem net gestart alles normaal maar moet ff dat schroefje er in doen. Als het na dit niet lukt dan maak ik wel nog een bericht
Kata 2.0
Tuner
Berichten: 328
Lid geworden op: wo 09 feb 2022, 12:46
Vervoersmiddel: Brommer

Re: derbi valt gelijk uit na het starten

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

chilzzz schreef: di 17 jan 2023, 15:54 erg jammer dit die man die de derbi had verkocht was erg aardig en toen ik hem naar huis ree was alles normaal.
Soms weten ze het echt niet maar soms kan je afvragen of ze het net wél weten.

De persoon van wie we destijds onze 2ehands brommer hadden gekocht was evenals zijn zoon (van wie de brommer was) ook aardig. Omdat er volgens hen geen verzekering/nummerplaat meer was kon ik er alleen ff achterin in de tuin mee rijden.
Dat ging redelijk goed (tot 2e versnelling want dan was er geen ruimte meer en moest ik stoppen).

Bij thuiskomst eea van problemen zoals zuiger die duidelijk had 'geplakt' en krassen in de Cylinder. Ook lekkende waterpomp, probleemcarbu enz.
Ook uitlaat waar dus aan gewerkt was. Dat laatste had ik kunnen weten als ik wist wat ik kocht want dat was aan de buitenkant zichtbaar.

Uiteindelijk loopt de brommer nu wel goed maar heeft me wel moeite, tijd en ook wel wat geld gekost.

Ik hoop wel dat uw brommer uiteindelijk ook in ode komt. Wat ik wel weet is dat je door dat 'gesleutel' toch weer wat bijleert, vooral hoe de brommer/motor ineen steekt.
chilzzz
Derbi fan
Berichten: 98
Lid geworden op: do 29 dec 2022, 00:41
Vervoersmiddel: DERBI SENDA SM DRD X-TREME LIMITED EDITION 2019

Re: derbi valt gelijk uit na het starten

Ongelezen bericht door chilzzz »

jammer om te horen wel goed om te horen dat de brommer wel uiteindelijk loopt en hopelijk komt alles ook in orde met mijn derbi.
Kata 2.0
Tuner
Berichten: 328
Lid geworden op: wo 09 feb 2022, 12:46
Vervoersmiddel: Brommer

Re: derbi valt gelijk uit na het starten

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

Ik hoop het ook voor je, laat hier in elk geval weten hoe eea verder afloopt. Succes!
chilzzz
Derbi fan
Berichten: 98
Lid geworden op: do 29 dec 2022, 00:41
Vervoersmiddel: DERBI SENDA SM DRD X-TREME LIMITED EDITION 2019

Re: derbi valt gelijk uit na het starten

Ongelezen bericht door chilzzz »

Ik heb hem vandaag inelkaar gezet weer, luchtfilter schoongemaakt, de luchtfilterslang goed vastgemaakt en de uitlaat pakkingen vervangen. Dus ik zit net te rijden rij hij gewoon normaal uit het niks valt te teller en ook de brommer uit maar ik dacht er niks van (gebeurde 2 x) daarna wou ik omkeren en op lage snelheid viel me brommer uit. Nu kijk ik zie ik nog steeds vloeistof lekken uit de pakking bij de demper. Misschien overhit? Ik kan de cilinder wel aanraken is wel warm maar vooral de uitlaat is erg warm. Wanneer de dashboard uitvalt valt de brommer ook gelijk uit. Ik zie nu ook dat de plek waar de koelvloeistof vies is. Iemand nog tips?
Laatst gewijzigd door chilzzz op di 31 jan 2023, 18:57, 2 keer totaal gewijzigd.
chilzzz
Derbi fan
Berichten: 98
Lid geworden op: do 29 dec 2022, 00:41
Vervoersmiddel: DERBI SENDA SM DRD X-TREME LIMITED EDITION 2019

Re: derbi valt gelijk uit na het starten

Ongelezen bericht door chilzzz »

Ik rende net ff met dat ding, de dashboard stond wel aan maar de derbi zelf niet, de dashboard gaat heletijd aan en uit
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3601
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: derbi valt gelijk uit na het starten

Ongelezen bericht door 42 »

Los contact, slechte aarde ?
Zou alle aansluitingen even nalopen.
Verder heb ik niet veel verstand van elektra helaas.
chilzzz
Derbi fan
Berichten: 98
Lid geworden op: do 29 dec 2022, 00:41
Vervoersmiddel: DERBI SENDA SM DRD X-TREME LIMITED EDITION 2019

Re: derbi valt gelijk uit na het starten

Ongelezen bericht door chilzzz »

42 schreef: di 31 jan 2023, 18:47 Los contact, slechte aarde ?
Zou alle aansluitingen even nalopen.
Verder heb ik niet veel verstand van elektra helaas.
Ik ga dat morgen checken
Wanneer de dashboard uitvalt valt de brommer zelf ook gelijk uit
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3601
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: derbi valt gelijk uit na het starten

Ongelezen bericht door 42 »

Misschien contactslot iets mis mee..of sluiting..of gelijkrichter..of spoeltjes..kan denk ik heel veel zijn.
Hoe je daar achter komt weet ik dus helaas alleen nie :p
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3601
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: derbi valt gelijk uit na het starten

Ongelezen bericht door 42 »

Wat bedoel je met plek vd koelvloeistof ?
De drab bij uitlaatflens is redelijk normaal als t niet goed afsluit trouwens, misschien is de flens of bocht wat roestig en past niet goed, je zou vloeibare pakking kunnen proberen, dat verhielp bij mij het zelfde probleem iig.
chilzzz
Derbi fan
Berichten: 98
Lid geworden op: do 29 dec 2022, 00:41
Vervoersmiddel: DERBI SENDA SM DRD X-TREME LIMITED EDITION 2019

Re: derbi valt gelijk uit na het starten

Ongelezen bericht door chilzzz »

42 schreef: di 31 jan 2023, 19:08 Wat bedoel je met plek vd koelvloeistof ?
De drab bij uitlaatflens is redelijk normaal als t niet goed afsluit trouwens, misschien is de flens of bocht wat roestig en past niet goed, je zou vloeibare pakking kunnen proberen, dat verhielp bij mij het zelfde probleem iig.
Bij de demperpakking daar valt vloeistof naar beneden. Maar het rare is dat mijn dashboard snel achterelkaar tijdens het rijden uit een aan gaat. Me brommer gaat dus ook uit en aan
chilzzz
Derbi fan
Berichten: 98
Lid geworden op: do 29 dec 2022, 00:41
Vervoersmiddel: DERBI SENDA SM DRD X-TREME LIMITED EDITION 2019

Re: derbi valt gelijk uit na het starten

Ongelezen bericht door chilzzz »

Ik ga een nieuwe post maken met alles duidelijk erbij
Plaats reactie