Net nieuwe uitlaat, warmloper?

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
nachtrijder
Banden plakker
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 15 jan 2023, 02:01
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Xtreme 2018
Locatie: Limburg
Contacteer:

Net nieuwe uitlaat, warmloper?

Ongelezen bericht door nachtrijder »

Hi forum,

Vanmiddag heb ik samen met een maat mijn Leovince X-Fight erop gezet. Hij reed geweldig en trok goed op, zonder afstelling want we hadden weinig tijd, totdat ik bergopwaarts reed en mijn motor opeens uitviel en mijn achterwiel compleet blokkeerde. Hierna wilde hij ook niet meer aangaan met de kickstart. Eenmaal thuis hebben we gekeken naar wat het probleem was en toen leek de carburateur nat te zijn en droop er benzine. Weet iemand raad?

Alvast enorm bedankt :)
Amina :wub:
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3649
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Net nieuwe uitlaat, warmloper?

Ongelezen bericht door 42 »

Je zou idd aan een warmloper denken maar met dat benzineverhaal erbij denk ik eerder aan een vlotter die blijft hangen oid.
nachtrijder
Banden plakker
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 15 jan 2023, 02:01
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Xtreme 2018
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Net nieuwe uitlaat, warmloper?

Ongelezen bericht door nachtrijder »

42 schreef: vr 10 feb 2023, 17:31 Je zou idd aan een warmloper denken maar met dat benzineverhaal erbij denk ik eerder aan een vlotter die blijft hangen oid.
Zou je dan misschien weten wat ik zou moeten repareren/vervangen? Alvast enorm bedankt voor je hulp 42!

Update trouwens: De compressie is normaal en vandaag kickte hij gewoon weer aan.
Amina :wub:
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3649
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Net nieuwe uitlaat, warmloper?

Ongelezen bericht door 42 »

Ik denk dat door het bergopwaarts rijden de vlotter even is blijven hangen..ook al zou dat niet horen.
Dan wordt de vlotterbak met benzine niet afgesloten als hij vol is en stroomt er benzine zo je carter ( blok ) in wat niet werkt.
Zal nu verdampt zijn en daardoor weer willen starten.
Je zou de carb eens grondig kunnen reinigen als het weer gebeurd.

Kan je zo op afstand alleen niet garanderen dat dit het probleem was..voor t zelfde geld was t toeval en heb je toch even een warmloper gehad.
Zorg dat je de brommer iig zo snel mogelijk goed afstelt op de nieuwe uitlaat, das echt belangrijk wil je geen warmloper krijgen.
Weet je welke sproeier er nu in zit ?
Erwin P
Pro tuner
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 28 okt 2011, 12:53
Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS
Locatie: Lemelerveld

Re: Net nieuwe uitlaat, warmloper?

Ongelezen bericht door Erwin P »

Als je achterwiel compleet blokkeerde viel hij niet uit om benzine toevoer.
Ik vermoed een warm/vastloper.

Heb je uberhaubt een andere sproeier gemonteerd? Ik denk dat hij met de nieuwe uitlaat gewoon veel te arm liep en daarom kapot is gelopen.
Met heel veel mazzel is het cilindertje honen en nieuwe zuiger. Met een beetje pech heel je cilinder total loss.

Ik zou nog even heel goed je bougiekleur bekijken. De uitlaat er af halen en door dat gat naar de zuiger kijken en als je dat nog niet gedaan hebt zeker de carburateur afstellen.
Je kunt net een keer mazzel hebben, maar de oorzaak niet wegnemen en je hebt de volgende keer minder mazzel!
Plaats reactie