Pakkingen remklauw

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
YouriEvo
Derbi fan
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 05 feb 2023, 08:09
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Evo Limited Edition 2009

Pakkingen remklauw

Ongelezen bericht door YouriEvo »

Zijn pakkingen/keerringen (geen idee wat de juiste benaming is) voor de remklauwen (25x13, 30x13) ook los te krijgen of gaan ze altijd in een hele revisieset.
Ik kan ze op de verschillende sites niet los vinden.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3643
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Pakkingen remklauw

Ongelezen bericht door 42 »

Al bij easyparts gekeken ?
YouriEvo
Derbi fan
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 05 feb 2023, 08:09
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Evo Limited Edition 2009

Re: Pakkingen remklauw

Ongelezen bericht door YouriEvo »

Dank, daar had ik nog niet gekeken, maar helaas kan ik ze ook daar niet los vinden. Wel weer een andere banaming gevonden :) (o-ring).

Denk dat ik maar de verschillende bouwmarkten af ga om te zien of ze daar wat hebben liggen wat er op lijkt.
Heb nu maar de iets wat poreuse o-ringen die ik er in eerste instantie uit had gehaald weer terug gedaan.
Beide remmen werken prima, alleen de achterrem lekt een heel klein beetje.
Dus in de tussentijd maar op zoek naar de juiste maat o-ringen. Weiger (voor alsnog :)) om hiervoor een hele nieuwe revisieset te halen.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3643
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Pakkingen remklauw

Ongelezen bericht door 42 »

Ik zal een maat van me vragen waar hij zn o ringen haalt.
YouriEvo
Derbi fan
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 05 feb 2023, 08:09
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Evo Limited Edition 2009

Re: Pakkingen remklauw

Ongelezen bericht door YouriEvo »

Graag!
gpr050
Tuner
Berichten: 400
Lid geworden op: za 16 jun 2018, 22:39
Vervoersmiddel: Derbi gpr50

Re: Pakkingen remklauw

Ongelezen bericht door gpr050 »

Het is sterk af te raden om O-ringen van de bouwmarkt in je remtang te gebruiken. Buiten het feit dat je precies de juiste afmetingen én vorm moet hebben, moeten ze ook bestand zijn tegen remvloeistof! Naast afdichting heeft de o-ring nog een functie, door de vervorming van deze vierkantige(!) o-ring tijdens het remmen, wordt het zuigertje nadat jij de remhandel los laat weer een klein beetje naar binnen getrokken waardoor de remblokken “lossen”: niet onbelangrijk!
Bovendien vallen de kosten van een revisiesetje erg mee en zijn je remmen een te belangrijk onderdeel van je brommer, waar je altijd op moet kunnen vertrouwen! Niet mee klooien, dus niet doen!
Bij revisie/vernieuwen van de ring is het wel belangrijk dat de groef waar’ie in valt goed schoon is en alle aanslag/corrosie verwijderd is.
YouriEvo
Derbi fan
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 05 feb 2023, 08:09
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Evo Limited Edition 2009

Re: Pakkingen remklauw

Ongelezen bericht door YouriEvo »

Dat is duidelijk, dus dan gaan we dat maar niet doen :).
Dan wacht ik ik gewoon even af of "42" een plek heeft kunnen vinden waar ze los gehaald kunnen worden.

Maar ben toch een beetje huiverig om weer een hele set te halen, omdat de vorige o-ringen, uit de bestelde set, toch iets te dik leken te zijn.
Heb de binnenkant van de cilinders echt goed schoon gemaakt en toch staken de o-ringen een stukje uit. Hierdoor heb ik ze dus kapot gedrukt met het plaatsen van de zuigers. De oude o-ringen, die ik wilde vervangen omdat ze poreus leken, vallen wel heel netjes in de cilinder.
Na monteren remmen ze prima (voor zo ver ik heb kunnen testen, aangezien de brommer nu niet loop. lees andere thread :) ), maar zou toch graag wat o-ringen hebben liggen voor het geval dat ze toch weer beginnen te lekken / de zuigers niet netjes worden teruggeduwd.

Overigens het beetje lekken van de achterrem wat ik eerder melde, blijkt uit de onluchtingsnippel te komen. Blijkbaar niet helemaal strak dichtgedraaid :).
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3643
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Pakkingen remklauw

Ongelezen bericht door 42 »

[Ik was t alweer vergeten, beetje druk :s
De bouwmarkt niet doen idd, die zijn vaak van nitriel rubber en je hebt viton nodig.
En dan nog een verhaal over de maat waar ik geen hol van snap :D
Zal best lastig worden precies de juiste maat te vinden ben ik bang.

4-3 09:22] Jaap: Kun je ook los krijgen of als setje met div maten
[4-3 09:23] Jaap: De dikte van het koord dus 1 1.2 1.5 of 2mm en de buitendiameter
[4-3 09:23] Jaap: Denk dat een set een tientje is
[4-3 09:24] Jaap: Een set heeft meestal een vaste koord dikte en diverse dismeters
YouriEvo
Derbi fan
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 05 feb 2023, 08:09
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Evo Limited Edition 2009

Re: Pakkingen remklauw

Ongelezen bericht door YouriEvo »

np. Dank voor het checken.
Als een set met verschillende maten €10, dan is het iig wel een keer het proberen waard.
Maat ga ik vast wel uitkomen.
Enig idee waar ik dat dan zou kunnen bestellen/halen?
Kata 2.0
Tuner
Berichten: 338
Lid geworden op: wo 09 feb 2022, 12:46
Vervoersmiddel: Brommer

Re: Pakkingen remklauw

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

Die o'ringen (originele) steken er altijd wel een beetje uit hoor. Het is gewoon een beetje met zacht beleid de zuigers monteren.

Ik heb vorige week trouwens ook de achterste remklauw uit mekaar gehaald, opgekuist en terug gemonteerd (met de al aanwezig o-ring). De zuiger keerde namelijk niet zo goed terug na het remmen en daardoor bleef het grootste remblok slepen.

Moet nu enkel nog nieuwe remblokjes bestellen en dan ga ik ook met de voorremmen aan de gang want vermoedelijk hebben die hetzelfde probleem.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3643
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Pakkingen remklauw

Ongelezen bericht door 42 »

YouriEvo
Derbi fan
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 05 feb 2023, 08:09
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Evo Limited Edition 2009

Re: Pakkingen remklauw

Ongelezen bericht door YouriEvo »

42 schreef: za 04 mar 2023, 21:02 Denk bij zoiets https://www.technirub.nl/oliekeerringen.html
Dank. Ik ga daar even neuzen.
YouriEvo
Derbi fan
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 05 feb 2023, 08:09
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Evo Limited Edition 2009

Re: Pakkingen remklauw

Ongelezen bericht door YouriEvo »

Kata 2.0 schreef: za 04 mar 2023, 15:24 Die o'ringen (originele) steken er altijd wel een beetje uit hoor. Het is gewoon een beetje met zacht beleid de zuigers monteren.
Ah ok, dan zal ik wel gewoon iets te fanatiek zijn geweest. Volgende keer met iets meer beleid :).
Kata 2.0
Tuner
Berichten: 338
Lid geworden op: wo 09 feb 2022, 12:46
Vervoersmiddel: Brommer

Re: Pakkingen remklauw

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

Gewoon wat olie er op en als je kan een kleine draaiende beweging maken als je de zuiger er terug indrukt. Werkt voor mij prima en moet zeggen dat ik al heel wat remzuigers heb opgekuist en weer gemonteerd. Misschien heeft het ook daar wel wat mee te maken, wat ook kan natuurlijk. :oops:
Plaats reactie