Nieuw frame voor Derbi senda x-treme

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Theburninghobo
Banden plakker
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 09:55
Vervoersmiddel: Aprilia tuono V4 factory 2018 / KTM exc 530

Nieuw frame voor Derbi senda x-treme

Ongelezen bericht door Theburninghobo »

Hallo,

Na een tijdje online gezocht te hebben en de zoekfunctie hier gebruikt te hebben zit ik nog met een aantal vragen.
Vanuit België heb ik een derbi zonder kenteken gekocht. Wel netjes met koopovereenkomst en duidelijke herkomst van de brommer.

Nu wil ik graag in Nederland een frame + kenteken aanschaffen, alleen lees ik online over verschillende type frames voor de e-xtreme en DRD.
Het framenummer van mijn brommer begint met VTHSr2d1a.. en zou dus een DERBI SENDA SM x-TREME 2006-2010 moeten zijn.

Kan ik hier enkel een x-treme frame voor gebruiken? Of marktplaats zie ik helaas alleen maar drd frames met kenteken.
Wat zou ik bijvoorbeeld moeten aanpassen of moeten aanschaffen als ik de boel wil overzetten naar een drd frame?

Alvast bedankt voor de hulp! :thumbup:
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Nieuw frame voor Derbi senda x-treme

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Frames zijn bijna hetzelfde, de bevestigings punten voor de kappen zullen wss anders zijn, maar dat is wel passend te maken. En een drd frame heeft een extra bevestigingspunt voor de prolink achterbrug maar als je een xtreme achterbrug gebruikt heb je deze niet nodig.

Omkeuren zal het goedkoopst zijn maar ik weet niet precies welke informatie je daar voor nodig hebt
Theburninghobo
Banden plakker
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 09:55
Vervoersmiddel: Aprilia tuono V4 factory 2018 / KTM exc 530

Re: Nieuw frame voor Derbi senda x-treme

Ongelezen bericht door Theburninghobo »

@skakelbr thanks, hier kan ik wat mee.

Normaal zou ik de brommer ook liever invoeren, alleen heb ik enkel kentekenbewijs deel II & een COC ontvangen. De oude eigenaar reageert helaas niet meer. Dan koop ik een drd frame met nieuwe kappen! Thanks
Plaats reactie