Ketting eraf gevlogen toen ik naar huis reed.

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
mvde
Banden plakker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 10 mar 2023, 23:16
Vervoersmiddel: aprilia sx50

Ketting eraf gevlogen toen ik naar huis reed.

Ongelezen bericht door mvde »

Ik kwam terug van werk en net toen in mijn eigen straat inreed vloog me ketting eraf. Hij zit vast tussen mijn frame en mijn wiel en er was geen beweging in te krijgen. Ik wil graag weten hoe dit komt en hoe ik het had kunnen voorkomen en of behalve de ketting zelf er nog andere schade kan zijn doordat de ketting er tijdens het rijden afvloog. (ik ging ongeveer 30)

alvast bedankt!
Kata 2.0
Tuner
Berichten: 328
Lid geworden op: wo 09 feb 2022, 12:46
Vervoersmiddel: Brommer

Re: Ketting eraf gevlogen toen ik naar huis reed.

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

Oep's, hopelijk niet onderuit gegaan?

Als de ketting op de juiste spanning staat kan die er normaal gesproken niet af vliegen. Op voorwaarde dat je tandwielen niet rot versleten zijn natuurlijk maar dat zou je al moeten opgemerkt hebben tijdens het rijden.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Ketting eraf gevlogen toen ik naar huis reed.

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Hoogstwaarschijnlijk matig onderhoud. Check bij je achterbrug hoever je spanners staan. Of ze nog verder naar achteren kunnen. Je moet regelmatig een keertje kijken naar je ketting, die Lubbert uit met slijtage. Als je hem dan niet spant kan dit gebeuren. Net als je tandwielen. Ook elke 3 maanden kijken hoe deze eruit zien. Maar ik denk dat het een te slappe ketting is geweest.
Plaats reactie