Derbi Stage6 50cc cilinder inrijden

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
nachtrijder
Banden plakker
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 15 jan 2023, 02:01
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Xtreme 2018
Locatie: Limburg
Contacteer:

Derbi Stage6 50cc cilinder inrijden

Ongelezen bericht door nachtrijder »

Hi forum!

De afgelopen paar dagen ben ik druk geweest met het afstellen van mijn nieuwe 50cc. De bougie is mooi donkerbruin (zelfs ietsjes té donker, hij acceleert wat minder) en de temperatuur blijft mooi zoals hij hoort. Nu heb ik wel nog op mijn Derbi (Euro 4) een begrensde CDI/ECU zitten die begrenst wanneer hij in de 8000 toeren zit. Op verschillende sites zag ik staan dat je daadwerkelijk je hele toerental moet gebruiken (0 t/m 13.000 toeren) alleen kan ik dit niet. Ik wil liever deze begrensde CDI erop laten omdat in de buurt elke week een rollerbank is en ik m’n brommer dagelijks nodig heb. Is het daadwerkelijk nodig om helemaal tot bovenin de toeren te ontgrenzen voor het inrijden? Of loopt hij dan stuk als ik hem ooit ontgrens en ik heb hem alleen ingereden tot 8000 toeren? Alvast bedankt!
Amina :wub:
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Derbi Stage6 50cc cilinder inrijden

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Denk niet dat het heel veel uitmaakt,
bougiekleur gebruik je vooral om je top mee af te stellen maar dat gaat met een begrenzesde cdi niet. Dus bougie kleur met normaal rijden zegt niet heel veel.
nachtrijder
Banden plakker
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 15 jan 2023, 02:01
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Xtreme 2018
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Derbi Stage6 50cc cilinder inrijden

Ongelezen bericht door nachtrijder »

Skakelbr schreef: ma 03 apr 2023, 10:42 Denk niet dat het heel veel uitmaakt,
bougiekleur gebruik je vooral om je top mee af te stellen maar dat gaat met een begrenzesde cdi niet. Dus bougie kleur met normaal rijden zegt niet heel veel.
Dus dan zou dat niet veel uitmaken wanneer ik hem bijvoorbeeld in de zomer ontgrens en nooit heb ingereden op 9000 toeren en hoger dat ik dan gewoon wel opeens “alle” beschikbare toeren gebruik? Of moet de cilinder wennen aan “meer” toeren maken?
Amina :wub:
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Derbi Stage6 50cc cilinder inrijden

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Het beste is natuurlijk hem wel inrijden op het volledige toeren bereik maar zolang je hem na ontgrenzen niet meteen 5 minuten vol gas gaat rijden denk ik niet dat er echt iets mis kan gaan *behalve als je afstelling niet goed is natuurlijk. Als je de originele cilinder ontgrenzd kan je immers ook zonder problemen veel meer toeren maken.
Plaats reactie