Knap geluid en bij kickstart

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
UpCraft
Banden plakker
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 12 mar 2023, 16:51
Vervoersmiddel: Schakelbrommer

Knap geluid en bij kickstart

Ongelezen bericht door UpCraft »

Nou... Waar begin ik.

Mijn kickstart zat los dus deed deze er opnieuw op toen bleef hij los zitten dus ik denk tandjes zijn kapot.. bestel een nieuwe kickstart hopend dat dit het probleem was maar nee hij heeft nogsteeds beweging naar links en rechts en als ik hem u kickstart geeft hij een knap geluid alsof je band lek schiet op de fiets
UpCraft
Banden plakker
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 12 mar 2023, 16:51
Vervoersmiddel: Schakelbrommer

Re: Knap geluid en bij kickstart

Ongelezen bericht door UpCraft »

Ook raakt mijn kickstart mijn voet pedaal wat hij eerst niet deed waardoor de kickstart niet volledig naar beneden kan en het starten dus veel moeilijker maakt
UpCraft
Banden plakker
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 12 mar 2023, 16:51
Vervoersmiddel: Schakelbrommer

Re: Knap geluid en bij kickstart

Ongelezen bericht door UpCraft »

En na paar x kickstarten zit hij ook weer los en kan je hem er gwn aftrekken 😬 maar aanrennen doet hij prima
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Knap geluid en bij kickstart

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Je kickstart as zal dan wel kaal zijn, je kickstart zou geen knap geluid moeten maken, soms zitten de tandwielen niet helemaal goed tegenover elkaar en schiet hij er in. Ik zou je koppelsdeksel er even afhalen en kijken wat er mis is en miss meteen je platen vervangen mocht dat nodig zijn
UpCraft
Banden plakker
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 12 mar 2023, 16:51
Vervoersmiddel: Schakelbrommer

Re: Knap geluid en bij kickstart

Ongelezen bericht door UpCraft »

Skakelbr schreef: wo 12 apr 2023, 20:30 Je kickstart as zal dan wel kaal zijn, je kickstart zou geen knap geluid moeten maken, soms zitten de tandwielen niet helemaal goed tegenover elkaar en schiet hij er in. Ik zou je koppelsdeksel er even afhalen en kijken wat er mis is en miss meteen je platen vervangen mocht dat nodig zijn
Sorry.. ben een beginner maar gaf een beetje gas bij het kickstarten om het makkelijker te maken maar dit hoort toch te kunnen? En de tanden van die as zien er eigenlijk nog best goed uit
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Knap geluid en bij kickstart

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Gas geven kan idd geen kwaad. Zit er veel speling op de kickstart as? Of heb je het echt alleen over het pedaal zelf wat los zit, als je een nieuwe kickstart hebt (die voor een derbi is bedoeld) en de as niet kaal is zou je deze gewoon stevig moeten aandraaien en zou je hem er niet af hooren kunnnen te pakken. Een beetje naar links en rechts schuiven doet die van mij ook.
UpCraft
Banden plakker
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 12 mar 2023, 16:51
Vervoersmiddel: Schakelbrommer

Re: Knap geluid en bij kickstart

Ongelezen bericht door UpCraft »

Maar afpakken kan na paar x kickstarten
Waar ligt het probleem dan?
Kata 2.0
Tuner
Berichten: 328
Lid geworden op: wo 09 feb 2022, 12:46
Vervoersmiddel: Brommer

Re: Knap geluid en bij kickstart

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

Gewoon de kickstarter er af nemen zou niet mogelijk moeten zijn. Als ik me niet vergis zal zelfs nadat de montagebout is losgekomen maar nog wel aanwezig die nog steeds verhinderen dat je de kickstartpedaal van de as kan schuiven.

Eventueel eens wat foto's maken en hier plaatsen kan soms helpen om mee te bekijken wat er mis kan zijn.

Edit: Ik heb ondertussen voor alle zekerheid nog eens gekeken en je kan idd het kickstart pedaal niet van de as nemen als je boutje er nog in zit. Boutje hoeft zelfs niet eens aangetrokken te zijn omdat te beletten.
Plaats reactie