Goeie a1 supermoto voor dagelijks gebruik

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Joey04
Banden plakker
Berichten: 3
Lid geworden op: za 22 apr 2023, 14:27

Goeie a1 supermoto voor dagelijks gebruik

Ongelezen bericht door Joey04 »

Hoi, Ik ben op het moment bezig met mijn A1 rijbewijs en ik heb al heel wat dingen liggen opzoeken. Nu ben ik een aprilia 125 2 takt tegen gekomen maar ik heb veel te horen gekregen dat de 2 taktjes heel veel onderhoud nodig moeten hebben en je er niet gewoon bij een tank station mee kan tanken. Maar de 4 taktjes zegen mensen dat ze die beu worden aangezien ze niet zo snel gaan. Wat zijn een beetje goede opties voor een beetje dagelijks gebruik maar waar je wel lol mee kan hebben?
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Goeie a1 supermoto voor dagelijks gebruik

Ongelezen bericht door Skakelbr »

2t is natuurlijk verreweg het leukst omdat een 125cc 4t trager gaat dan een (goed) opgevoerde brommer. Met een 2t kan je gewoon langs een normaal tankstation hoor alleen moet je er wel vaak zelf olie bij gooien. Verder vraagt het idd meer onderhoud maar het is tegelijkertijd eenvoudiger en makkelijker dan bij een 4t. Je zal het meeste kwijt zijn aan benzine aangezien een 2t 125 niet echt bepaald zuinig is. Ook nog optie zijn big-bore kits voor bijvoorbeeld een 125 yahama yzf (180cc)
Joey04
Banden plakker
Berichten: 3
Lid geworden op: za 22 apr 2023, 14:27

Re: Goeie a1 supermoto voor dagelijks gebruik

Ongelezen bericht door Joey04 »

Ja ik heb ook veel te horen gekregen dat 2t veel leuker is en opzich het onderhoud kan ik zelf doen. Alleen is het onderhoud dan ik ok veel duurder of valt dat wel mee? en ik Heb er eentje gezien dat is een tm 125 voor best goedkoop alleen die is in belgië weet jij misschien hoe dat zit met het keuren bij de rdw of ze ook op de pk's letten? die staat namelijk volledig open op 42 pk.
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Goeie a1 supermoto voor dagelijks gebruik

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Geen idee hoeveel je uit eindelijk kwijt bent aan onderhoud maar het zal waarschijnlijk wel meer zijn dan bij een 4t.

Vgm controleren ze dat nooit, alleen of alle papieren kloppen maar heb daar verder ook geen ervaring mee
Joey04
Banden plakker
Berichten: 3
Lid geworden op: za 22 apr 2023, 14:27

Re: Goeie a1 supermoto voor dagelijks gebruik

Ongelezen bericht door Joey04 »

ooo okee man ja dat snap ik ik zit zelf bij een garage bedrijf dus zou het makkelijk zelf kunnen. Dankjewel voor je reactie!
Plaats reactie