Derbi gpr 50 start niet ploffen uit uitlaat

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Ayman
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 27 apr 2023, 17:40
Vervoersmiddel: Derbi Gpr 50

Derbi gpr 50 start niet ploffen uit uitlaat

Ongelezen bericht door Ayman »

Hallo,

Ik heb een Derbi gpr 50.
Hij heeft het altijd gedaan, maar ik had besloten om hem op te voeren, dus ik heb een 77cc stage 6 streetrace cylinder kit er op gezet.
Daarna deed hij het niet meer.
Hij leek eerst geen benzine te krijgen bij de bougie, dus ik heb een polini 17,5mm carburateur met hoofdsproeier 80 er op gezet.
Hij krijgt nou wel benzine, maar hij wilt nog niet starten, er komen steeds ploffen uit de uitlaat.
dit lijkt mij een probleem met de timing, maar ik heb de timing al nagekijken en hij staat goed op tijd.
ik gebruik een b8hs bougie.
Ik heb zo wel elektrisch proberen te starten als proberen aan te lopen, maar precies hetzelfde.
Ik weet nou niet wat het anders zou kunnen zijn.
Ik heb ook vele andere forums door gescrolled, maar ik kon niet goeie informatie vinden.
wel wat raar is als ik compressie test met een compressie meter dan krijg ik 2,1 bar met elektrisch starten en 4 bar met het aanlopen, maar als ik er 2 takt olie in doet dan is het veel meer.
Laatst gewijzigd door Ayman op vr 28 apr 2023, 23:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Derbi gpr 50 start niet ploffen uit uitlaat

Ongelezen bericht door Skakelbr »

17.5 is misschien al een beetje klein voor een 88cc maar zal er wel op moeten lopen. Sproeier 80 lijkt me ook aan de erg kleine kant (ik neem aan dat je een schuimfilter hebt? Dan zou ik eerder rond de 120+ denken)
Ik zou ook een hogere hittegraad bougie nemen 9/10 maar is niet echt het grootste probleem.

Met 2.1 zal hij niet starten en zal wss ook de oorzaak de het ploffen zijn. Heb je toevallig een cilinder gekocht die bedoeld is voor een 45mm slag krukas en de originele slag (40mm) er nog in zitten?
Ayman
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 27 apr 2023, 17:40
Vervoersmiddel: Derbi Gpr 50

Re: Derbi gpr 50 start niet ploffen uit uitlaat

Ongelezen bericht door Ayman »

sorry. het is een 77cc cylinder kit.
de originele slag zit er nog in ja.
ik heb er ook een powerfilter op zitten.
Het is een 77cc stage 6 streetrace cylinder kit https://www.k-parts.nl/cilinder-stage6- ... -2006.html
Dus ik hoefde dat niet te veranderen.
De 17,5mm carburateur kwam van mijn oude 70cc aerox vandaan waar sproeier 86 er in zat en goed heeft gedaan.
Ik had ook nog sproeier 88 geprobeerd en iemand had vertelt dat ik lager moest gaan.
Ik zal eens proberen een hogere sproeier er in te zetten.
Plaats reactie