ketting te kort ingekort

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
chilzzz
Derbi fan
Berichten: 98
Lid geworden op: do 29 dec 2022, 00:41
Vervoersmiddel: DERBI SENDA SM DRD X-TREME LIMITED EDITION 2019

ketting te kort ingekort

Ongelezen bericht door chilzzz »

ik heb dus helaas me ketting te kort gemaakt. mijn vraag is nu of ik 2 van die visjes (dat middelste in een ketting) kan gebruiken en dan 2 sluitschakels. ik weet dat dit niet optimal is maarja. en is zo'n 101 octane ketting te doen? (ik weet dat het niet de beste kwaliteit is)
Kata 2.0
Tuner
Berichten: 328
Lid geworden op: wo 09 feb 2022, 12:46
Vervoersmiddel: Brommer

Re: ketting te kort ingekort

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

2 sluitschakels in 1 ketting gebruiken heb ik al gedaan en is geen probleem. Enige dat ik me kan inbeelden is dat de combinatie van een redelijk versleten ketting met een nieuwe sluitschakel niet echt aan te raden is omdat je telkens die over het ook al ingesleten tandwiel loopt dat daar ff gaat wringen en slijtage nog erger kan maken. Maar moet zeggen dat ik die combinatie nog nooit heb gemonteerd, kan dus ook niet bevestigen of dat idd zo is.
chilzzz
Derbi fan
Berichten: 98
Lid geworden op: do 29 dec 2022, 00:41
Vervoersmiddel: DERBI SENDA SM DRD X-TREME LIMITED EDITION 2019

Re: ketting te kort ingekort

Ongelezen bericht door chilzzz »

Kata 2.0 schreef: wo 24 mei 2023, 20:57 2 sluitschakels in 1 ketting gebruiken heb ik al gedaan en is geen probleem. Enige dat ik me kan inbeelden is dat de combinatie van een redelijk versleten ketting met een nieuwe sluitschakel niet echt aan te raden is omdat je telkens die over het ook al ingesleten tandwiel loopt dat daar ff gaat wringen en slijtage nog erger kan maken. Maar moet zeggen dat ik die combinatie nog nooit heb gemonteerd, kan dus ook niet bevestigen of dat idd zo is.
oke dankjewel dan ga ik ff een nieuwe sluitschakel halen
Plaats reactie