Aprilia sx 50 motor valt uit tijdens rijden

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Aprilia biker
Banden plakker
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 30 jun 2023, 12:55
Vervoersmiddel: Rieju mrt 50 pro

Aprilia sx 50 motor valt uit tijdens rijden

Ongelezen bericht door Aprilia biker »

Hallo,

Laats was ik aan het rijden en ineens viel de motor spontaan uit. Gewoon in 1 seconde was er niks meer thuis. Daarna starte ik hem weer en deed hij het 10 meter waarna ik merkte het gas niet meer 100% ging en 2 meter later viel de motor weer uit en blokkeerde het achterwiel.
Ook als ik de koppeling indruk valt hij helemaal terug naar stationair, als ik hem weer loslaat gaat hij gewoon weer normaal.
Hij heeft verder altijd goed gelopen en heb er niks aan veranderd.
Starten doet hij altijd in 1 of 2 keer kicken ook nadat dit gebeurd is.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3655
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Aprilia sx 50 motor valt uit tijdens rijden

Ongelezen bericht door 42 »

Klinkt als een mogelijke warmloper, wat is de bougiekleur en weet je welke sproeier er in zit ?
Aprilia biker
Banden plakker
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 30 jun 2023, 12:55
Vervoersmiddel: Rieju mrt 50 pro

Re: Aprilia sx 50 motor valt uit tijdens rijden

Ongelezen bericht door Aprilia biker »

De bougiekleur is koffiebruin, er zit sproeier 88 in.
Hij doet het nu wel elke keer dat hij er na een paar minuten mee stopt.

Als ik aan de zijkant de schroef van het min. Olie eruit haal komt er niks uit. Als ik hem een beetje schuin houdt komt er wel een beetje uit. Is dit oke?
Koelvloeistof zit ook onder het minimum, kan dit ook een oorzaak zijn van warmlopen.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3655
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Aprilia sx 50 motor valt uit tijdens rijden

Ongelezen bericht door 42 »

minimum olie lvl heeft alleen te maken met je versnellingsbak en koppeling dus dat zal geen warmloper veroorzaken, wel idd op peil houden ivm slijtage van tandwielen en platen etc. maar zal weinig kwaad hebben gedaan als er nog wel wat uitkomt als je em schuinhoudt, ik zou de olie gelijk even verversen.
kvs kan er wel mee te maken hebben maar dan moet er wel heel weinig meer inzitten.
koffiebruin zou oke moeten zijn..maar ik zou toch een iets grotere sproeier nemen, ik neem aan dat alles onbegrensd is en dan zit je meestal rond de 93.

je zou de uitlaat even los kunnen halen en via de uitlaatpoort vd cilinder kijken of er strepen zitten op de zuiger, of anders de hele cilinder er even af maar das een hoop werk meer.
Plaats reactie