derbi start moeilijk en loopt over

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Jens_08
Banden plakker
Berichten: 8
Lid geworden op: za 08 jul 2023, 21:06
Vervoersmiddel: Derbi senda sm Xtreme 2005

derbi start moeilijk en loopt over

Ongelezen bericht door Jens_08 »

Hallo ik ben Jens 15 jaar

Ik heb een aantal maanden terug een soort van bouwpakket gekocht er moesten nog een boel nieuwe onderdelen bijkomen maar het is waard ik ben zelf nog al onervaren in de brommer wereld aangezien ik nog maar 15 ben en bij ons in de buurt eigenlijk geen schakels rijden de enige informatie die ik heb gekregen is van het internet, de vader van een oude vriend, en mijn opa nu kwam ik hiermee ver genoeg en heb hem rijdend gekregen na heel hard werken en leren van mijn fouten ik ben toen met een vriend van mij gaan rijden over de zandpaden en wat minder bekende weggetejes in de buurt en dat ging goed maar na een tijd gaf hij op de carburateur liep over en wou niet meer startten ikdit was een dag geleden en had hem vanmorgen weer heel even aan de praat toen is hij weer uitgevallen en mocht ik naar huis lopen 2km :( nu ben ik erachter gekomen dat als ik de benzinekraan uitzet hem aanloop (heel erg lang) start hij slecht wanneer ik op gn ben moet ik tijdens het rijden de kraan weer aanzetten en dan gaat hij redelijk maar bij te lagen toeren valt hij uit en loopt hij weer over ik heb gekeken maar de vlotter en alles is in orde (denk ik) hij is technisch gezien standaard op mijn voca warrior 50/ 70 uitlaat en een 90 sproeier weet iemand wat ik hieraan kan doen.

alvast bedankt :) en hoop met de antwoorden iemand in de toekomst te helpen die hetzelfde probleem heeft als ik een oplossing vind deel ik deze ook
Mortens
Derbi fan
Berichten: 84
Lid geworden op: za 10 dec 2022, 23:28
Vervoersmiddel: APRILIA SX50 2007

Re: derbi start moeilijk en loopt over

Ongelezen bericht door Mortens »

Als hij niet start en je erg lang moet aanlopen is het niet je bougie die helemaal zwart is? Dus misschien ff je bougie bekijken
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3655
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: derbi start moeilijk en loopt over

Ongelezen bericht door 42 »

Overlopen vd carb kan eigenlijk alleen maar doordat de vlotter niet goed afsluit, misschien een nieuwe naald proberen.
Wel kun je hebben dat er brandstof in de luchtpijp van de luchtfilter komt als het membraan niet goed is maar echt overlopen is meestal de vlotter.
Jens_08
Banden plakker
Berichten: 8
Lid geworden op: za 08 jul 2023, 21:06
Vervoersmiddel: Derbi senda sm Xtreme 2005

Re: derbi start moeilijk en loopt over

Ongelezen bericht door Jens_08 »

Bedankt voor de reactie maar het lijkt me dat dit het niet is aangezien de carburateur splinter nieuw is en hij het eerst wel deed ik zal dit thuis wel nog even controleren heel erg bedankt :)
Jens_08
Banden plakker
Berichten: 8
Lid geworden op: za 08 jul 2023, 21:06
Vervoersmiddel: Derbi senda sm Xtreme 2005

Re: derbi start moeilijk en loopt over

Ongelezen bericht door Jens_08 »

Mortens schreef: zo 09 jul 2023, 16:25 Als hij niet start en je erg lang moet aanlopen is het niet je bougie die helemaal zwart is? Dus misschien ff je bougie bekijken
bougie was zoals het hoort mooi bruin als ik me niet vergis heb hem eruit gehaald en gecheck vonkte mooi dus lijkt mij niet
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3655
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: derbi start moeilijk en loopt over

Ongelezen bericht door 42 »

Is het een merk carb zoals dellorto of polini of is het een imitatie ?
Jens_08
Banden plakker
Berichten: 8
Lid geworden op: za 08 jul 2023, 21:06
Vervoersmiddel: Derbi senda sm Xtreme 2005

Re: derbi start moeilijk en loopt over

Ongelezen bericht door Jens_08 »

42 schreef: di 11 jul 2023, 22:09 Is het een merk carb zoals dellorto of polini of is het een imitatie ?
Het is een Naraku carburateur ik dacht dat deze goed zou zijn aangezien hij niet heel goedkoop was (natuurlijk blijft het een goedkoper alternatief) het is een 17,5mm
Jens_08
Banden plakker
Berichten: 8
Lid geworden op: za 08 jul 2023, 21:06
Vervoersmiddel: Derbi senda sm Xtreme 2005

Re: derbi start moeilijk en loopt over

Ongelezen bericht door Jens_08 »

42 schreef: zo 09 jul 2023, 17:23 Overlopen vd carb kan eigenlijk alleen maar doordat de vlotter niet goed afsluit, misschien een nieuwe naald proberen.
Wel kun je hebben dat er brandstof in de luchtpijp van de luchtfilter komt als het membraan niet goed is maar echt overlopen is meestal de vlotter.
Ik heb nog gekeken maar de vlotternaald lijkt het niet te zijn ik kan er ooit een flink stuk mee rijden zonder problemen en dan uit het niet stopt die direct en overloopt hij de overloop zit aan de voorkant heb tijdelijk geen luchtfilter dus valt gelijk op de grond heb ook al de vlotter geprobeerd af te stellen maar niks helpt
gpr050
Tuner
Berichten: 400
Lid geworden op: za 16 jun 2018, 22:39
Vervoersmiddel: Derbi gpr50

Re: derbi start moeilijk en loopt over

Ongelezen bericht door gpr050 »

Wellicht is het aanschaffen en monteren van een carburateur revisiesetje de moeite waard.
Naast het feit dat het lastig te zien is of de vlotternaald nog goed afdicht, kan ook de vlotter zelf “lek” zijn, of de vlotterbakpakking. Gewoon vervangen die dingen, dan weet je zeker dat het daar niet aan ligt!
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3655
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: derbi start moeilijk en loopt over

Ongelezen bericht door 42 »

Of even een andere carb proberen, naraku is niet geweldig sowieso.
Tijdelijk geen luchtfilter is ook niet heel handig trouwens.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3655
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: derbi start moeilijk en loopt over

Ongelezen bericht door 42 »

als hij na een tijdje rijden opeens stopt, blokkeert het achterwiel dan ook ?
Jens_08
Banden plakker
Berichten: 8
Lid geworden op: za 08 jul 2023, 21:06
Vervoersmiddel: Derbi senda sm Xtreme 2005

Re: derbi start moeilijk en loopt over

Ongelezen bericht door Jens_08 »

42 schreef: do 13 jul 2023, 10:56 als hij na een tijdje rijden opeens stopt, blokkeert het achterwiel dan ook ?
We hebben een keer gehad tijdens het rijden dat hij blokkeerde maar toen sloeg hij weer aan verder hebben we daar geen last van gehad
Jens_08
Banden plakker
Berichten: 8
Lid geworden op: za 08 jul 2023, 21:06
Vervoersmiddel: Derbi senda sm Xtreme 2005

Re: derbi start moeilijk en loopt over

Ongelezen bericht door Jens_08 »

42 schreef: do 13 jul 2023, 10:03 Of even een andere carb proberen, naraku is niet geweldig sowieso.
Tijdelijk geen luchtfilter is ook niet heel handig trouwens.
Ik zit te overwegen misschien een nieuwe carburateur te kopen dell orto maar hoop deze te repareren
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3655
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: derbi start moeilijk en loopt over

Ongelezen bericht door 42 »

Dat blokkeren zou kunnen komen door een warmloper.
Of een bak zand in je cilinder..aangezien je op zandweggetjes rijdt zonder luchtfilter.. :s
Ik zou de cilinder eens controleren, zorgen dat je een luchtfilter hebt, een betrouwbare carb plaatsen, de carb goed afstellen en dan es verder kijken als t nog problemen geeft..dit zo op deze manier is iig niks.
Jens_08
Banden plakker
Berichten: 8
Lid geworden op: za 08 jul 2023, 21:06
Vervoersmiddel: Derbi senda sm Xtreme 2005

Re: derbi start moeilijk en loopt over

Ongelezen bericht door Jens_08 »

42 schreef: do 13 jul 2023, 12:59 Dat blokkeren zou kunnen komen door een warmloper.
Of een bak zand in je cilinder..aangezien je op zandweggetjes rijdt zonder luchtfilter.. :s
Ik zou de cilinder eens controleren, zorgen dat je een luchtfilter hebt, een betrouwbare carb plaatsen, de carb goed afstellen en dan es verder kijken als t nog problemen geeft..dit zo op deze manier is iig niks.
Ja is goed heel erg bedankt voor de moeite ik denk dat er zand zat in de cilinder weet ik niet zeker want reed op dat moment op de weg dus zal dit even kijken en ik zal een betrouwbare carb kopen ik denk dat dit het probleem wel zal oplossen zo niet laat ik het weten
Plaats reactie