Zithoogte verlagen derbi

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
JeroentjeV
Banden plakker
Berichten: 12
Lid geworden op: do 22 jun 2023, 21:35
Vervoersmiddel: Derbi Senda black edition

Zithoogte verlagen derbi

Ongelezen bericht door JeroentjeV »

s er iemand die weet of het mogelijk is de zithoogte , of de algehele hoogte te verlagen? Zodat er beter bij de grond kan komen met de voeten, kan er nu net niet helemaal goed bij met platte voeten.
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Zithoogte verlagen derbi

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Als je een verstelbare achterveer hebt zou dit misschien mogelijk zijn. Anders niet helaas, er zijn wel omwegen maar dit gaat erg ten kosten van je veering en rijervaring.
Of je moet een evo model kopen, die zijn een stuk lager. (Of de evo voorvork)
JeroentjeV
Banden plakker
Berichten: 12
Lid geworden op: do 22 jun 2023, 21:35
Vervoersmiddel: Derbi Senda black edition

Re: Zithoogte verlagen derbi

Ongelezen bericht door JeroentjeV »

Ok dank voor uw reactie , zo'n aluminium schokbreker verlager gaat dus niet werken?
Erwin P
Pro tuner
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 28 okt 2011, 12:53
Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS
Locatie: Lemelerveld

Re: Zithoogte verlagen derbi

Ongelezen bericht door Erwin P »

Heb je misschien een foto van de hele brommer, de voorvork en de schokbreker en hoe deze aan de onderkant vast zit?

Intern kan ik de voorvork verlagen zo veel als je wilt, de achterkant is een beetje afhankelijk of hij een pro-link heeft of niet. Anders een kortere schokbreker er op.

Ik heb van verschillende motoren de voorvorken intern al verlaagd. Dat is later eenvouding ongedaan te maken. Ik maak dan stoppers in de voorvork zodat deze minder ver uitveert en dus lager blijft.
Voor de achterkant kunnen er langere pro-link armen gemaakt worden, maar mogelijk is een kortere schokbreker nog wel makkelijker. Hou wel in de gaten dat een 10mm kortere schokbreker de brommer veel meer verlaagd dan 10mm omdat hij aan het begin van de achterbrug zit.
Plaats reactie