Tweedehands schakelbrommer

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Anton13
Banden plakker
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 03 jan 2024, 21:56

Tweedehands schakelbrommer

Ongelezen bericht door Anton13 »

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw wat betreft schakelbrommer/scooters en ik word bijna 16 en heb dus bijna mijn rijbewijs, maar ik vind het moeilijk om via marktplaats een goeie brommer te vinden ik heb al vaker een goeie brommer op het oog maar weet niet of dit nou wel of niet goed is voor de prijs. Ik heb nu deze brommer op het oog: https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... -2008-50cc. Ik had ook al contact met deze persoon en op mijn vraag of hij er ooit problemen mee had of dergelijke, regeerde hij zo:
' Motorisch heb ik nooit gezeur gehad, ik heb natuurlijk wel eens een kabel, een lampje, enzovoort moeten vervangen maar de brommer heeft altijd goed gelopen'

De prijs staan op dit moment op 1550 euro, de andere biedingen zijn niet meer actief. Hij heeft een paar foto's van het blok ertussen staan, maar omdat ik geen verstand heb weet ik niet of dit goed is of niet. Ik heb daarnaast ook geen sleutel ervaring, maar ik zou graag wat meer willen leren sleutelen. Mijn broer heeft hier wel verstand van maar alleen op het gebied van scooters. Ook weet ik niet waar ik dan op moet letten als ik bijv een testrit kan maken(asl dat moglijk is, want ik heb geen schakelervaring). Met al deze factoren, ss deze schakelbrommer een goeie deal of niet?

Alvast bedankt,
Mvg,
Anton
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3655
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Tweedehands schakelbrommer

Ongelezen bericht door 42 »

Aan de ketting te zien gelooft de huidige eigenaar niet heel erg in onderhoud..
Ik vermoed dat het blok ook nog nooit is gereviseerd wat ondertussen wss wel eens nodig is.
Je kan geluk hebben dat het geen probleem geeft in de tijd dat jij em hebt maar heb je pech moet je straks een dure revisie doen, valt weinig met zekerheid over te zeggen.
Ook is de oliepomp er af dus je moet zelf mengen wat ik persoonlijk niks vind maar weer anderen vinden t geen probleem.
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Tweedehands schakelbrommer

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Ridermark heeft een goede video over wat je moet nalopen.
Al die dingen checken!!
Kleine moete
Kan een hele hoop gezeik besparen.
Zeker met de leeftijd van de brommer (zegt opzich niks als hij goed is onderhouden) zijn de wiel en balhoofd lagers er vaak slecht aan toe. Als het blok niet is gereviseerd zal dit er zeker binnenkort moeten gebeuren. Altijd om bonnen vragen.

Maar gezien de algemene staat denk ik niet dat hij echt goed is onderhouden. Voor de vraagprijs zou ik het persoonlijk niet doen.
Anton13
Banden plakker
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 03 jan 2024, 21:56

Re: Tweedehands schakelbrommer

Ongelezen bericht door Anton13 »

bedankt voor jullie hulp, ik zal verder zoeken
Plaats reactie