Brommer valt steeds uit en start dan niet meer

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Ghost
Derbi fan
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 11 sep 2022, 19:46
Vervoersmiddel: Beta rr50 Track

Brommer valt steeds uit en start dan niet meer

Ongelezen bericht door Ghost »

Hallo,

Ik heb een redelijk nieuwe brommer en eigenlijk heeft hij sinds het begin al een beetje vaag gedaan. Maar na vandaag ben ik er helemaal klaar mee nadat ik 20min naar huis moest rennen met dat ding aan mn hand. Toen de brommer werd geleverd had hij al moeite met starten. En de ene dag als hij start, dan start hij perfect in een keer kicken en dan loopt hij ook mooi. Maar de andere keer dan start hij gewoon niet of juist heel moeizaam.

Nou had ik laatst dat ik net de brommer had volgetankt en nadat het blok 2 minuutjes heeft uit gestaan rijd ik weer weg nog steeds op de reservetank. En nog geen minuut later begin ik krachtverlies te krijgen en kan ik geen gas bij geven alsof er geen brandstoftoevoer meer is. Dus toen ging ik aan de kant staan en heb ongelovelijk vaak zitten kicken. Met de choke aan, de choke uit, reservetank, normale tank en heb hem zelfs aangelopen maar hij startte echt niet meer lekker. Heb hem wel 1 a 2 keer aangekregen maar toen maakte hij geen normaal geluid. Meer alsof ik een klein beetje gas gaf ofzo. En daarna valt hij gewoon weer uit.
Ik heb echt geen idee wat er mis mee is.
Ook met het aanlopen had ik moeite met het zetten in de 2e versnelling. Hij wilde hem gewoon niet pakken. Maar ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft of dat het gewoon een am6 dingetje is.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3655
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Brommer valt steeds uit en start dan niet meer

Ongelezen bericht door 42 »

Dingen die je na kan lopen : vonkt de bougie, is de bougie nat, loopt er benzine in je carb.
Misschien is je carb of brandstof filter verstopt.
Kata 2.0
Tuner
Berichten: 341
Lid geworden op: wo 09 feb 2022, 12:46
Vervoersmiddel: Brommer

Re: Brommer valt steeds uit en start dan niet meer

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

Kunnen idd heel wat zaken zijn zoals 42 al zegt. Bij onze brommer was het uiteindelijk gewoon een combinatie van slecht afsluitende (carbu)vlotter en de benzinekraan die niet goed werkte. Die hebben we vervangen door een 'gewone' dus geen vacuumgestuurd type. Een maand later weer problemen maar dan was het rubber tussentuk tussen carbu en motorblok gescheurd.

Tip: Als je bougie nat is (geweest) kan je jezelf al heel wat narigheid besparen door die gewoon te vervangen door een nieuwe.
Ghost
Derbi fan
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 11 sep 2022, 19:46
Vervoersmiddel: Beta rr50 Track

Re: Brommer valt steeds uit en start dan niet meer

Ongelezen bericht door Ghost »

Bedankt voor de reacties. Nou ben ik er achter gekomen dat de zaak waar ik hem gekocht heb de plug van de ontluchtingsslang van de brandstoftank is vergeten te verwijderen. En dat was dus het probleem.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3655
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Brommer valt steeds uit en start dan niet meer

Ongelezen bericht door 42 »

Handig..
Ghost
Derbi fan
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 11 sep 2022, 19:46
Vervoersmiddel: Beta rr50 Track

Re: Brommer valt steeds uit en start dan niet meer

Ongelezen bericht door Ghost »

42 schreef: do 18 jan 2024, 19:20Handig..
Ja precies, en hij start nu nog steeds niet dus ze mogen het zelf gaan fixen. Alleen een beetje jammer van de tijd dat dit allemaal weer kost maarja.
Kata 2.0
Tuner
Berichten: 341
Lid geworden op: wo 09 feb 2022, 12:46
Vervoersmiddel: Brommer

Re: Brommer valt steeds uit en start dan niet meer

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

Nou, hoop dat ze het voor je oplossen.
Plaats reactie