Brommer Stottert bij optrekken

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Anton13
Banden plakker
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 03 jan 2024, 21:56

Brommer Stottert bij optrekken

Ongelezen bericht door Anton13 »

Hallo,
Ik heb sinds deze week een Derbi Senda DRD gekocht, hij komt uit 2011, en hij is volledig standaard. verder is hij nog begrensd en loopt 55 kmh(ouders wilden me eerst laten wennen en willen niet in de problemen komen met de verzekering, dus opvoeren is de komende 1,5/2 maanden niet mogelijk). Alleen heb ik het probleem dat als ik vanuit langzaam rijden(als ik bijvoorbeeld van een rotonde afkom) in de 2 op toeren zit (kan niks meer bij en trekt ook niet meer), maar in de 3 op toeren wil komen maar dan lijkt hij in te houden als hij bij een bepaald punt komt, hij begint te stotteren en wil niet verder in de toeren komen, geeft soms geen gas meer terwijl ik vol gas ga en trekt ook niet meer op, maar het klinkt niet alsof hij tegen zijn max toeren aanzit, als ik dan opschakel naar de 4 heb ik hetzelfde probleem alleen draai ik dan nog minder toeren, maar als ik vanuit de 3 terug naar de 2 ga, zit ik tegen de rev limiter aan. Als ik wegrij heb ik dit probleem niet en schakelt hij gewoon perfect. Is dit normaal bij een begrensde brommer
Bedankt!
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3655
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Brommer Stottert bij optrekken

Ongelezen bericht door 42 »

Begrensde brommers rijden niet fijn maar dit zou niet horen.
Weet je de bougiekleur bij volle toeren ?
Al een nieuwe bougie geprobeerd ?
Anton13
Banden plakker
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 03 jan 2024, 21:56

Re: Brommer Stottert bij optrekken

Ongelezen bericht door Anton13 »

Ik zal vanmiddag even checken
Anton13
Banden plakker
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 03 jan 2024, 21:56

Re: Brommer Stottert bij optrekken

Ongelezen bericht door Anton13 »

Ik heb de bougie even gecheckt na het rijden, hij lijkt mij te donker, maar ik heb er wat foto's bij gedaan, het is me eerste keer sleutelen dus heb er niet zo veel verstand van.
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
pog
Derbi fan
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 09 okt 2023, 14:50
Vervoersmiddel: Rieju MRX (2008), Aprilia sx 50 (2016), Piaggio Zip

Re: Brommer Stottert bij optrekken

Ongelezen bericht door pog »

Ja dat is inderdaad een te grote sproeier. hij is in dit voorbeeld veelste zwart.
Heb je oliepomp of mengsmering? als je mengsmering rijdt welke verhouding?
Anton13
Banden plakker
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 03 jan 2024, 21:56

Re: Brommer Stottert bij optrekken

Ongelezen bericht door Anton13 »

ik heb een oliepomp, omdat ie standaard is leek het me niet nodig om hem eraf te halen, zodra ik hem opvoer was ik dit wel van plan. Ik zal morgen even kijken welke sproeier er nu opzit
Anton13
Banden plakker
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 03 jan 2024, 21:56

Re: Brommer Stottert bij optrekken

Ongelezen bericht door Anton13 »

Ik wou dus even mijn sproeier checken, maar het is mn eerste keer sleutelen, ik kom niet bij een van de schrefjes van de vlotterbak, ik las dat je de carb kan draaien, maar ik heb geen idee of alle slangetjes erop moeten blijven of waar ik de carb los kan maken, kan ik die kap voor mijn tandwiel los maken zodat ik er mogelijk makkelijker bij kan, het is dus een Derbi senda drd xtreme. hebben jullie een beschrijving hoe ik het beste bij de sproeier kan?
alvast bedankt
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3655
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Brommer Stottert bij optrekken

Ongelezen bericht door 42 »

Van jouw model weet ik niet precies maar bij mij haal ik eerst het luchtfilter los en dan kun je de carb van het spruitstuk af trekken en draaien, slangetjes en alles kunnen blijven zitten als t goed is.
Anton13
Banden plakker
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 03 jan 2024, 21:56

Re: Brommer Stottert bij optrekken

Ongelezen bericht door Anton13 »

Het is gelukt, zat een sproeier 96 onder, veel te groot, ik heb nu gewoon de standaard grootte eronder gezet en loopt nu perfect
Kata 2.0
Tuner
Berichten: 341
Lid geworden op: wo 09 feb 2022, 12:46
Vervoersmiddel: Brommer

Re: Brommer Stottert bij optrekken

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

Goed zo, bedankt voor de feedback.

Maar gewoon ter info: Welke sproeier zit er dan nu in?
Plaats reactie