Sputteren
-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Motorhispania ryz 50
Sputteren
Ik heb het gat van mijn prop in mijn uitlaat groter gemaakt en een grotere sproeier gestoken mijn boogie heeft gewoon een goede kleur maar nu als ik ga rijden en oké ik vol gas bergop dan sputtert die en beetje en daarna kan ik geen gas meer geven en valt die stil ik had eerst mijn uitlaat laten plaatsen en afstellen maart toen ik hem terug kreeg trok die niet zo goed maar bij vol gas ree hij wel normaal toen had ik de prop een beetje uitgeboord en en toen trok die wel beter maar nu als ik volgas rij dan stotterd die en daarna valt die uit
Laatst gewijzigd door Azertyui op za 29 mar 2025, 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Beginnende Derbi fan
Re: Sputteren
Setup
Alles standaard
Yasuni r 1
Sproeier 92
52 km/h
Alles standaard
Yasuni r 1
Sproeier 92
52 km/h
-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Aprilia SX70
Klinkt alsof je toch nog kleiner moet qua sproeier. En afstellen met een prop in de uitlaat is gewoon moeilijk te doen, dus misschien gewoon eruithalen. Voor afstellen zie viewtopic.php?f=38&t=2048
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Sherco sm r 50 (2022)
Maar dan ga ik toch gewoon veel te hard gaan ik wil die er wel helemaal uithalen maar ik zou liefst niet harder dan 52 gaan
-
- Beginnende Derbi fan
Ik had even geantwoord met mijn account op mijn laptopDaan07 schreef: ↑zo 30 mar 2025, 12:28 Klinkt alsof je toch nog kleiner moet qua sproeier. En afstellen met een prop in de uitlaat is gewoon moeilijk te doen, dus misschien gewoon eruithalen. Voor afstellen zie viewtopic.php?f=38&t=2048
-
- Beginnende Derbi fan
Als je de prop er uithaalt zal hij een stuk harder gaan dan dat, maar aan de andere kant is die uitlaat met prop niet heel veel beter dan standaard. Als je de carb goed afgesteld heb zal hij ook al harder gaan, maar dat verschil is op te lossen met bijvoorbeeld een andere tandwiel verhouding
-
- Beginnende Derbi fan
Maar hoezo valt die dan uit als ik volgas rijDaan07 schreef: ↑zo 30 mar 2025, 14:44 Als je de prop er uithaalt zal hij een stuk harder gaan dan dat, maar aan de andere kant is die uitlaat met prop niet heel veel beter dan standaard. Als je de carb goed afgesteld heb zal hij ook al harder gaan, maar dat verschil is op te lossen met bijvoorbeeld een andere tandwiel verhouding
-
- Beginnende Derbi fan
Omdat je hem verzuipt, het sputteren wat je hoort is de motor die moeite heeft om de hoeveelheid benzine te ontbranden.
-
- Beginnende Derbi fan
Yup, ook een teken dat hij te rijk staat
-
- Beginnende Derbi fan
Wat is je setup nu?
-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: motorhispania ryz 50 2011
-
- Beginnende Derbi fan
viewtopic.php?f=38&t=2048
Gewoon ff afstellen. Denk dat je nog wel kleiner mag. Sproeier voor 50cc is meestal 65 tot 80 in die range
Gewoon ff afstellen. Denk dat je nog wel kleiner mag. Sproeier voor 50cc is meestal 65 tot 80 in die range
-
- Beginnende Derbi fan
Is dat na ff te rijden en als je je hand over de uitlaat doet gaat hij dan uit, zoniet kan het ook false lucht zijn.
-
- Beginnende Derbi fan
Ik laat hem ff warmdraaien als hij warm is ga ik rijden en na 30 sec volgas begint hij met inhouden zou ff stoppen en dan weer gas geven en na een paar keer dat doen geeft hij geen gas meer en valt die uit als ik mijn uitlaat dichthoud dan valt die niet uit
-
- Beginnende Derbi fan
Dan verzuipt hij dus nogsteeds (kleinere sproeier). Maar ik zou eerst ff zoeken waar hij false lucht binnen laat. Gewoon met remreiniger rond alle inlaat stukken spuiten terwijl de brommer loopt. Dan hoor je wel waar hij lekt.
-
- Beginnende Derbi fan
Maar als ik valse licht heb zou mijn sproeier dan niet groter moeten zijn want ik rijg toch meer lucht en ik heb nog is getest met remreiniger en het veranderd nergens
-
- Beginnende Derbi fan
Ook gecheckt bij de aansluiting van je luchtslang naar luchtbox. Met false lucht is het gewoon niet af te stellen. Als je dat gefixt heb probeer dan de gasnaald eens wat minder rijk te zetten.