Sproeier verwisselen

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
PSP123
Beginnende tuner
Berichten: 217
Lid geworden op: do 05 mei 2011, 22:56
Vervoersmiddel: Derbi Senda Extreme, Yamaha AeroxR

Sproeier verwisselen

Ongelezen bericht door PSP123 »

Hallo,

Is er een duidelijke how to aanwezig om je sproeier te verwisselen? En dan echt een How to die op een Derbi Senda blok is gericht.
Ikzelf, heb deze gevonden http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php ... len#p47396" onclick="window.open(this.href);return false;
deze lijkt er al meer op als de how to van een aerox die 38 in 1 staat.

Ik ben zelf niet zo technische onderlegd, kan ik dit zelf doen of is het laten doen door een dealer sterker aan te raden?
Ik heb ook gelezen dat de kans aanwezig is dat je benzine dan weg loopt als je je sproeier verwisselt, zit er op een Derbi Senda Extreme een kraantje om de benzine toevoer op off te zetten?

Thanx.
basDRD
Tuner
Berichten: 308
Lid geworden op: ma 18 okt 2010, 13:47

Re: Sproeier verwisselen

Ongelezen bericht door basDRD »

Op een Derbi zit een vacuüm, dus als je gaat rijden dan trekt een slangetje lucht aan het vacuüm en gaat er een soort klepje open en loopt de benzine naar je carburateur, mocht die niet werken houd als het goed is je vlotter het nog tegen maar dat is niet belangrijk.

Je kan het zo proberen, je spruitstuk losdraaien en de klem van je luchtslang eraf doen.. en dan de carburateur naar je toe draaien ( of het lukt met je uitlaat erop moet je zelf zien, anders eventjes eraf halen) Dan de boutjes van het plastic bakje eraf draaien, komt de benzine er uit gelopen, kan je niet verhelpen. De sproeier eruit draaien nieuwe erin.. bakje terug erop draaien goed vast doen voor het lekken! en carburateur weer terug draaien, spruitstuk en luchtfilterslang terug vast temaken. Controleer altijd eventjes het olieslangetje of het er niet door het draaien of op een andere manier is afgegaan anders ga je een vastloper ook is meemaken^^
Zo moet het zeker wel lukken, het is zo makkelijk ;)

succes :D
DRD 85 J-Man
Pro tuner
Berichten: 1315
Lid geworden op: di 22 mar 2011, 17:21
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD SM #85 2011 rood
Locatie: Alphen a/d rijn
Contacteer:

Re: Sproeier verwisselen

Ongelezen bericht door DRD 85 J-Man »

haha ik dacht eerst ook dat het me nooit zou lukken.
gaat als ene fluitje van een cent nu.
leg gewoon een paar doeken op je blok om de benzine uit het vlotterbakje op te vangen zodat het je blok niet aantast.
er komt maar heel weinig uit.
let vervolgens op of je vlotternaald er nog inzit en niet eruit valt.
(klein pennetje)
en sproeier eruit en nieuwe d'r in.
en weer in elkaar zetten.
en natuurlijk niet verwachten dat hij meteen loopt maar aanduwen, werkt het beste om het opgang te krijgen.
succes met je fijne afstelling
door Venlonaer » do 06 sep 2012, 20:06
de uitlaat vingeren, en dan kijken naar je vinger
Je bent mijn held Jelle

door -Tommy DRD'11- » wo 26 sep 2012, 21:28
Ik rijd als een volkomenen idioot die zoveel mogelijk kinderen probeert te scheppen.
jepege
Beginnende Derbi fan
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 13 jul 2011, 21:01
Vervoersmiddel: Derbi GPR 50 racing 2006 / Derbi Senda SM X-TREME 2007

Re: Sproeier verwisselen

Ongelezen bericht door jepege »

Voor het sluiten van de vlotterbak test ik altijd eerst nog even de werking van de vlotternaald. (ik bedoel als de boel toch open is)

Blaas met de mond op benzine slang, lucht stroomt uit de carb. Duw met vinger de vlotter omhoog en blijf blazen. Vlak voordat de vlotter op zijn eindpunt komt zal de luchtstroom worden geblokkeerd en gaan je wangen bol staan :happy:
Dan is alles in orde en sluit ik de vlotterbak.
___c_,
__O=-O' "____ _
Plaats reactie