uitlaat/demper pakking?
-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme SM
uitlaat/demper pakking?
Zit er tussen de cilinder en de uitlaat normaal ook een pakking? En tussen de demper?
Hoort er tussen de uitlaatpoort en de flens ook ruimte te zitten? De flens zit op mijn uitlaat trouwens vast(ik heb de orignele uitlaat er nog op) Voordat ik de uitlaat loshaalde zat er zo'n 1 a 2 cm ruimte tussen maar hij lekte niet is dit normaal?
B.v.d
Hoort er tussen de uitlaatpoort en de flens ook ruimte te zitten? De flens zit op mijn uitlaat trouwens vast(ik heb de orignele uitlaat er nog op) Voordat ik de uitlaat loshaalde zat er zo'n 1 a 2 cm ruimte tussen maar hij lekte niet is dit normaal?
B.v.d
- Reinder
- Tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Xrace
Re: uitlaat/demper pakking?
Ik heb gister toevallig me uitlaat er weer opgeschroefd en ben geen pakking tegen gekomen. De ruimte tussen uitlaatpoort-flens is bij mij ook ong 1 cm. Tussen de demper en de tailpipe zit wel een soort van pakking, metalen ringetje ofzo. Gewoon strak aandraaien 

Boeki schreef:Reinder heeft gesproken..
J03P schreef: dus zo blijkt maar weer, schakelen is voor de elite. Daar kan je dus trots op zijn.
-
- Beginnende Derbi fan
Oke want ik mis ook al 1 imbusboutje uit mn demper daar zit ook geen draaidend meer in. Maar daar draai ik wel een iets dikker boutje inReinder schreef:Ik heb gister toevallig me uitlaat er weer opgeschroefd en ben geen pakking tegen gekomen. De ruimte tussen uitlaatpoort-flens is bij mij ook ong 1 cm. Tussen de demper en de tailpipe zit wel een soort van pakking, metalen ringetje ofzo. Gewoon strak aandraaien
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Monster Energy uitvoering
ken je niet iemand die daar even een boutje aan kan lassen ?
Wat wij weten is een druppel, wat wij niet weten een oceaan
- harvik
- Tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Xtreme special edition 10/11, Tomos A35 snor, Tomos A35 70cc
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2620
tussen de uitlaatpoort volgends mij niet orgineel, er zit daar ook altijd wat speling tussen (maar 2 cm is wel veel). Tussen je demper moet wel een pakking zitten
-
- Beginnende Derbi fan
die 2 centimeter was een ruige gok maar er zat al geen pakking tussen toen ik 'm kocht, vloeibare pakking werkt ook wel toch? Heb m net opgeschuurd en weer netjes zwart overgespoten dus t is wel wat zonde dat ie nu zo netjes is maar ondertussen een dikke herriepijp(vinden de buren niet leuk s'morgens haha)harvik schreef:tussen de uitlaatpoort volgends mij niet orgineel, er zit daar ook altijd wat speling tussen (maar 2 cm is wel veel). Tussen je demper moet wel een pakking zitten
- harvik
- Tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Xtreme special edition 10/11, Tomos A35 snor, Tomos A35 70cc
je kan altijd gewoon een stuk pakking halen en er tussen doen, maar als hij daar niet lekt heelft een pakking geen zin om het geluid zachter te krijgen. kijk of hij ergens anders lekt en probeer anders gewoon een andere demper
- Reinder
- Tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Xrace
Wanneer de originele uitlaat een 'herriepijp' is is er ergens iets lek. Mijn moeder vind het een heel 'beschaafd' geluidje wat er uit komt en je hoort hem bijna niet als ik op de straat wegrijd. Ter vergelijking, wanneer ik me muziek op me computer harder dan niveautje 10/100 zet vind ze het te hard worden. Voel met je hand of er ergens langs de pijp geen lucht lekt ofzo.
Boeki schreef:Reinder heeft gesproken..
J03P schreef: dus zo blijkt maar weer, schakelen is voor de elite. Daar kan je dus trots op zijn.
-
- Beginnende Derbi fan
Hij was lek bij dat pijpje wat bij de bocht zit(wat is dit eigenlijk)? Hier had de vorige eigenaar een bout in gedaan en dat vastgelast maar die las was dus lek gegaan
-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: X-treme R '08
Hij WAS lek, nu dus niet meer?
Dan kan deze Close.
Dan kan deze Close.
Derbi Slideshow- Stuur je hoge kwaliteit foto's naar rubenlinden@live.nl, dan zorg ik dat hij erin komt, topic in café.
- harvik
- Tuner
Dat pijpje is een soort uitlaatbegrenzer waardoor hij minder hardt loopt. (deze kan je dichtlassen of dichtknijpen, de echtenaam is iets van kathalisator ofzow mr wij noemenem altijd piemel XDrichard250 schreef:Hij was lek bij dat pijpje wat bij de bocht zit(wat is dit eigenlijk)? Hier had de vorige eigenaar een bout in gedaan en dat vastgelast maar die las was dus lek gegaan
-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: Derbi DRD PRO SM
Tomos Limited Beun Edition - Locatie: Zwolle
De katalysator is heel iets anders, die piemel is gewoon een begrenzer...harvik schreef:Dat pijpje is een soort uitlaatbegrenzer waardoor hij minder hardt loopt. (deze kan je dichtlassen of dichtknijpen, de echtenaam is iets van kathalisator ofzow mr wij noemenem altijd piemel XDrichard250 schreef:Hij was lek bij dat pijpje wat bij de bocht zit(wat is dit eigenlijk)? Hier had de vorige eigenaar een bout in gedaan en dat vastgelast maar die las was dus lek gegaan
Een onderschrift is ook maar gewoon een tekst onder je bericht
-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: X-treme R '08
Katalysator zit bij sommige uitlaten aan het eind, om fijnstof en andere milieuvervuilende troep op te vangen.
Derbi Slideshow- Stuur je hoge kwaliteit foto's naar rubenlinden@live.nl, dan zorg ik dat hij erin komt, topic in café.
- harvik
- Tuner
jkaa klopt nu je t zegt, k kan ff niet op die naam kome mr da pijpje heeft ook een naam iets in die richting 

- J03P
- Moderator
- Vervoersmiddel: -VW Golf MK 1 cabrio (sold)
-Derbi Senda DRD 2008 (sold)
-Peugeot 107 2012 Murdered out
-KTM 525 EXC full Akra - Locatie: ^--Up there
Kan blijkbaar Close//
It's what you crave!!
Pieke schreef: Ik hou van tieten