lengte einddemper

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
yoorn
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi Senda Xrace sm50 2008

lengte einddemper

Ongelezen bericht door yoorn »

Hallo,

Ik ben Joren en heb een sinds kort een ontgrenste leovince v6(bovenlangs) op mijn derbi,
Nu heb ik een probleem mijn derbi trekt laag in de toeren heel slecht moet lang wachten :thumbdown:
Nu ben ik naar een crosshop bij mij in de buurt gegaan en de monteur daar zij dat de derbi prima liep maar het dus wel lang duurde voor die in z'n toeren kwam. Hij zij dat dat wel optelossen was door een kleinere tandwiel verhouding te nemen of een kleinere einddemper. nu is mijn vraag helpt een kleinere einddemper echt en zoja hoe groot is uw einddemper.

Groete,
gassen!
rickmanders
Tuner
Vervoersmiddel: VW Golf V

Re: lengte einddemper

Ongelezen bericht door rickmanders »

bij een viertakt is de demper belangrijk voor de prestatie's
bij een tweetakt is het een ander verhaal, de druk word opgebouwd in de bocht dus is bij een tweetakt de bocht hetgeen dat de prestatie's uitmaakt. de demper heeft niets met de prestatie's temaken bij een 2 takt, natuurlijk wel met het geluid bijvoorbeeld: een scr corse heeft een hele korte demper waardoor hij veel db's produceerd. een leovince v6 heeft een lange demper en die maakt stukken minder lawaai. maar dat was even wat extra uitleg waar je niks aan hebt haha :D maar ff in et kort bij een 2 takt is de demper niet belangrijk voor de prestatie's ;)
yoorn
Beginnende Derbi fan

Oh oke, is ook wel logisch.
Maar nu mijn volgende vraag waarom maakt leovince dan als nog z'n herry, mijn vrienden horen mij al vanaf 2 km aan komen rijden. en het geluid komt niet echt uit de einddemper maar uit de bocht(geluid is heel blikkerig). dit is trouwens niet alleen bij mij zo maar ook bij een vriend van mij met z'n rieju(ook met leovince v6).
gassen!
rickmanders
Tuner
Vervoersmiddel: VW Golf V

Ongelezen bericht door rickmanders »

dat heeft niets met de demper te maken daar heb je gelijk in. het ligt aan de dikte van het metaal van je bocht. een orginele uitlaat is behoorlijk zwaar en dat komt omdat deze dubbelwandig zijn oftewel, het zijn 2 lagen metaal. een snellere uitlaat zijn allemaal enkelwandig (dat hoor je ook wel als je er op tikt dat het heel dun is) dan zit er maar 1 laagje metaal. en dat maakt het hoge tikkende geluid snap je het een beetje?:P nogal moeilijk uit te leggen maar ik hoop dat ik je er wat wijzer mee heb gemaakt haha;)
Ruben'94
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: X-treme R '08

Ongelezen bericht door Ruben'94 »

Welke tandwielen heb je er nu op liggen dan? ik had hiervoor 12/47, dan moet je inderdaad lang wachten op de powerband en dan komt hij mooi op snelheid, nu heb ik 11/53 dat is wel leuk, dan moet je zeer snel schakelen en trek je lekker hard op, maar op zijn top maak je dan een hoop toeren waardoor je gas terug moet nemen.
Als ik een lange trip maak, gooi ik meestal voortandwiel 12 er weer op.
Derbi Slideshow- Stuur je hoge kwaliteit foto's naar rubenlinden@live.nl, dan zorg ik dat hij erin komt, topic in café.
yoorn
Beginnende Derbi fan

ik heb er nu 13/53 op zitten, ik zou er nog wel 12 van willen maken maar geen 11, ik doe nou al powerwheelies wanneer hij in z'n 1 de powerband pakt.
gassen!
Ruben'94
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: X-treme R '08

Ongelezen bericht door Ruben'94 »

yoorn schreef:ik heb er nu 13/53 op zitten, ik zou er nog wel 12 van willen maken maar geen 11, ik doe nou al powerwheelies wanneer hij in z'n 1 de powerband pakt.
Moet je ook met je ballen op de tank zitten, maar wat is de rest van je set-up? want 13/53 is niet echt zwaar ofzo.
Derbi Slideshow- Stuur je hoge kwaliteit foto's naar rubenlinden@live.nl, dan zorg ik dat hij erin komt, topic in café.
yoorn
Beginnende Derbi fan

De brommer is orgineel op de leovince na. Hij loopt ong.85/90.
gassen!
n00n
Pro tuner
Vervoersmiddel: Yamaha WR400F

Ongelezen bericht door n00n »

Dan doe jij geen power wheelies.

Ik zou voor een 13-52 gaan.

Demper heeft wel invloed op prestatie, maar bij brommers merk je dat totaal niet.

Veder klinkt het alsof ding gewoon standaard rijd en dus weinig power heeft, of slecht is afgesteld.

Veder wil ik je door wijzen naar de search.

//Close.
Afbeelding
Gesloten