ketting eraf geslagen
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: Derbi Drd Racing
ketting eraf geslagen
Hallo,
Het is als volgt: ik reed laatst op me brommert en inneens jaste me ketting eraf.. ik dus eind naar huis gelopen en thuis carterdekseltje eraf gehaald, schakelpookje, etc. en de ketting los gehaald die nog verrekte vast zat. nu is het zo dat er een schakel krom/beschadigd/kapot/gaar is. nu dacht ik om een hele nieuwe ketting te halen alleen die zijn nogal duur orgineel van derbi + dat ik dan ook gelijk een nieuw achtertandwiel moet halen terwijl die nog wel ff mee kan.
Zou ik de kapotte schakel er tussen uit kunnen halen en dan een nieuw stukje ketting er tussen zetten? en hoe zou ik dit het beste kunnen doen? iemand weet waar ik stukje schakel kan halen?
tnx
Het is als volgt: ik reed laatst op me brommert en inneens jaste me ketting eraf.. ik dus eind naar huis gelopen en thuis carterdekseltje eraf gehaald, schakelpookje, etc. en de ketting los gehaald die nog verrekte vast zat. nu is het zo dat er een schakel krom/beschadigd/kapot/gaar is. nu dacht ik om een hele nieuwe ketting te halen alleen die zijn nogal duur orgineel van derbi + dat ik dan ook gelijk een nieuw achtertandwiel moet halen terwijl die nog wel ff mee kan.
Zou ik de kapotte schakel er tussen uit kunnen halen en dan een nieuw stukje ketting er tussen zetten? en hoe zou ik dit het beste kunnen doen? iemand weet waar ik stukje schakel kan halen?
tnx
- Royal Club
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: XR600R
Re: ketting eraf geslagen
haal gewoon een ketting 20euro op een webshop en zit niet zo gierig te doen.
Sukkel van de week..
Remylimited schreef:boeit geen fuck welke bougie je erin heb.
hittegraad is alleen voor het mooi schoonbranden van je bougie
-
- Schakelrijder
-.- wat word ik toch moe van die mensen die van die achterlijke nutterloze reacties gaan plaatsen. hopelijk ben je in het echte leven niet zon nutteloze zak hooi.....
maar een nieuwe ketting origneel (dus een goeie) kost al zeker 50 tot 60 euro voor een brommer met mijn setup.. dan moet je ook nog eens een ander achtertandwiel erop doen anders slijt het als de klote.. zon orgineel dubbel gebakken tandwiel ben je ook 90 euro voor kwijt.. en vervolgens moet je ook alles nog erop zetten...
dan ga ik toch liever een schakeltje eraf halen en een nieuwe erop zetten, mijn vraag is alleen of dat te doen is?
maar een nieuwe ketting origneel (dus een goeie) kost al zeker 50 tot 60 euro voor een brommer met mijn setup.. dan moet je ook nog eens een ander achtertandwiel erop doen anders slijt het als de klote.. zon orgineel dubbel gebakken tandwiel ben je ook 90 euro voor kwijt.. en vervolgens moet je ook alles nog erop zetten...
dan ga ik toch liever een schakeltje eraf halen en een nieuwe erop zetten, mijn vraag is alleen of dat te doen is?
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Monster Energy uitvoering
als je ketting eraf jast dan heb je denk ik wel genoeg ruimte. maar je zult wel een verbindingsstuk moeten hebben
achterwiel naar voren zetten en kijken hoeveel ruimte je moet goedmaken.
Voor mezelf zou Ik gewoon een nieuwe ketting ophalen. Misschien wat vaker naspannen.
Oorzaak eraf jassen ook bekend ?
achterwiel naar voren zetten en kijken hoeveel ruimte je moet goedmaken.
Voor mezelf zou Ik gewoon een nieuwe ketting ophalen. Misschien wat vaker naspannen.
Oorzaak eraf jassen ook bekend ?
Wat wij weten is een druppel, wat wij niet weten een oceaan
-
- Schakelrijder
kijk hier heb ik nou wat aan!
maar nieuwe ketting moet ik ook nieuwe tandwielen anders slijt het echt als een malle. hij is er 2 keer afgejast. eerste keer reed ik een zandpad omhoog wat zeer stijl was waardoor me wiel aan het spinnen was en de ketting niet heel strak stond waardoor hij eraf sloeg en vastdraaide... paar uur later thuis los weten te halen alleen kreeg een rubber daar niet goed meer vast en die is er 2 dagen daarna tussen gedraaid waardoor hij er weer af vloog en zo een schakel kapot sloeg:p
maar nieuwe ketting moet ik ook nieuwe tandwielen anders slijt het echt als een malle. hij is er 2 keer afgejast. eerste keer reed ik een zandpad omhoog wat zeer stijl was waardoor me wiel aan het spinnen was en de ketting niet heel strak stond waardoor hij eraf sloeg en vastdraaide... paar uur later thuis los weten te halen alleen kreeg een rubber daar niet goed meer vast en die is er 2 dagen daarna tussen gedraaid waardoor hij er weer af vloog en zo een schakel kapot sloeg:p
-
- Schakelrijder
wat bedoel je precies met verbindingsstuk? ik haal gewoon de kapotte schakel eruit en douw er een paar nieuwe schakeltjes weer in de plaats toch?
- offroad
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: aixam 500.4 fantic cabbelero tpr 86
idd vooral bezuinigen op dit soort dingenRoyal Club schreef:haal gewoon een ketting 20euro op een webshop en zit niet zo gierig te doen.
als je dat doet dan gaat het een keer goed mis en dan ben je nog veel meer geld kwijt
en dan denk je had ik het maar gedaan

-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Je vriendin.
Ik volg royalclub...
- gijs
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: Derbi X-RACE
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=3487
bij josdijkman kun je misschien ook gewoon een tandwielsetje kopen, kost 30 euro en heb je nieuwe tandwielen en ketting!
Volgensmij is de kwaliteit ervan niet heel slecht ofzo?
Volgensmij is de kwaliteit ervan niet heel slecht ofzo?
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Je vriendin.
Nee tuurlijk niet, maar voor zijn setup ( wss een dike cr500 blok) zal dat niet volstaan..
-
- Schakelrijder
idd zon goedkoop beun setje is 3x niks
- gijs
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: Derbi X-RACE
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=3487
oh ik dacht dat, dat setje wel gewoon goed was. 

-
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: derbi senda sm extreme -07, Tomos Snor , Honda Mtx 125cc
ik heb echt geen problemen met die goedkopere setjes or;) missschien wat vaker spannen en dat is alles!
- Limburger
- Moderator
- Vervoersmiddel: -Ford Dexta 2000 eind jaren '60'
-Ford F100 1953 V8
-KTM EXC 300 1997 - Locatie: Heibloem (limbabwe)
Koop een nieuwe ketting, nieuwe tandwielen etc hoef je daar komende tijd niet meer naar te kijken.
check josdijkman, easyparts etc. Voor kettingen tandwielen. Je moet een 420-144 ketting hebben, mis dat je die nog in moet korten maar dat zie je vanzelf.
Lijkt mij genoeg antwoord.
//Close//
check josdijkman, easyparts etc. Voor kettingen tandwielen. Je moet een 420-144 ketting hebben, mis dat je die nog in moet korten maar dat zie je vanzelf.
Lijkt mij genoeg antwoord.
//Close//