Derbi loopt maar 65

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Gebruikersavatar
Niekvl
Banden plakker
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 29 jul 2011, 20:04
Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme SM

Derbi loopt maar 65

Ongelezen bericht door Niekvl »

Derbi fans,

Ik heb een standaard Derbi Senda Xtreme 2008, alles is standaard buiten de tandwielen (12/53) en de uitlaat (prop eruit). Tenminste ik denk dat de prop eruit is, hij loopt namelijk maar 65 op de teller. Ik lees dat je met een standaard uitlaat tegen de 80 kan zitten... dus is mijn prop niet volledig uit de uitlaat? Of moet ik echt die buisjes eraf slijpen en dichtlassen? Ik zou hem graag harder willen laten lopen. :lol:

Groet,

Niekvl
Dylanjj
Pro tuner
Berichten: 610
Lid geworden op: do 17 feb 2011, 19:50
Vervoersmiddel: DRD Evo Limited Edition VERKOCHT
Locatie: Drenthe !

Re: Derbi loopt maar 65

Ongelezen bericht door Dylanjj »

Je moet zowiezo je uitlaat helemaal ontgrenzen.
Je moet zon plaatje bij de inlaat ofso van je carburateur weghalen. Messingen gouden plaatje.
En ik zou 13-53 doen want met 12-53 haal je denk ik niet de 80 (?)
Of misschien zit er een te kleine sproeier in.
:)
When I'm Passing You On My 'Derbi', You Look And Say, WOW!
Afbeelding
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=3476
Gebruikersavatar
Limburger
Moderator
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 14 dec 2010, 19:31
Vervoersmiddel: -Ford Dexta 2000 eind jaren '60'
-Ford F100 1953 V8
-KTM EXC 300 1997
Locatie: Heibloem (limbabwe)

Re: Derbi loopt maar 65

Ongelezen bericht door Limburger »

Idd, eerst heel je uitlaat ontgrenzen, pijpje eraf slijpen en dichtlassen. Tusse je Carb en luchttoevoer slang zit een goude plaatje zoals hierboven al gezegt, met gaatjes erin. Haal die eruit dan ontgrens je je carb naar 17,5 mm. Na dit moet je hem weer even goed afstellen, en dan mis nog dat tuutje op je luchtfilterboks eraf halen, zal niet heel veel schelen maar klinkt hij in ieder geval weer beetje beter :D Goed afstellen scheelt al veel :happy:
Gebruikersavatar
Niekvl
Banden plakker
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 29 jul 2011, 20:04
Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme SM

Re: Derbi loopt maar 65

Ongelezen bericht door Niekvl »

Oké bedankt. Dan ga ik denk ik toch een andere uitlaat kopen, als ik toch al zoveel moet veranderen aan de uitlaat. Ik denk dat ik voor de Leovince V6 ga, wat gebeurt er als ik die er nu zo eronder leg? Moet ik dan nog andere dingen veranderen, sproeiers?
Gebruikersavatar
Reinder
Tuner
Berichten: 430
Lid geworden op: vr 25 feb 2011, 12:15
Vervoersmiddel: Derbi Xrace
Locatie: Apeldoorn

Re: Derbi loopt maar 65

Ongelezen bericht door Reinder »

Als je harder wilt lopen is het meestal wel noodzakelijk dat je sproeiers verandert. Wellicht ook nog de gasnaald, luchtschroef ensoverder. Bekijk de afstel tut maar in het how to gedeelte of duw hem bij de dealer naar binnen.
Boeki schreef:Reinder heeft gesproken..
J03P schreef: dus zo blijkt maar weer, schakelen is voor de elite. Daar kan je dus trots op zijn.
Gebruikersavatar
Niekvl
Banden plakker
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 29 jul 2011, 20:04
Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme SM

Re: Derbi loopt maar 65

Ongelezen bericht door Niekvl »

Bedankt, zal binnenkort is een uitlaat bestellen en afstellen. Is tandwiel 13 misschien noodzakelijk of is 12 goed te doen, of scheelt dat niet zo heel veel?
hopke
Schakelrijder
Berichten: 146
Lid geworden op: ma 14 mar 2011, 18:13
Vervoersmiddel: 1x derbi senda extreme
2x honda mt
2x puch
en een fiets

Re: Derbi loopt maar 65

Ongelezen bericht door hopke »

scheelt wel vrij veel met die 12 zal je wat sneller op je top zitten ma die top is dan wel lager dan met 13 tands.
En met 12 tands zal je sneller moetten overschakelen ik geloof dat 13 tands wel beter is ma de keus is aan jezelf
Plaats reactie