Pagina 1 van 1

moet het blok worden aangepast?

Geplaatst: zo 18 mar 2012, 21:05
door mitchellvanrijn
Wanneer ik een 70cc airsal monteer op mijn blok , moet deze dan worden aangepast? De airsal heeft een booring van 48mm.
de standaard booring van een 50cc cilinder is 40 cc.
Mijn vraag is dus tevens of dit desondanks de verschillende booring gewoon past?
en wat voor carberateur is verstandig te nemen ? std/21/24/26?
Bijvoorbaad dank. :box:

Re: moet het blok worden aangepast?

Geplaatst: zo 18 mar 2012, 21:08
door BasvO
Als je met het blok aanpassen de carters aanpassen bedoeld dan hoeft dat niet. Als je nieuwe carb erbij wilt zou ik voor 19/21 gaan.

Re: moet het blok worden aangepast?

Geplaatst: zo 18 mar 2012, 21:16
door Jasper
Hoeft niet, kan wel voor betere prestaties.
Carb is 24mm het beste.

Re: moet het blok worden aangepast?

Geplaatst: zo 18 mar 2012, 21:17
door mitchellvanrijn
ok ja sorry, het gaat om de carters. maar 24 mm moet ie lkkr op lopen ? :dry:
en jah, betere prestaties wist ik maar zelfs als carters niet aanpas moet die 70 flink blazen t.o.v mijn standaard 50. (A)

Re: moet het blok worden aangepast?

Geplaatst: zo 18 mar 2012, 21:21
door Jasper
Klopt.
Maar boring 48mm is een 80cc ;).
En je orginele 50cc heeft een boring van 40mm en niet 40cc ;)

Re: moet het blok worden aangepast?

Geplaatst: zo 18 mar 2012, 22:00
door mitchellvanrijn
spelfout, weer te snel getypt, maar 50 mm is toch voor 80 cc? want ik heb even zitten kijken op josdijkman en daar stond bij de 70 dat het een boring van 48 mm heeft. of is dat de hoogte?
En wat is de maximale boring die je op je carter kunt zetten ?

Re: moet het blok worden aangepast?

Geplaatst: zo 18 mar 2012, 22:57
door Jasper
ja 50mm is 80cc, maar 2mm verschil maakt geen 10cc ;).
48mm is 75cc geloof ik zo uit mijn hoofd.
50mm is 76,5cc.

moet je even uitrekenen met een formule ;).

Re: moet het blok worden aangepast?

Geplaatst: zo 18 mar 2012, 23:02
door Daan22
parmakit 110 heeft toch ook een 50mm :think:

Re: moet het blok worden aangepast?

Geplaatst: ma 19 mar 2012, 09:38
door Robert s
ja maar voor een parmakit heb je ook langere slag asje hebben hé, want de cilinder is hoger (A)

Re: moet het blok worden aangepast?

Geplaatst: ma 19 mar 2012, 19:42
door Daan22
Robert s schreef:ja maar voor een parmakit heb je ook langere slag asje hebben hé, want de cilinder is hoger (A)
weet ik maar wou aantonen dat 50mm niet per sé 80 cc is

Re: moet het blok worden aangepast?

Geplaatst: ma 19 mar 2012, 20:34
door mitchellvanrijn
dus met andere woorden, als je eenmaal een mhr 80 hebt gehad, kan je makkelijk door naar parmakit dmv een steviger krukas en langere drijfstang ?

Re: moet het blok worden aangepast?

Geplaatst: ma 19 mar 2012, 20:39
door Daan22
mitchellvanrijn schreef:dus met andere woorden, als je eenmaal een mhr 80 hebt gehad, kan je makkelijk door naar parmakit dmv een steviger krukas en langere drijfstang ?
wil je nu bedoelen dat je van de mhr 80 een 110 kan maken? :blink:

Re: moet het blok worden aangepast?

Geplaatst: ma 19 mar 2012, 20:48
door mitchellvanrijn
nee ik bedoel als je carters een maal klaar zijn voor de 80 kan je evt na een tijd gewoon de 110 erop pluggen.

Re: moet het blok worden aangepast?

Geplaatst: ma 19 mar 2012, 20:57
door Daan22
mitchellvanrijn schreef:nee ik bedoel als je carters een maal klaar zijn voor de 80 kan je evt na een tijd gewoon de 110 erop pluggen.
voor mhr 80 hoef je je carters niet aan te passen

Re: moet het blok worden aangepast?

Geplaatst: ma 19 mar 2012, 21:16
door mitchellvanrijn
en de team ?

Re: moet het blok worden aangepast?

Geplaatst: ma 19 mar 2012, 21:19
door Daan22
mitchellvanrijn schreef:en de team ?
team ook niet , is volgens mij de enige snelle cilinder waarbij je de carters niet echt hoeft aan te passen :think:
correct me if i 'm wrong :oops:

Re: moet het blok worden aangepast?

Geplaatst: za 24 mar 2012, 07:27
door JoopKarelSpank
voor de parmakit 110cc moet je je carters uit laten kotteren, voor de grotere krukas die je erin moet zetten. Dan zijn je carters ook gelijk alleen geschikt voor de 110cc omdat je er geen gewone kruk meer in wilt zetten omdat je krukasruimte dan opeens zo gigantisch groot is dat het de compressie niet ten goede zal komen ;)

Re: moet het blok worden aangepast?

Geplaatst: za 24 mar 2012, 09:16
door Daan
Fout. Boring parmakit is 55 met een 46 slag. Het cilinder hemd is ongeveer 65mm geloof ik. Dus past dat niet zonder kotteren in het carter. Krukas past wel zonder aanpassingen. Die van bidalot met 48mm is de enigste die niet past zonder aanpassingen.

De nieuwe team moet je wel je carters aanpassen voor het mensel maar dat hoeft niet.

Je airsal past dus zonder aanpassingen

Re: moet het blok worden aangepast?

Geplaatst: zo 25 mar 2012, 12:59
door mitchellvanrijn
nice, thnkx voor alle reacties mensen