Pagina 1 van 2

Welke setup

Geplaatst: wo 04 apr 2012, 18:48
door mitchellvanrijn
Welke setup is handing om mee te beginnen als beginner?
Ik wil uiteindelijk een mhr 80 team gaan rijden, alleen ik heb nul ervaring met het afstellen/verwisselen van grotere cilinders.
maar dilemma licht tussen de 70 airsal en de mhr 80.
Is het verstanding meteen met de 80 te beginnen, of eerst even de 70 proberen?

setup van de 70 airsal:
yasuni/bidalot spr3
mikuni 24
vl6 membraan

De mhr 80 verder nog niet over nagedacht.

Is het trouwens zo dat als eerst de 70 neem dat ik niet gelijk de hele setup hoef aan te passen als ik de 80 neem. Dus dat ik uitlaat/carb kan behouden?

B.v.d! :D

Re: Welke setup

Geplaatst: do 05 apr 2012, 00:19
door Dhr.Versteeg
Hmm als je toch mhr 80 gaat rijden, die kopen. Anders is het geld verspillen. Je moet gewoon je verstand erbij houden met rijden. Mikuni 24 is sowieso te groot voor de 70 airsal. Ben niet zo bekend met de spr3... Ik rijd zelf r3, hoe zijn de verschillen? Mocht de uitlaat vergelijkbaar zijn, dan trekt de 70 airsal het nooit.

Even lomp gezegd Mhr team is een race cilinder. De airsal niet bepaald.

Mocht de uitlaat wat laagtoeriger zijn. Zeg 10.000 toeren max. Dan kun je beter de aisal nemen.

Verder zou ik voor de mhr team een powerfilter nemen voor in de zomer. (liefst twin air, iig een goeie)
Heb je al andere koppelingsveren? Dit moet sowieso gebeuren. Koppelingsplaten kunnen wel als ze niet te versleten zijn.

Afstellen leer je het beste door het zelf te doen :thumbup: Neem er wel goed de tijd voor. Nu je de setup van je brommer wat extremer doet, kunnen er sneller dingen verkeerd gaan. Zeg de powerband injagen met een te kleine sproeier is nu risicovoller dan met het std 50cc'tje.

Hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt :wave:

Re: Welke setup

Geplaatst: do 05 apr 2012, 10:02
door Pieke
Airsal 70 is ook hoogtoeriger. Zijn mensen die daar met een prorace op gereden hebben hoor. En die hadden vest een leuk vermogen ;)

Re: Welke setup

Geplaatst: do 05 apr 2012, 11:53
door mitchellvanrijn
@versteeg, ik heb nog geen van deze onderdelen hoor, dus de uitlaat hoeft niet persé de spr te zijn . Maar deze uitlaat gaat volgens mij tot 13000.

@ pieke wat bedoel je precies met dat mensen een prorace op een airsal 70 hebben gereden?
wat raden jullie verder voor uitlaat aan? een R3?
en wat voor n carb zou bij de 80 passen?

Afbeelding
iemand enig idee of dit gaat werken?

en betalen jullie nou ook zo gruwelijk veel voor die setup die ik heb aangeklikt op jos dijkman? :o
of doen jullie het bij een andere webshop/dealer?

Re: Welke setup

Geplaatst: do 05 apr 2012, 12:19
door nappie
21mm dell carb zou ik mee beginnen

Re: Welke setup

Geplaatst: do 05 apr 2012, 12:27
door mitchellvanrijn
mij werd voor de 70 al een 24 aangeraden, zal die 21 het dan wel goed doen op een 80 ?

Re: Welke setup

Geplaatst: do 05 apr 2012, 12:31
door JeroenR
R3 is zo std vind ik, zou eerder kijken voor een voca, pro race, brk iets in die richting.
Gewoon die 24, zelfs 28 kan nog dusja.
Heb je wel een andere krukas?

Re: Welke setup

Geplaatst: do 05 apr 2012, 12:55
door nappie
r3 is wel 1 van de betere op mhr team, ik heb 28mm op me team maar die is dan ook iets gekieteld :wub:

ori krukas zou ik wel vervangen ja

Re: Welke setup

Geplaatst: do 05 apr 2012, 13:08
door mitchellvanrijn
Doppler endurance, is dat wat? En ik vroeg me af wat jullie zoal in totaal voor een mhr setup hebben betaald? :happy:

Re: Welke setup

Geplaatst: do 05 apr 2012, 13:11
door nappie
laten doen dus sowieso meer dan jou, ja das wel goed asje kheb zelf polini as erin liggen

Re: Welke setup

Geplaatst: do 05 apr 2012, 13:15
door mitchellvanrijn
Ok, dus als ik rond de 1200 euro uit kom is dat geen gekke prijs? En ontsteking, kan de ori nog mee?

Welke setup

Geplaatst: do 05 apr 2012, 14:10
door Boeki
Ik zou voor een ander membraam gaan, VL6 is echt voor de 21mm's, die uitlaat en carburateur kan je prima tweedehands krijgen.

Re: Welke setup

Geplaatst: do 05 apr 2012, 14:48
door nappie
met raceonsteking doet ie onderin veel meer in en trekt op het eind nog iets verder door, heeft zeker nut

Re: Welke setup

Geplaatst: do 05 apr 2012, 22:39
door Dhr.Versteeg
Ziek duur dit alles.

Dellorto 21mm heb ik voor €30,-
R3 voor €140,-

Me <3 marktplaats. Spullen zijn echt nog in nieuwstaat.

Cilinder zou ik wel nieuw halen.

Over de 1000 euro is echt debiel om er even een iets snellere brommer van te maken.

Re: Welke setup

Geplaatst: vr 06 apr 2012, 12:40
door Sander
Die cilinder zou ik nieuw kopen inderdaad. Dus die kosten heb je wel. R3 kun je makkelijk 2de hands aan komen en voor 50 euro naar een opknapper sturen. 24-28mm carb is ongeveer 50 euro. Dan krijg je nog spruitstuk en membraan. zou voor een vforce gaan is bij elkaar ook 100 euro zo iets. En ik zou iets van goede kopplingsplaten meebestellen. Een dmp 5 plaats of polini 5 plaats. Eerst 2de hands zoeken want aan een uitlaat kan weinig verkeerd zijn. Mijn brk setup heeft in totaal iets richting de 900 euro gekost.

Re: Welke setup

Geplaatst: vr 06 apr 2012, 23:20
door mitchellvanrijn
Dus even een lijstje
  • cilinder: MHR 80 team - Nieuw
    uitlaat: R3/voca racing - gebruikt
    carburateur: mikuni/del 24 mm/28 - gebruikt
    krukas: doppler endurance - nieuw
    membraan: vforce - nieuw
    spruitstuk: 24 tot 28 - nieuw
    koppelingsveren: malosi geel - nieuw
    krukaslagers: C4 nieuw
    Filter: origineel(heb ik nog)/groter filter(nieuw)
Iemand nog tips, iets wat ik aan die lijstje moet toevoegen/ aanpassen?

Re: Welke setup

Geplaatst: vr 06 apr 2012, 23:23
door Sander
c3 lagers nemen ipv c4. En een twin air filter. En drukveren veranderen in kopplingsveren.

Re: Welke setup

Geplaatst: vr 06 apr 2012, 23:24
door mitchellvanrijn
Waarom c3 dan? Ik heb altijd gehoord dat c3 het net niet, net wel is.. dus mensen nemen vaak c4.

Re: Welke setup

Geplaatst: vr 06 apr 2012, 23:26
door Sander
Nee heb het vandaag nog beetje zitten lezen op internet. C4 zit er meer ruimte in de lager zodat deze meer uit kan zetten door een bepaalde gehaalde warmte. Deze warmte gaat dat blokje nooit halen. Dus heel overdreven zitten die lagers er veel losser om en kunnen deze dus makkelijker uit je blok lopen.

Re: Welke setup

Geplaatst: za 07 apr 2012, 00:10
door mitchellvanrijn
ooow, Owké Thnx
En verder zou dit wel een setup zijn die gaat werken?