Pagina 1 van 2
Gianelli conti/enduro
Geplaatst: zo 13 mei 2012, 19:15
door metelboi
Hallo
Ik wil binnenkort een gianelli conti/enduro kopen
Nu is mijn vraag of er standaard een prop in zit
Zo ja dan als de prop er in zit of hij dan het zelfde geluidmaakt met prop er uit en of hij dan harder optrekt dan een standaard ontgrensde uitlaat?
Groeten metelboi
Re: Gianelli conti/enduro
Geplaatst: zo 13 mei 2012, 22:11
door marvin65
er zit standaard een prop.
met prop eruit zal hij wel wat meer geluid maken, en als de prop erin laat zitten is een standaard ontgrensde uitlaat sneller.
maar als jij de prop erin wilt laten zitten zou ik iets anders kopen anders is het zonde van die gianelli.
Re: Gianelli conti/enduro
Geplaatst: zo 13 mei 2012, 22:51
door metelboi
Ok en als ik de prop er uit haal hoe hard gaat hij dan ongeveer met alles orgineel en rond welke sproeier moet ik dan ongeveer zitten?
Re: Gianelli conti/enduro
Geplaatst: ma 14 mei 2012, 10:44
door Florian
metelboi schreef:Ok en als ik de prop er uit haal hoe hard gaat hij dan ongeveer met alles orgineel en rond welke sproeier moet ik dan ongeveer zitten?
hij zal dan toch wel rond de 95 gaan (bij mij ging ie rond de 100). ik heb niet zo een supergrote sproeier erin moeten steken (ietsje groter dan ori sproeier) maar zoals iedereen altijd zegt, hangt af van brommer tot brommer... gewoon trial en error

Re: Gianelli conti/enduro
Geplaatst: ma 14 mei 2012, 11:09
door Huug
koop een leovince v6, zit ook een leuk geluidje in als je vergelijkt met origineel (beetje lichte 2-tact crosser) en knal er een propje in als je hem te hard vind gaan maar gaat op top ongeveer net zo hard als origineel (miss 5 harder) en heeft wel heel duidelijk een powerband maar daar onder iets minder waardoor je het idee hebt veel harder op te trekken maar in de praktijk is het maar iets sneller. Rijd leuker als orgineel vind ik en ziet er beter uit.
Re: Gianelli conti/enduro
Geplaatst: ma 14 mei 2012, 18:02
door sam-limited867
met een conti ga je wel rond de 90-100,
hangt ervanaf of je goed heb afgesteld en van je twv.
erg fijne uitlaat vind ik zelf, maar in lage toeren dus onder je powerbrand echt waardeloos.
in hoge toeren kan je lekker boeken met dit pijpie!
Re: Gianelli conti/enduro
Geplaatst: ma 14 mei 2012, 18:15
door Huug
sam-limited867 schreef:met een conti ga je wel rond de 90-100,
hangt ervanaf of je goed heb afgesteld en van je twv.
erg fijne uitlaat vind ik zelf, maar in lage toeren dus onder je powerbrand echt waardeloos.
in hoge toeren kan je lekker boeken met dit pijpie!
hij wil het liefste een pijp met een propje er in...... fijn dat je deze informatie met ons wil delen maar voegt hier even niks toe
feit is dat een hoogtoerige pijp met een propje gewoon niet lekker gaat rijden. orgineel rijd het beste en snelste met een prop er in en leovince is wat speelser zeg maar dus rijd leuker en lijkt sneller.
Ik heb er misschien binnenkort 1 te koop aan met een prop er goed in gelast (komen er nog wel eens uit en heb het laten doen bij een smit, was erg duur toen, autogeen of zo gedaan). Zit wel wat vliegroest op maar ik kan hem voor je opknappen en zwart spuiten. of laat hem opknappen bij uitlaatservice hier op het forum. kost 25.- dacht ik en is waar als nieuw

Re: Gianelli conti/enduro
Geplaatst: ma 14 mei 2012, 19:57
door metelboi
Ik was alleen benieuwd hoe hij rijd met prop er in maar matuurlijk ga ik de prop er wel uit halen
En als ik twv 13-53 neem krijg ik dan overtoeren??
Re: Gianelli conti/enduro
Geplaatst: di 15 mei 2012, 00:24
door Huug
met prop er in allemaal 45 als het goed is. in het echt een km of 50. Ze krijgen anders geen keurmerk.
maar gaat de prop er uit gaat mijn verhaal niet meer op. met 13-53 zul je geen overtoeren maken en denk dat dat ook de leukste vertanding is om mee te rijden. Wil je een iets hogere top en wat rustiger rijden zou je voor 14 voor kunnen gaan.
Re: Gianelli conti/enduro
Geplaatst: di 15 mei 2012, 12:29
door metelboi
Oké dankje
Dan ga ik gewoon een gianelli kopen en 13-53
Re: Gianelli conti/enduro
Geplaatst: di 15 mei 2012, 20:25
door Reinder
Dat rijd lekker ja, heb ik zelf ook! Sproeiertje rondom de 94 in en goan. Pas wel op je been, deze wilt zeker in het begin de uitlaat nog wel eens raken en als deze op temperatuur is wilt dat wel gaan irriteren.
Re: Gianelli conti/enduro
Geplaatst: di 15 mei 2012, 21:52
door metelboi
Haha ok dat word dus iets verder naar achter zitten :p
Re: Gianelli conti/enduro
Geplaatst: zo 20 mei 2012, 09:37
door metelboi
ik heb de uitlaat.
maar nu heb ik nog 1 vraag
ik heb nu sproeier 90 er in zitten alleen nu stottert hij behoorlijk onder de powerband en de kleur van de bougi is wel goed
ik heb ook al de gasnaald laten zakken maar dat hielp ook niet veel
weet iemand hoe ik dit kan verhelpen want het is best wel irritant
Re: Gianelli conti/enduro
Geplaatst: zo 20 mei 2012, 11:22
door Huug
gasnaald omhoog

Re: Gianelli conti/enduro
Geplaatst: zo 20 mei 2012, 12:09
door metelboi
maar als je hem omhoog doet krijgt hij tog juist meer benzine?
en hij stottert dus je zou denken dat hij dan minder benzine moet krijgen
Re: Gianelli conti/enduro
Geplaatst: zo 20 mei 2012, 13:20
door marvin65
als hij stottert krijgt hij te weinig benzine, zoals huug al zei gasnaald omhoog

Re: Gianelli conti/enduro
Geplaatst: zo 20 mei 2012, 13:49
door metelboi
raar ik heb nu mijn gasnaald op het laagste en hij stottert minder dan toen ik hem hoger had staan
Re: Gianelli conti/enduro
Geplaatst: zo 20 mei 2012, 13:51
door Rikkert
Probeer sproeier 88 eens, en dan alle gasnaaldstanden proberen.
Re: Gianelli conti/enduro
Geplaatst: zo 20 mei 2012, 15:31
door metelboi
Ok ik zal het proberen
En dan nog een vraagje sinds ik de uitlaat er op heb en ik ga een stuk rijden dan begint de ventilator onder het rijden te blazen maar dat was met de ori uitlaat niet of kan dat komen door het weer.
Re: Gianelli conti/enduro
Geplaatst: zo 20 mei 2012, 20:29
door Huug
metelboi schreef:Ok ik zal het proberen
En dan nog een vraagje sinds ik de uitlaat er op heb en ik ga een stuk rijden dan begint de ventilator onder het rijden te blazen maar dat was met de ori uitlaat niet of kan dat komen door het weer.
weer en het kan zijn doordat je een andere uitlaat hebt je meer toeren maakt waardoor meer warmte dus sneller over de drempel komt waarbij hij gaat 'blazen'.