Olie uit de uitlaat.

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
garra432
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Derbi Extreme SM 2008, Aprilia SX 2009

Olie uit de uitlaat.

Ongelezen bericht door garra432 »

Gegroet :wave:

Ik zie dat mijn uitlaat olie lekt waaraan kan dit liggen?
Als ik me hand op de demper houd dan valt die wel uit.
Hierbij een paar plaatjes.
Bij de cilinder:
Afbeelding
&
Afbeelding

En bij de Demper:
Afbeelding
DaanS
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi DRD Black Edition (Sold)
Sachs SpeedJet R (Sold),
Yamaha Aerox (Sold),
Puch Maxi Sprinter (For Sale),
Yamaha YZ250F 2004 (Sold),
Derbi DRD Racing 2008 (Sold)
Yamaha Aerox 70,
Peugeot 205 CTi,
Derbi DRD Racing 2008 Project 3x

Re: Olie uit de uitlaat.

Ongelezen bericht door DaanS »

Is vrij normaal bij je demper.
Maar goed schoonhouden is ook een vak.

Een 2 takt scheidt nou eenmaal onverbrand mengsel uit.

En bij je cilinder sluit hij denk ik gewoon niet goed af.
Zit er een pakking tussen, of is het een pakkingloze?
Joep schreef:Aaah Daan kijk eens, je bent een held!
Boeki schreef:Kleine Daan is gewoon een mooiboy, dat mag ik wel.
garra432
Schakelrijder

DaanS schreef:Is vrij normaal bij je demper.
Maar goed schoonhouden is ook een vak.

Een 2 takt scheidt nou eenmaal onverbrand mengsel uit.

En bij je cilinder sluit hij denk ik gewoon niet goed af.
Zit er een pakking tussen, of is het een pakkingloze?
Leovince V6 met losse flens. Ik heb eerlijk gezegd geen idee of deze uitlaten met een pakking worden mee gegeven :?
Ik heb hem vorige week mooi gepoetst. En nu zag ik alweer dat die lekte :palm:
yordii
Tuner
Vervoersmiddel: derbi senda x-race 2010 sm, in progress

Ongelezen bericht door yordii »

aan de cilinder ligt aan je flens, gewoon de uitlaat even demonteren en de flensverbinding en de uitlaat daar eens goed proper maken, langs achter aan de demper komt door slecht onderhoud waardoor water-roet-onverbrande olie resten vermengen en dan krijg je zo een vieze brij, dus ik raad je eens aan om de uitlaat te demonteren en helemaal proper te maken en op te knapen gezien de roestvorming, dit kan je doen door hem uittebranden van binnen of door mijn techniek een kurk 1 gat van de uitlaat en dan leiding-ontstoper er in e gieten tot hij zo goed als vol is en dan het andere gat ook dicht maken met een kurk, dan even goed schudden en een half dagje laten trekken, als je dan de uitlaat leeg kapt ga je dikke vieze brij zijn, dit doe je uiteraard zonder demper, de demper kan je ook opknappen maar daar zijn genoeg how-to over op het internet, en de buitekant van de uitlaat eens mooi glad schuren, de lasnaden er terug in maken en dan in hittebestendige blanke lak zetten is ook wel mooi
garra432
Schakelrijder

yordii schreef:aan de cilinder ligt aan je flens, gewoon de uitlaat even demonteren en de flensverbinding en de uitlaat daar eens goed proper maken, langs achter aan de demper komt door slecht onderhoud waardoor water-roet-onverbrande olie resten vermengen en dan krijg je zo een vieze brij, dus ik raad je eens aan om de uitlaat te demonteren en helemaal proper te maken en op te knapen gezien de roestvorming, dit kan je doen door hem uittebranden van binnen of door mijn techniek een kurk 1 gat van de uitlaat en dan leiding-ontstoper er in e gieten tot hij zo goed als vol is en dan het andere gat ook dicht maken met een kurk, dan even goed schudden en een half dagje laten trekken, als je dan de uitlaat leeg kapt ga je dikke vieze brij zijn, dit doe je uiteraard zonder demper, de demper kan je ook opknappen maar daar zijn genoeg how-to over op het internet, en de buitekant van de uitlaat eens mooi glad schuren, de lasnaden er terug in maken en dan in hittebestendige blanke lak zetten is ook wel mooi
Ik denk dat ik dat met dat leiding-ontstopper eens ga proberen. Bedankt voor je tip!
Btw, zou ik mijn uitlaat niet kunnen op laten knappen bij: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=14&t=55" onclick="window.open(this.href);return false; Of is mijn uitlaat al zo lelijk dat het niet meer wil?
yordii
Tuner
Vervoersmiddel: derbi senda x-race 2010 sm, in progress

Ongelezen bericht door yordii »

je kan het hun eens vragen via pb, gewoon vragen en laat wat foto's zien van de uitlaat in de pb, zo als ik het zie gaat de flens niet heel mooi meer gaan om dat daar de roest al "putjes" heeft gemaakt in het oppervlak, als de rest van de uitlaat niet zo veroest is als de flens gaat het wel mooi worden, maar vraag het hun eens want ik heb het nog maar 1 keer gedaan bij een scooter en daar was de roest niet zo erg als bij jou zoals ik kan zien toch he?

maar vraag hun het gewoon ze gaan je niet doden als je het vraagt
Plaats reactie