Honda Crf250

Show hier je motor.
royvi
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: Honda Crf250

Ongelezen bericht door royvi »

Ik ging in de sneeuw gelijk op m'n bek, ik had verwacht dat ik redelijke grip had. Maar ik had er nooit bij nagedacht dat de noppen als het ware helemaal "volkoeken" met sneeuw. :emo:
Een maat van mij heeft nog zo'n chinese quad, met dikke sneeuw altijd slee erachter of op je klompen skiën. :emo: Vooral leuk als de sneeuw zo dik is dat je de stoepranden niet meer ziet, reed ik op een parkeerplaats met maat achter me op de slee. FF over zo'n stoeprandje heen gassen :emo:
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
hendry_94
Pro tuner
Vervoersmiddel: vw polo 6n2 comfortline

Ongelezen bericht door hendry_94 »

haha wij met skelter op zandpad
70 cc puchblokje er op xD

slee er achter.... beetje links naar rechts sturen...
en toen gleed die bij mij iets te ver door (A) tegen beton paaltje aan skelter 2 x over kop xd
gelukkig zat er een rolbeugel op :lol:
Live To Ride, Ride To Live!!
derbi crd
Pro tuner

Ongelezen bericht door derbi crd »

Net nog een paar twinair-backfire luchtfilters gekocht, en een setje radiatorbeschermers :D Verwacht de hendels volgende week, zijn gister verstuurd uit de UK. Dan voor het einde van het seizoen nog snel een keer Emmen bezoeken.

Oja en mn crossshirt wordt bedrukt met mijn naam en startnummer :D Maakt het zaakje net wat completer
royvi
Pro tuner

Is Staphorst morgen nog open? Ik ga der wel heen maar ik weet niet eens of ze nog open zijn... :emo:
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
derbi crd
Pro tuner

Er staat niks op hun twitterpagina of site. Ga ervan uit dat het gewoon open is. Misschien... heel misschien dat ik de bus nog pak om naar staphorst te gaan.
royvi
Pro tuner

Als je iemand ziet kloten dan ben ik dat, ik heb al 6 weken ofzo niet meer gereden :emo:
Airsal cilinder te koop:
royvi
Pro tuner

Ik heb je niet gezien vandaag, was je er ook niet?
De baan lag er lekker in behalve die godsgruwelijke remknippen, om één stuk waren die knippen verschrikkelijk. Mijn handen en polsen zijn nu echt naar de klote :emo:
Airsal cilinder te koop:
derbi crd
Pro tuner

Remknippen op staphorst zijn echt een drama ja :emo: Ken het gevoel! Ga je verder nog rijden dan of gaat het doek eroverheen?

Wat nieuw spul binnen inmiddels :wub:
Terugklapbare, "onbreekbare" rem- en koppelingshendel.
Afbeelding

Radiateurbeschermers
Afbeelding

Uitlaat opgeknapt, voor zolang het duurt
Afbeelding

En m'n shirt terug van de drukkerij :happy:
Afbeelding

Verder plannen voor volgend seizoen heb ik eigenlijk niet. Misschien nog een kappensetje op de kop tikken ergens. Dure maanden dit dus zit een beetje zonder geld :angel:
royvi
Pro tuner

Mijne is nu helemaal uit elkaar voor volgend seizoen, Staphorst zit nu ook dicht.
Wat er gaat gebeuren:
- Nieuwe zuiger met bijbehorende shit+pakkingen enz.
- Cilinder wordt gericht/ik krijg een nieuwe, is nog garantie zegmaar
- Nieuwe achterband
- Nieuwe handvatjes
- Nieuwe kettingset+tandwielen
- Alle lagers weer in't vet + waarschijnlijk een lager van de PRO-LINK, die is elk jaar wel kapot. Waar de veer op zit zegmaar. En alles wat ik nog tegenkom natuurlijk
- Alles brandschoon maken, luchtfilterbox mog ook wel eens :emo: Zitten klonten van zand gemengd met luchtfilterolie in, ff een nachtje in de dasty.
- Ik moet de kit nog van het aanzuigrubber krabben omdat ik die los heb gehaald van de luchtfilterbox, omdat ik het gevoel had dat hij daar iets lek was zegmaar. Was ook zo. Maar ik krijg die kit er niet af. :eerie:
- carburateur ook maar gelijk even schoonmaken
- Nieuw rubbertje voor koppelingshendel
- Uitlaat schuren (of andere manier dat hij weer mooi blank wordt) en dan in de blanke lak.
- Banden in de siliconenspray en dan het doek erover :P

Ik zit wel erg te twijfelen, mijn kappen zijn graf lelijk en van mijn stickers is niet veel meer over. Ik moet sowieso een nieuwe achterspatbord omdat deze is gescheurd. Kost €20,-, maar voor €75,- heb ik een nieuwe complete kappenset maar dan moet ik nog de stickers en die zijn zo duur...
Dilemma dilemma...
Het mooiste zou zijn als ik dezelfde stickerset weer kon vinden als ik nu heb, maar kon ik niet meer vinden ook niet op Ebay. Want die vind ik toch wel vet. :wub: :P

Afbeelding
Keer wat anders dan de andere motors, want ik zag op de crossbaan al die de TwoTwo set en de Lucas-Oil kit. Verder vind ik de Castrol kit erg mooi, maar die is niet voor de 125'jes :eerie:
Ik zie wel hoeveel geld ik kwijt ben aan de shit en dan kijk ik of er nog wat inzit voor kappen... Het loopt iig weer aardig in de kosten :eerie:

Ik moet waarschijnlijk ook gaan sparen omdat ik na m'n school ga studeren en waarschijnlijk op kamers ga... Ik weet niet hoe dat zit alles en hoe lief mijn ouders zijn dusz... :emo:
Airsal cilinder te koop:
Nick22
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: derbi drd pro

Ongelezen bericht door Nick22 »

mooie honda :wub:
royvi
Pro tuner

Nog even een tip voor de Honda van je broertje:
Mijn cilinder is iets kromgetrokken (wel mooi garantie nog :happy: ), en dit gebeurd bij die CR125's met alluminium frame door de kracht die vrij komt. De oplossing is om de onderste gaten van beugels waar de cilinder mee vast zit aan het frame iets op te boren en dan een bout met een zelfborgende moer erdoor. Dan niet te strak aandraaien.
Mijn uitlaatspijltje is ook als het ware "gescheurd", er is bovenaan een spleetje te zien. De crosszaak waar ik hem weg heb (betrouwbare man) zegt hetvolgende:
Dat is niet erg, dit komt omdat het een heel dun spijltje is die door de nikasil laag vast gehouden wordt. Door de warmte kan dit gebeuren, zolang die niet krom trekt is er niks aan de hand. Ik kon er nog wel 5 zuigers mee zei hij. En als het mis gaat krijg ik een nieuwe cilinder, dus ik geloof hem wel.
Airsal cilinder te koop:
hendry_94
Pro tuner
Vervoersmiddel: vw polo 6n2 comfortline

Ongelezen bericht door hendry_94 »

royvi schreef:Nog even een tip voor de Honda van je broertje:
Mijn cilinder is iets kromgetrokken (wel mooi garantie nog :happy: ), en dit gebeurd bij die CR125's met alluminium frame door de kracht die vrij komt. De oplossing is om de onderste gaten van beugels waar de cilinder mee vast zit aan het frame iets op te boren en dan een bout met een zelfborgende moer erdoor. Dan niet te strak aandraaien.
Mijn uitlaatspijltje is ook als het ware "gescheurd", er is bovenaan een spleetje te zien. De crosszaak waar ik hem weg heb (betrouwbare man) zegt hetvolgende:
Dat is niet erg, dit komt omdat het een heel dun spijltje is die door de nikasil laag vast gehouden wordt. Door de warmte kan dit gebeuren, zolang die niet krom trekt is er niks aan de hand. Ik kon er nog wel 5 zuigers mee zei hij. En als het mis gaat krijg ik een nieuwe cilinder, dus ik geloof hem wel.
vraag dan gelijk nieuwe cilinder ;)
wss is het buiten de garantie als je cilinder kapot loopt..
Live To Ride, Ride To Live!!
royvi
Pro tuner

Ik heb al afspraken met hem gemaakt, hij is betrouwbaar hoor. Als dat gewoon kapot loopt voordat de nicasil laag op is krijgi k gewoon een nieuwe cilinder, als de nicasil laag op is dan heb je toch niks meer aan die cilinder. Nieuwe nicasil wand erin is rond de 200 euro terwijl een goede gebruikte cilinder met nieuwe nicasil wand hetzelfde bij hem kost.
Airsal cilinder te koop:
derbi crd
Pro tuner

Thanks! Handige info. Zal eens kijken of dat al is gebeurd bij hem, zag laatst namelijk wel dat er bij die steun wat ruimte over zat in de gaten. Verder super fijne motoren die cr125's! alleen is de korf wat uitgesleten bij hem, platen blijven er soms in steken maar tot nu toe is ermee te rijden. Dus mocht je ooit een leuke korf tegenkomen laat het me effe weten (A)
royvi
Pro tuner

ff uitveilen, kun je er weer even mee. Nieuwe korf is natuurlijk wel nodig omdat hij steeds sneller inslaat, maar als je hem uitvijlt kun je er weer een aantal uurtjes mee.
Wil je een nieuwe korf of een gebruikte? Want ik weet er misschien nog wel een te liggen.
Airsal cilinder te koop:
derbi crd
Pro tuner

Zolang die maar netjes is. Deze is waarschijnlijk al behoorlijk ingeslagen en dat vijlen duurt maar even, en word er ook niet steviger op. Voor je het weet breekt er zoon vinger af en boort een weg door je carter :emo:
royvi
Pro tuner

Voor er zo'n stuk afbreekt moet je wel heel ver gegaan zijn met vijlen. :emo:
Dat gebeurt niet zo gauw, 't is geen KTM. :emo:
Airsal cilinder te koop:
derbi crd
Pro tuner

Ga er min of meer vanuit dat er al eerder aan gevijld is, motortje komt uit 2002 en is geen hobby motor geweest. Anders koop je niet van die teringdure vering en opvoerspul.
Wie weet zit er al een aftermarket huis in, we zullen zien. Nu koppelt het iig als een oud en roestig slot :emo:

ding van jou alweer in elkaar dan? Je woont toch niet zo gek ver weg? Je moet hier eens meedoen met de wintertraining, heel erg leerzaam en hellendoorn is een keer wat anders!
royvi
Pro tuner

Bijna in elkaar, zuiger moest besteld worden en die haal ik vrijdag op.
Ik heb nog wel beetje ruzie met pro-link, krijg 1 lager er niet uit. :eerie: Van't weekend maar eens warm stoken, wiellagers achter moet ik ook nog doen. Ik zit nu in toetsweek dus heb er niet de tijd voor.

Ik zou erg graag mee doen met de wintertraining, maar wij zijn qua vervoer afhankelijk van mijn pa of een vader van een kameraad van mij. Dus wat verder is altijd beetje lastig, meestal rijd mijn pa en dumpt ons in Staphorst.
Als ik 18 ben (wat nog een heel jaar duurt :eerie: ) kan ik zelf rijden, en dan ben ik er vast wel eens te vinden. Hellendoorn lijkt mij wel vet. :happy:

Wat voor opvoerspul zit erop dan? Want vhm petje en aftermarket uitlaat zit er overal op, omdat de CR125's schijtsloom zouden zijn. (Snel genoeg voor mij)
Airsal cilinder te koop:
derbi crd
Pro tuner

Vhm kop, hgs pijp en v-force membraanpje. Weet niet hoe ze standaard zijn maar deze is aardig fel op het gas. iig snel genoeg voor hem, over 2 jaar maar verder kijken. De vering is iig niet te betalen voor de gemiddelde hobby rijder.

Afbeelding
dit stickersetje lijkt me wel wat, achtergronden en nummer kleuren zijn zelf te kiezen. Heb met paint witte achtergronden en mn zadel erop geklad :D

Lekker simpel ontwerp, niet te druk zoals nu ookal heeft dat ook wel wat.
Plaats reactie