Pagina 5 van 6

Re: Derbi DRD125 SM

Geplaatst: vr 08 jul 2011, 21:28
door sii3m3nVdB
ktm 125 blokje op beunen :twisted:

Re: Derbi DRD125 SM

Geplaatst: za 09 jul 2011, 12:32
door teun4
Voor diegene die het nog niet door hebben:
Hij hoeft niet perse hard te gaan met een lichte motor, als hij dat had gewilt had hij wel een KTM exc 125 gekocht en daarmee gaan lopen janken. Of hij had gewoon een KTM exc 530 gekocht.
Dit is meer een woon werk verkeer motor als ik het goed begrijp, betrouwbaar en gaat lang mee.
Hij is met een heel ander doel voor ogen gemaakt, als wat jullie er mee willen doen.

Ontopic:
Ja daan, vondt ik ook, zag hem op bikepics staan, is van een gozer uit engeland. Maar is deze demper gemaakt voor de DRD 125? Of is hij erop ''gebeunt'', daar bedoel ik mee dat hij dus eigenlijk niet voor deze motor bedoeld is, maar wel gewoon opgezet is?
Vraag me af wat voor merk het is, en ofdat hij gemaakt is voor de DRD 125cc, iemand die het weet?

Re: Derbi DRD125 SM

Geplaatst: zo 10 jul 2011, 12:51
door royvi
Iedereen heeft het hier over een KTM 125 blokje, 2takt crossblok dit. Heeft iemand van jullie er wel eens bij nagedacht dat je daarmee niet op de straat kan?
1. Zuiger na 15 uur vervangen
2. Koppeling mag je al snel vervangen omdat je op straat met de koppeling op schakelt.
3. Lange stukken hoge snelheid (en dan vooral gas iets dicht) = vastloper

Wie van jullie met zulke ideeën heeft ook echt een crossmotor? :roll:

Re: Derbi DRD125 SM

Geplaatst: zo 10 jul 2011, 15:01
door tommie
koop dan ook meteen een ktm in plaats van een ander blok of kappen erop te maken

je gaat toch niet een derbi kopen om er daarna een ktm blok onder te zetten :sad:

Re: Derbi DRD125 SM

Geplaatst: zo 10 jul 2011, 19:54
door sii3m3nVdB
royvi schreef:Iedereen heeft het hier over een KTM 125 blokje, 2takt crossblok dit. Heeft iemand van jullie er wel eens bij nagedacht dat je daarmee niet op de straat kan?
1. Zuiger na 15 uur vervangen
2. Koppeling mag je al snel vervangen omdat je op straat met de koppeling op schakelt.
3. Lange stukken hoge snelheid (en dan vooral gas iets dicht) = vastloper

Wie van jullie met zulke ideeën heeft ook echt een crossmotor? :roll:

heb crosmotor ,
-yamaha 125cc(2tackt)
yamaha 80cc(2takt
yamaha 250(4takt)
ktm 125 (2takt)
ktm 450 (natuurlijk 4takt)
enkel de 450 die nu nog heb

en ik weet dat dat slijt maar als je er idere ddag mee woon werk verkeer mee gaat doen dan is het idd niks

Re: Derbi DRD125 SM

Geplaatst: zo 10 jul 2011, 19:59
door n00n
Nee, maar dan is een 125cc derbi ook niks. :lolno:

Re: Derbi DRD125 SM

Geplaatst: zo 10 jul 2011, 20:09
door Rikkert
Ik vind hem wel mooi hoor :)

Re: Derbi DRD125 SM

Geplaatst: zo 10 jul 2011, 20:29
door teun4
n00n schreef:Nee, maar dan is een 125cc derbi ook niks. :lolno:
Hoezo niet? Dit blok is volgens mij niet echt bar opgefokt en draait niet zo veel toeren en dus slijt dus ook niet zo veel neem ik aan.
Of bedoel je de zithouding ofzo? Waar doel je op met je uitspraak dat het niet echt geschikt is voor woon werk verkeer?

Re: Derbi DRD125 SM

Geplaatst: zo 10 jul 2011, 20:56
door n00n
Het is prima en zijn keuze.


Als motor zou ik nooit een 125 4t kopen en al helemaal geen derbi. :lol:

Re: Derbi DRD125 SM

Geplaatst: zo 10 jul 2011, 21:39
door teun4
n00n schreef:Het is prima en zijn keuze.


Als motor zou ik nooit een 125 4t kopen en al helemaal geen derbi. :lol:
Je snapt volgens mij niet dat ik jou niet snap, dus graag onderbouwing van je mening (A)

Re: Derbi DRD125 SM

Geplaatst: zo 10 jul 2011, 21:43
door n00n
Ik wil best onderbouwen.

Een 125 4t is niet vooruit te branden. Leuk voor zoals ik had onder een brommer, maar als je eenmaal je motor rijbewijs hebt, zou ik dus nooit een 125 kopen.

Op technisch vlak zijn inderdaad tam en slijtvast. Echter ook dood saai. Alsof je 45 rijd op een brommer.

Zelfs voor woon/weg verkeer zou ik toch echt minimaal een 400cc onder me kont willen hebben, maar dat is gewoon puur iets persoonlijks.

Het is dus grotendeels een persoonlijke mening, niet zozeer technisch, capish. :happy:

Re: Derbi DRD125 SM

Geplaatst: zo 10 jul 2011, 22:05
door royvi
Je hebt de discussie niet helemaal gelezen, het ging over dat iedereen een crossblok in z'n derbi wou. En waarom de topicstarter dat niet deed :emo:

Re: Derbi DRD125 SM

Geplaatst: zo 10 jul 2011, 22:07
door royvi
sii3m3nVdB schreef:
royvi schreef:Iedereen heeft het hier over een KTM 125 blokje, 2takt crossblok dit. Heeft iemand van jullie er wel eens bij nagedacht dat je daarmee niet op de straat kan?
1. Zuiger na 15 uur vervangen
2. Koppeling mag je al snel vervangen omdat je op straat met de koppeling op schakelt.
3. Lange stukken hoge snelheid (en dan vooral gas iets dicht) = vastloper

Wie van jullie met zulke ideeën heeft ook echt een crossmotor? :roll:

heb crosmotor ,
-yamaha 125cc(2tackt)
yamaha 80cc(2takt
yamaha 250(4takt)
ktm 125 (2takt)
ktm 450 (natuurlijk 4takt)

Jezus, geld over :P Ook nog 2 brommers.
Waarom zoveel? Je kan er maar op 1 rijden toch :emo: :P
enkel de 450 die nu nog heb

en ik weet dat dat slijt maar als je er idere ddag mee woon werk verkeer mee gaat doen dan is het idd niks

Re: Derbi DRD125 SM

Geplaatst: zo 10 jul 2011, 22:08
door n00n
royvi schreef:Je hebt de discussie niet helemaal gelezen, het ging over dat iedereen een crossblok in z'n derbi wou. En waarom de topicstarter dat niet deed :emo:

Misschien had ik een quote erbij moeten zetten, maar ging mij om de opmerking dat een crossmotor blok niks voor woon en werk verkeer was. :emo:

Re: Derbi DRD125 SM

Geplaatst: ma 11 jul 2011, 19:31
door erwin
n00n schreef:Ik wil best onderbouwen.

Een 125 4t is niet vooruit te branden. Leuk voor zoals ik had onder een brommer, maar als je eenmaal je motor rijbewijs hebt, zou ik dus nooit een 125 kopen.

Op technisch vlak zijn inderdaad tam en slijtvast. Echter ook dood saai. Alsof je 45 rijd op een brommer.

Zelfs voor woon/weg verkeer zou ik toch echt minimaal een 400cc onder me kont willen hebben, maar dat is gewoon puur iets persoonlijks.

Het is dus grotendeels een persoonlijke mening, niet zozeer technisch, capish. :happy:
Als je woon-werkverkeer het stadsverkeer is, is 125 4t meer dan prima vooruit te branden. Met meer cc's sta je toch voor hetzelfde volgende rode stoplicht. Harder rijden dan kan met een 125cc 4t kun je in een stad/stadsregio echt wel vergeten.
En dan is zo'n goedkope,zuinige, stille, soepele , storingsongevoelige 125cc4t misschien toch zo gek nog niet...

Re: Derbi DRD125 SM

Geplaatst: ma 11 jul 2011, 19:35
door n00n
Daarin verschillen we dus van mening, wat prima is. :happy:

Re: Derbi DRD125 SM

Geplaatst: ma 11 jul 2011, 20:46
door royvi
Heb jij eigenlijk ook derbi brommer gereden? :P

Re: Derbi DRD125 SM

Geplaatst: ma 11 jul 2011, 20:52
door Dick
ja dat vroeg ik me ook af, hoe loopt zo iets in vergelijking met derbi 50cc???

of heb j ook 80cc gereden?

Re: Derbi DRD125 SM

Geplaatst: ma 11 jul 2011, 22:53
door erwin
Dick schreef:ja dat vroeg ik me ook af, hoe loopt zo iets in vergelijking met derbi 50cc???

of heb j ook 80cc gereden?
Goeie vraag , om te vergelijken:
Heb natuurlijk genoeg brommer-ervaring. (ook niet-legaal uiteraard)
Ondanks dat de 125cc officieel een motor is, is het in veel opzichten (bediening) helemaal een Derbi-brommer.
Dat er een start-knop op zit, is zo ongebruikelijk voor ze, dat die met een ty-wrap(bindbandje) op het stuur vastgezet zit...

Het grote verschil is natuurlijk het motorblok: met een 50cc heb je tweetakt: altijd heel veel toeren moeten maken om er vermogen uit te kunnen halen en soepel te kunnen rijden.
Bij deze 4-takt is het bruikbare toerenbereik veel groter en ligt ook veel lager: als je even hebt moeten inhouden, hoef je dus niet meteen terug te schakelen voordat je weer verder kan. En natuurlijk niet het karakteristieke tweetakt-geknetter , en de olie-rook. Best wel een stil ding eigenlijk.

Re: Derbi DRD125 SM

Geplaatst: ma 11 jul 2011, 23:27
door Dick
oke, maar heb jij ook 80cc gereden????

want als je een laagtoerige 80cc heb, dan hoef je ook weinig toeren te draaien om snelheid te maken...

maar goed dat die een stuk stiller is geloof ik wel want een standaart begrensde Derbi is ook redelijk stil.

En er is nix aan opgefokt toch?