Pagina 1 van 2

Honda Cr 125

Geplaatst: do 20 jan 2011, 23:14
door jurjen27
Hallo,
Ik heb een Derbi xtreme Sm en een Honda CR 125,
Heb eerder een KX 80je gehad, perfect ding, alleen was ik te groot voor geworden,
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nooit geen problemen mee gehad,
Toen maar een beetje door gekeken en kwam ik op een mooie Cr 125 van 99 gekocht, helemaal orgineel, snel genoeg voor mij alleen het uiterlijk was niet alles.
Heb er alleen een keer een nieuw big-end in moeten laten persen omdat deze op was.
Afbeelding

Toen nieuwe Kappen+stickers!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dan wil je toch kijken naar iets nieuwers, toen kwam ik een Cr 125 van 04 tegen, iets sneller en sterker met oa VHM kop Hgs uitlaat met doma demper, dus kon ik me wel mee vermaken :D
Afbeelding

zag er leuk uit enzo, maar 2 keer mee gereden en toen begon het gedonder
vorige eigenaar had hem verkocht met een kapotte cilinder(stuk der uit geknapt :x )
Dus de cilinder op gestuurd naar powerseal, was weer beter als nieuw!
Maar als je het blok dan toch open is bekijk/vervang je de rest ook maar even, kwam ik er achter dat een baklager een keer in het carter heeft lopen draaien :evil:
dus die uitgefreesd, en een bus ingeperst en het lager er in gezet toen was het weer goed:D
Nieuw big-end er in gedaan dus voorlopig geen omkijken aan:D
In elkaar zetten+frame deels gepolijst!:
Afbeelding

Blokje:
Afbeelding

Toen het uiterlijk aangepakt, nieuwe kappen+stickers gekocht en heb nu nog wat kroonplaten liggen die gecoat moeten worden:)
Misschien nog een keer setje zwarte velgen er in maar dat is een beste uitgave, eerst maar eens kijken hoe het dit seizoen gaat!
Afbeelding

En de uitlaat gestraald + geschuurd.
Afbeelding

Toen kwam ik een hydraulische koppelingsset tegen, dus die maar gekocht, omdat hij orgineel zwaar ging( zware veren).
Kan nu met me pinkje koppelen 8-)

Clubcross:
Afbeelding
Afbeelding

Heb de uitlaat inmiddels blauw gestookt en blanke lak erover heen gespoten, foto`s:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En zoals jullie misschien wel konden zien, radiateur beugels gemonteerd en nieuwe buddy hoes.
Zo is die volgens mij aardig klaar voor seizoen 2011!

De 1e paar foto`s van Seizoen 2011! Dit zijn tevens ook de laatste omdat ik nu thuis zit met een gebroken nek :wall: :
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gr!

Re: Cr 125

Geplaatst: vr 21 jan 2011, 10:38
door HayeSM
Net dingetje.. ;)

Re: Cr 125

Geplaatst: vr 21 jan 2011, 12:43
door drdwillem
mooi ding man!!

Re: Cr 125

Geplaatst: vr 21 jan 2011, 21:36
door derbi crd
Prachtig apparaat! Die kx80 vindik al helemaal vet :D
Watvoor hydraulische koppeling heb je? Bevalt goed dus? Hoor vaak dat het erg wennen is omdat je nu het aangrijppunt minder voelt. Heb zelf een hebo maar die staat nog in backorder.. :roll:

En welke club rij je?

Re: Cr 125

Geplaatst: vr 21 jan 2011, 23:00
door jurjen27
Bedankt!
derbi crd schreef:Prachtig apparaat! Die kx80 vindik al helemaal vet :D
Watvoor hydraulische koppeling heb je? Bevalt goed dus? Hoor vaak dat het erg wennen is omdat je nu het aangrijppunt minder voelt. Heb zelf een hebo maar die staat nog in backorder.. :roll:

En welke club rij je?
Ja, die Kx80 was een super brommertje:P
Ik heb ook hebo, het is even wennen, maar je kan er gewoon goed mee rijden is mijn mening!
en makkelijk te monteren, tenminste bij mijn bike:D

Ik rij zelf Clubcross Lochem, en dit jaar voor het eerst UMX(uitwisseling!)

Re: Cr 125

Geplaatst: vr 21 jan 2011, 23:18
door RB
Gaaf :D Hoe werkt zo'n hydrolische koppeling? :geek:

Re: Cr 125

Geplaatst: za 22 jan 2011, 00:16
door jurjen27
het zelfde als je voorrem, als je je hevel in trekt gaat je zuiger om hoog, dus ook je koppelings hevel.
alleen door de olie heb je minder wrijving en dus een betere overbrenging waardoor het echt heel licht koppelt!
maar zo`n setje is best prijzig hoor!

Re: Cr 125

Geplaatst: za 22 jan 2011, 13:32
door derbi crd
Nice, hoor er ook alleen maar goede verhalen over. Behoorlijk prijzig idd, was bijna 200 kwijt voor mijn setje en daar wacht ik al maanden op.

Re: Cr 125

Geplaatst: za 22 jan 2011, 19:37
door teun4
Ik heb het ook, maar vind het eerlijk gezegt minder.
vooral bij de start voel je helemaal het aangrijpingspunt niet, is best lastig

Re: Cr 125

Geplaatst: do 27 jan 2011, 13:29
door JavenDrD
mooi ding;)

Re: Cr 125

Geplaatst: vr 28 jan 2011, 18:55
door jurjen27
Dankjee!

Re: Cr 125

Geplaatst: do 17 mar 2011, 17:13
door royvi
Mooi ding, wat heb jij gedaan om aan de 94 db te komen?

Re: Cr 125

Geplaatst: do 17 mar 2011, 17:30
door mtijn
royvi schreef:Mooi ding, wat heb jij gedaan om aan de 94 db te komen?
Niet zo veel waarschijnlijk..

Die 2 taktjes maken niet zo veel herrie he..

Re: Cr 125

Geplaatst: do 17 mar 2011, 19:41
door royvi
Hij heeft doma demper, das een korte. En dan zit je toch al gouw over de 98/100 heen :P

Re: Cr 125

Geplaatst: vr 18 mar 2011, 19:01
door jurjen27
94 db is best te halen,
heb ik ook had 91 dacht ik, maar het is heel raar gemeten hoor.
heb gewoon nieuw demperwol er in gedaan en als dat nog niet helpt kan je altijd nog je filterbak isoleren, scheelt ook weer wat.

Re: Cr 125

Geplaatst: za 19 mar 2011, 18:34
door HayeSM
bijna alle tweetakten halen het wel.. dan is 85-90db geen uitzondering.. dikke 4takt klappen is een ander verhaal

Re: Cr 125

Geplaatst: za 19 mar 2011, 22:52
door royvi
Ik ken mensen met een tweetakkie die over de 98 gaan, komt door die korte dempers. (doma, hgs enz.)
Orginele dempers is geen probleem.

Re: Cr 125

Geplaatst: di 22 mar 2011, 22:14
door teun4
Mijn neefje heeft een Kawasaki kx125 met complete HGS uitlaatsysteem, met de korte demper, zit ook op 95 dB.
Pas nieuwe demperwol in, misschien nog iets meer in.
denk dat je hierop iets verkijkt haye, maar viertakt maakt wel nóg meer herrie.
Ze zitten er niet allemaal aan, het probleem is ook lang niet zo erg als een viertaktklapper, dit geluid draagt heel ver.
Tweetakt is wel fel en hard, maar het draagt niet zo ver zeg maar.

Re: Cr 125

Geplaatst: wo 23 mar 2011, 08:37
door HayeSM
Bedoel dat het niet moeilijk is om met een twee takt onder de geluidsnorm te komen. Orginele demper, bocht inwikkelen en eventueel je luchtfilter beplakken. Dan zit elke twee takt eronder.

Lang niet alle 4takten zitten met standaard pijp onder de maat. Daar heeft het inwikkelen van je pijp ook weinig nut, en een db killer werkt vaak maar 1 a 2 db. (hierbij komt dat je motor warmer wordt als zonder db killer)

Re: Cr 125

Geplaatst: wo 23 mar 2011, 11:05
door Thijslimited
zeker weten een mooi ding!
die vorige honda was ook netjes