Yahama xt600e

Show hier je motor.
Rickjee.
Tuner
Berichten: 388
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 13:48
Locatie: Tiel

Yahama xt600e

Ongelezen bericht door Rickjee. »

Goedenmiddag mensjes,

tijdje niet meer op het forum geweest en dat heeft te maken met veel dingen
1 daarvan is huisje opknappen ect

goed de aprilia sx is weg en heb er een tijdelijk scootertje voor terug gekocht,
vooral makkelijk voor boodschappen en dan kan me stiefpa er ook een keer op rijden,

Goed nu waar me gallery over gaat,

eigelijk wauw ik eerst een KTM 620lc4 of een ktm exc 525 halen en kopen,
maar de Yahama xt600e heb ik als cadeutje gehad van me begeleider ook leuk toch :clap:

nou goed de motor is al redelijk supermotard uitgevoerd
ziet er grappig uit loopt goed weinig kilometers gedraaid en klink best heftig en hij heeft xenon :geek:


Planning voor de Yahama XT600E
- andere voorbochten
- jetkit
- kn filter [ done ]
- zij kapjes vinden
- spaakwielen [ komen nog ]
- andere knipperlichten [ done ] en achterlicht zijn we mee bezig
- onderhouds beurtje geven [ done ]
- spiegels kleiner of van die ronde aan het stuur

Update 18-03-2015 foto & als het lukt een filmpje

goed het was vandaag weer lekker weer en kon het maar niet weerstaan om even snel een pakketje op de post te doen,
dit natuurlijk gedaan op de Yahama Xt. helaas komen de update's wat traager omdat mijn collega dus een ander vervoer moet hebben voor dat ik veder kan aan de xt, wij zijn dus bezig om een Kawasaki er5 op te bouwen we hebben van 2 al 1 gemaakt,
nu nog lopend maken , :shh:

hier het filmpje :)
View My Video

& hier 2 foto's van vandaag :)

Afbeelding

Afbeelding

je ziet dus dat die 2 kapjes mist, en wat krasjes in de lak heeft,
de kapjes worden nog aangeschaft maar is voor mij nog geen nood,
& kwa krasjes probeer ik dit eerst op te poetse werkt dat niet word die herspoten * Prof *

Update 20-03-2015, Gepoets en cbr gefaald.. :emo:

cbr examen ging echt ruk. moest 10minute wachten en alles stress stress, en in me koppie zat ook niet alles lekker
( weer te horen gekregen dat een tante een ********** ziekte heeft.. dusja het was gewoon me dagje niet helaas. )

maarja we geven de moed niet op
wel nog even de Yahama xt gepoets en kleinere spiegels PLUSPUNT hij shine weer :wub:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


UPDATEE!!
2-6-2015

veel dingen gebeurd en veel dingen gedaan,
onderhouds beurt gegeven
andere knipperlichten 1ste setje brak af door de trillingen..
dus moet nog een keer volledig setje halen,

de XT is ook goedgekeurd om te lessen dus alles is aaigt nu,
11juni me next examen induvieeul hopen dat ik het haal want staan aardig wat iligale kilometers op de teller :shh:


Hier wat pics hoe die er nu bijstaat :happy:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding






tips of uiterlijke tips welkom!

Tot de volgende update
:wave:
Laatst gewijzigd door Rickjee. op di 02 jun 2015, 11:30, 7 keer totaal gewijzigd.
noudi93
Schakelrijder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 04 mar 2014, 11:04
Vervoersmiddel: rieju smx pro 2005 70cc (verkocht)
yamaha xt600e
Locatie: Denekamp

Re: Yahama xt600e

Ongelezen bericht door noudi93 »

leuk om nog een xt600e te zien. (ik moet mijn pagina nog steeds updaten)

Ik denk alleen dat een akra uitlaat het niet waard is. Er valt wel heel veel op pas te maken vrij makkelijk. Ik heb nu een arrow sportdemper van een of andere 600cc supersport eronder en paste bij mij direct.

Ik zat zelf ook te kijken naar dikkere voorbocht en dan een k&n filter en een jetkit. Als je dit eerder dan mij doet ben ik wel benieuwd naar de resultaten :)

Ik weet niet in hoeverre jij de onderhouds historie weet? Maar anders zou ik sowieso even kijken naar je balhoofdlagers. Deze waren bij mij randje randje. De balhoofdlagers kostten 35-40 euro maar weet je wel zeker dat ze goed zijn. Als je een beetje technisch bent heb je dit in 2 uur wel klaar.

En even kleppen stellen enzo natuurlijk.

Voor de rest zijn het super betrouwbare blokken. Je kunt nog een beetje kloten met de vertanding met hoe jij rijdt. Mijn vorige eigenaar heeft hem zwaarder dan fabriek vertand en dit rijd niet echt heel fijn. Met standaardvertanding (15-45 volgens mij) rijd ie 160 op top en kun je hem in zn 2 nog wel enigzins gemakkelijk omhoog krijgen.

qua uiterlijk, als hij strak in de verf zit zou ik daar niks aan doen. Indien hij nog een standaard achterlicht en knipperlichten heeft zou ik die wel vervangen naar wat moderners, dit heb ik zelf een paar weken geleden ook gedaan.

Maar het is een perfecte a2 motor waar je nog steeds flink asociaal op kunt rijden, maar wat nooit echt teveel is voor je kunnen.
Rickjee.
Tuner
Berichten: 388
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 13:48
Locatie: Tiel

Re: Yahama xt600e

Ongelezen bericht door Rickjee. »

Noudi thanks voor het reageren :happy:

motor historie is helaas niet bekend wat ik wel weet is dat me begeleider de 1ste eigenaar is op papier,
en dat die vrij weinig heeft gelopen voor zijn leeftijd,

op de zaak van me begeleider ( motor/brommer zaak) ligt alles al om hem een goed opknap beurtje te geven
denk hierbij aan olie / filters / bougie's / ect ect

dus daar ben ik wel blij mee,

1ste wat ik ga doen is de huge achterlicht / knipperlichten veranderen,
der zijn namelijk nog wat plannen ermee
zoals voorbochten / kn filter / en jet kit, en fine afstelling word op de bank gedaan,

deze motor is dus nog lekker fris,
en zelf met std setup krijg je hem in ze 3 nog gemakkelijk omhoog,
in ze 2 zit die al op ze 120 en elke keer als je gas open trek voel je echt dat die op ze achterwiel wil

dat terzijde word die ergens deze maand nog op de testbank gezet om te kijken of je echt winst heb met andere voorbochten
filter en jetkit, helaas zijn de voorbochten voor nu nog even een stap te ver
want ik ga namelijk op deze motor ook lessen,

en klopt al heb ik er niet veel / ver mee gereden ( geen rijbewijs nog ) kan je aardig asociaal rijden :dry:

Groetjes
noudi93
Schakelrijder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 04 mar 2014, 11:04
Vervoersmiddel: rieju smx pro 2005 70cc (verkocht)
yamaha xt600e
Locatie: Denekamp

Re: Yahama xt600e

Ongelezen bericht door noudi93 »

nice ik krijg mijne met tandwiel 15-39 (standaard is 15-45) in zn 2 niet omhoog maar ik doe eigenlijk ook niet echt moeite omdat ik niet echt ervaring heb met wheelies.

Zodra deze tandwielen versleten zijn ga ik weer naar 15-45 en kijken wat hij dan doet.

https://www.youtube.com/watch?v=pb5siu7 ... n9cV1Z6lIQ

deze kerel kan het ook wel, hij rijd met zelfde model als jou ook met standaard vertanding 15-45. En hij zegt ook dat de opstap van 15-39 naar 15-45 een groot verschil maakt, dus ik hoop dat het dat bij mij ook gaat doen.

en deze: https://www.youtube.com/watch?v=aX3AVmp ... IQ&index=7

en qua uitlaat, misschien is voor lessen een luide uitlaat niet zo handig. Maar in gewoon verkeer heeft het me al een aantal keer gered die uitlaat. Dat mensen me niet zagen, en gelukkig me nu dus wel konden horen.
Rickjee.
Tuner
Berichten: 388
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 13:48
Locatie: Tiel

Re: Yahama xt600e

Ongelezen bericht door Rickjee. »

Noudi thanks voor het reageren :happy:

ik heb dat probleem ook ik heb ook niet echt evaring met wheelies , iedergeval niet op een motor,
de 1ste keer dat die bij mij echt de lucht in kwam was het wel even schrikken zeg maar haha :lol:
maar ga der wel veder in leren als ik me rijbewijs heb en een stukje terein heb gevonden :dry:

en wauw je vind meer filmpjes van een xt600 dan mij haha
leuke filmpjes btw :)!

kwa lessen zei me rijschool gewoon dat het mag maar misschien maak ik nog even een db-killer voor erbij
speciaal voor het lessen en naar eventen ect zoals motorbeurs / meetings ect,

heb jij veder nog idee's kwa knipperlichten achterlichten ?

Groetjes
Derbi-DRD-Oss
Pro tuner
Berichten: 758
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 00:58
Vervoersmiddel: Kia Cerato 2.0 16V Sport,
Derbi SM DRD Racing 07
Locatie: Oss Noord-Brabant

Re: Yahama xt600e

Ongelezen bericht door Derbi-DRD-Oss »

Nice Rickje als je het maar niet het zelfte doet als mike van me werk !
Rickjee.
Tuner
Berichten: 388
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 13:48
Locatie: Tiel

Re: Yahama xt600e

Ongelezen bericht door Rickjee. »

haha jahwel he, haha nee man komt goed, lekker rustig aan doen en morgen first theorie halen daarna veder kijken :dry:
noudi93
Schakelrijder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 04 mar 2014, 11:04
Vervoersmiddel: rieju smx pro 2005 70cc (verkocht)
yamaha xt600e
Locatie: Denekamp

Re: Yahama xt600e

Ongelezen bericht door noudi93 »

succes met je theorie

qua knipperlichten, gewoon doen wat je zelf mooi lijkt. Ik heb ze voor en achter net vervangen naar moderne knipperlichten. (zaten achter al leds op voor niet)

Qua achterlicht ben ik zelf ook nog aan het kijken. Ik heb laatst mijn originele vervangen voor een goedkope chinese (http://usih.merchantrunglobal.com/Image ... ngID=76128)

maar ben nog aan het kijken naar een andere. Let er wel op de je voor het plaatsen van een ander achterlicht een custom mount moet maken daarvoor.

heb jij trouwens niet het probleem dat de teller niet klopt? omdat je van een 21 inch voorwiel naar een 17inch voorwiel bent gegaan. Ik heb er sinds een paar dagen een koso teller opzitten, werkt perfect. Ik moet nog een afdekplaatje maken voor de bekabeling van het balhoofd naast de koso teller (omdat de koso teller een stuk kleiner is dan ori teller kun je alle bekabeling zien) En dan volgende week de voorvorkkeerringen vervangen, daarna zal ik ook eens update doen.
Rickjee.
Tuner
Berichten: 388
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 13:48
Locatie: Tiel

Re: Yahama xt600e

Ongelezen bericht door Rickjee. »

Noudi thanks voor het reageren :happy:

thanks hoop dat het motortheorie wel goed gaat komen,

& ja ik zoek iets kleins en suptiels zegmaar haha
zoiets als dit zegmaar
Afbeelding

ik had ook gekeken naar dat chinees ding maar was mij een beetje ja te cheap achtig ( snel kapot hoor ik van vele )
en ja ik weet dat ik een custom mount moet maken als ik ander achterlicht moet plaatsen gaat helemaal goedkomen, :)

mwa teller klopt aardig eigelijk, hoe raar dat ook klinkt ( wel ga ik hem nog gps meten voor ik ga lessen )
wel ben ik ook aan het kijken naar een koso / vapor teller, ligt er een beetje aan of ik ze een beetje in goede staat kan krijge
nieuw zijn ze echt duur namelijk

haha mocht tijd worden ben wel benieuwd naar je update man ! :happy:
Plaats reactie